Stuur trilt bij 50km/h en hoger

Sinds ik een lekke voorband heb gehad, 2 dagen terug.. trilt mijn stuur vanaf 50km/h tot 120km/h

Zou het door mijn lekke schokdempers kunnen komen?

Ik heb er 17 inch velgen onder, met nieuwe banden 215/40/17
 
Volkswagen  Polo bluemotion  1.2 TDI 75PK 
De lekke band liep in 24u leeg, maar kon geen spijker of iets erin vinden.
Dus heb ik het volgespoten met bandenspuit en sindsdien loopt de band niet meer leeg.

Lekke schokdempers is te zien, beide kanten zit het vol met olie.

Uitlijnen heb ik 4 dagen geleden gedaan, vóór deze lekke band gebeuren.
De banden en velgen heb ik 2 weken in bezig en die heeft de vorige eigenaar gebalanceerd.
 
Volkswagen  Polo bluemotion  1.2 TDI 75PK 
Als er bandenspuit in zit zou ik aanraden om die band (en dus eigenlijk beide voorbanden) te vervangen. Leg je de voorband die je over hebt om een stalen velg heen en dan veilig onderin je kofferbak en die bandenspuit-kit heel snel weggooien ;) Als het een beetje mee zit kun je je velg nog gebruiken.. heb met eigen ogen ook velgen gezien waar je niets meer mee kon, puur en alleen door het vulmiddel dat in een lekke band is gespoten.
 
VW  Polo 6R  1.6TDI 143PK / 321Nm @ JD Engineering 
  • Leuk
Waarderingen: patsus
Inderdaad is het zo als dat vulmiddel gebruikt, dat het wiel een onbalans krijgt.
Deze dient dus opnieuw gebalanceerd te worden.
Zoals onlylyon al aangeeft is het wel verstandiger om de "gerepareerde" band eraf te halen, de velg goed te reinigen en er dan een nieuwe band op te plaatsen.
Het vulmiddel moet je zien als een tijdelijke reparatie zodat je bij een bandenboer kan komen.
 
VW Polo  BlueGT  1.4 TSI chip op maat 190,5pk en 312nm Instagram: @Systedegekste en @1962Ragtop 
  • Leuk
Waarderingen: patsus
Ik heb dat probleem een keer gehad met een camper van een klant die klaagde erover dat het hele voertuig schudde tijdens het rijden
Na geprobeerd te hebben de wielen te balanceren wat niet lukte overigens bleek de beste man er preventief van die rommel in gegooid had en daarna de camper in de stalling gezet en dan is het net of er een steen in de band ligt meestal kun je de band daarna weggooien ik ben met 4 wielen een dag bezig geweest om velgen en banden goed schoon en weer in orde te krijgen daarna was het weg
 
Volkswagen  Polo AW/FL GTI  2.0TSI 207PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!