Storing: bandencontrole (Raar probleem, iemand een idee?)

een keer ging ik me banden oppompen, na aantal kilometers krijg ik de melding Storing: bandencontrole.

Alle 4 de wielsensoren werken, mijn abs werkt en esp werkt. Wanneer ik SET druk verdwijnt de melding na aantal kilometers rijden komt de melding terug.

ik heb het laten uitlezen en volgende krijg ik te zien:

C1146 F0 [009] - Not Available
Dit is een soort gelijke probleem als de link hieronder:


ik heb van alles geprobeerd, iemand nog ideeën??
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI 105PK --> 130PK 
Accupoolen los, 10 min wachten, schroevendraaier tegen de + en - BEKABELING van de accu houden. En dan nog eens kijken of je hem gewist krijgt.

Dus niet de accupolen zelf, dan krijg je vuurwerk. Maar die plus en min van de bekabeling tegen elkaar doen als ze eraf liggen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk 
Hallo Issam ik ga er van uit dat het probleem spontaan is begonnen dus geen andere banden gemonteerd of aanpassingen recentelijk zijn uitgevoerd.
zoek het dan in vervuiling van de wielsensor en de sensor ring op het wiellager
een heel klein spaandertje kan jouw probleem al veroorzaken
pas op NIET met een magneet de spaander pakken want dan kan je wiellager gelijk weg gooien
groet Donna
 
Laatst bewerkt:
@Giltix bandenspanningssysteem werkt op snelheidverschil onderling in de wielen. dit word gemeten doormiddel van de ABS-sensoren. als een band leeg is word de omtrek kleiner en zal dat wil sneller rond moeten draaien om de auto bij te kunnen houden. dit verschil word opgemerkt door de ABS-computer. Als jij een bandenwissel doet en alle banden zijn ongeveer even zacht, zal de computer dit niet zien.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
ik heb het probleem gevonden, ik heb navraag gedaan en dit probleem kan alleen verholpen worden door bij de dealer een update uit te voeren voor de ABS pomp dit is een bekend probleem bij de 6C. ik had namelijk alles getest met vcds wielsensoren werken prima, mijn abs werkt prima en mijn esp.
Ik ga de update binnenkort uitvoeren.
Ik laat jullie weten wat de uitkomst is
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI 105PK --> 130PK 
na 400km achter elkaar te hebben gereden is het probleem niet meer terug gekomen.
Ik ga daarom nu ook niet een update uitvoeren bij de dealer. maar ik denk dat wanneer ik mijn banden ga oppompen dat het probleem weer naar voren komt.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI 105PK --> 130PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!