Storing in uitlaatsysteem

Beste mede - volkswagen bezitters,

Vandaag aangemeld, met als reden de volgende vraag;
Ik ben in bezit van een Polo bluemotion uit 1.4 TDI en heb vorig week een grote beurt gehad. Ik ben van plan om morgen (!) op vakantie met de auto naar Kroatie te gaan. Met alle pech die ik heb is mij het volgende overkomen. Graag jullie expertise of het mogelijk is om deze lange trip naar Kroatie te maken zonder eerst langs de garage te gaan.

Sinds gisteren brandde het dashboardlichtje "voorgloeisysteem" met een (ik weet niet of het gerelateerd is) start-stop systeem error. Nu was ik vandaag onderweg naar de wasstraat en kwam er een tweede dashboard lampje bij, namelijk de "storing in het uitlaatsysteem". Na het wassen ben ik naar huis gereden en toen is het lampje van het voorgloeisysteem verdwenen. Echter brandde het lampje van het uitlaatssysteem met de error van het start stop systeem nog steeds. Ik heb zelf niet het gevoel dat de auto anders rijdt. Hebben jullie dit eerder meegemaakt?

Ik hoor het graag!
 
Volkswagen  Polo bluemotion  1.4 TDI 55kW 
Hoi iichel en chucknorris,

Bedankt voor jullie reactie. Wat was er toen bij jullie aan de hand en wat hebben jullie gedaan? Is het mogelijk om de trip naar Kroatie te maken of is het echt aan te raden om langs de garage te gaan?
 
Volkswagen  Polo bluemotion  1.4 TDI 55kW 
Het MIL (Malfunction Indicator Light) kan voor ongeveer 10.000 redenen branden. Dat is zo niet te zeggen wat er is. Je zult echt naar een garage moeten, of de ANWB bellen....
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4TSI 
Het MIL (Malfunction Indicator Light) kan voor ongeveer 10.000 redenen branden. Dat is zo niet te zeggen wat er is. Je zult echt naar een garage moeten, of de ANWB bellen....
Ik heb exact hetzelfde, dacht dat het door de software update kwam van drie weken geleden maar VW dealer Van Mossel heeft hem afgelopen donderdag uitgelezen en zegt dat het de sensor in het uitlaatsysteem is en niets met de update te maken heeft anders had deze een andere error melding gegeven. Het gloeidraad lampje en motormanagement brandde dus om de beurt terwijl het gloeidraad lampje eerst alleen knipperde en vervolgens uitging en het motormanagement dus nu steeds brandt. Ze vragen hier wel ff €255 euro voor om die sensor te vervangen. Iemand handig die dit voor veel minder kan en wil doen en mij tevens kan vertellen of die prijs wel logisch is? Omgeving Midden Brabant
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!