Storing P0304 en rare vondst onder motorkap

Jay511

Bekend lid
1,998
1,190
133
Hoi allemaal,

Lekker laat weer. Ik reed net terug naar huis en ik moest omrijden. De weg was lekker lang en recht dus ik trap de Polo even op zijn staart. Echter bij 5,000 toeren/150km per uur (in de 4e versnelling) gaat er iets mis.

WEDEROM heb ik nu een stotterende auto, die geen turbo meer gebruikt en onregelmatige plofjes uit de uitlaat geeft (yay pops ‘n bangs). De waarden waren als volgt:
Vacuum 15-20n/hg
Toeren 500-800
Inlaatlucht temp 60 graden
Inlaatspruitstuk druk 5-7 psi

Storing heb ik uitgelezen via OBD2 en er komt foutcode P0304 naar boven. Lekker dan, 4e cilinder slechte/geen verbranding. Aan het geluid te horen is er iets met de kleppen of krukas o.i.d. denks paps, vroeger monteur geweest hè... Toen ik hem uitdeed en aanzette was het wonderbaarlijk genoeg weg.

Dit heb ik 2 maandjes geleden ook gehad.

Iemand een idee? Ik breng hem wel een keer langs bij de VW... maar nu geen tijd. Ik hoop hier dus iets wijzer te worden..

Ps de vondst was dit, iemand een idee? Het plastic boven het label, zit aan beide kanten van de motorkap ergens ingepropt.
022B2C8B-838D-4E22-BD49-E67B42B08A81.jpeg

Mvg Jay
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
Dat is isolatie. Is normaal. Ik had ook mijn vraagtekens. Maar zo absorbeert het geen vocht en kan het in die kieren niet rotten. Ze hebben wel geleerd van hun Golf 3 tijdperk.
 
2011 Volkswagen  Polo  1.6 TDI 140pk Highline (Geëxporteerd) 
  • Leuk
Waarderingen: Jorie
Dat is isolatie. Is normaal. Ik had ook mijn vraagtekens. Maar zo absorbeert het geen vocht en kan het in die kieren niet rotten. Ze hebben wel geleerd van hun Golf 3 tijdperk.
Da’s in ieder geval 1 antwoord haha. Dankje! Dacht eerst wat verboden middelen van de vorige eigenaar ofzo. Zag er heel gek uit.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
Ik ga vanavond actieve injectiereiniger in de tank gooien. Misschien dat dat het e.e.a schoonmaakt. Weer even rondje rijden en wat gas geven, kijken of hij weer gaat stotteren etc... we zien het wel
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
Bougie kabels, kijk even of je de nieuwe verzie al heb,
Die met het plastic om de kabels.

Controleer ook je bobine even(waar je bougie kabels op zitten) hier komt wel is vocht in.
Alles is oke. Bougies vonken, geen voxht voor zover ik kan zien

Update van vandaag: ATM geweest, prima geholpen. Chip eraf, weekje of 2 weekjes rijden en dan kijken wat er gebeurt.. als alles oke is betwijfel ik of het er weer op gaat. De auto is ietsje trager in het gaspedaal, maar hij klinkt wat minder zenuwachtig/hard als ik gas geef. Tot nu toe zo’n 150km gereden met de auto zonder chip, plankgas 4e versnelling een stuk of 6-7 keer de 170 aangetikt met 5000-5500 toeren en hij geeft geen kik. (Al 2x valt 1 cilinder weg als ik ook maar de 4,5-5000 toeren kom in z’n 4). Alleen wennen met optrekken en 6e versnelling inhalen... Kortom, ik ben wel van mening dat ik (lees: tot nu toe) goed ben geholpen daar. Ben benieuwd, keep you posted!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
Goed geholpen, maar als ik het goed begrijp, betekent het dat die tuning niet erg jofel is (geweest)
Staat goed aangeschreven, en hij zei dat de kans erg klein is dat het aan de tuning ligt. Dus eraf gehaald en een week à 2 proberen wat het doet. Vond in ieder geval dat ik goed te woord werd gestaan en een goede manier om het te testen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
O, ik dacht dat je nu al meteen had vastgesteld dat het probleem weg is met de tuning er af. Maar het is idd de juiste methode om vast te stellen of het aan de tuning ligt. Benieuwd naar het vervolg
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!