Stelmotoren climatronic

Beste mede polo rijders,

Ik heb een vraagje. Afgelopen week is mijn (waarschijnlijk) mijn aanjager er mee gestopt.
De zelftest van de climatronic geeft meerdere foutcodes hieronder de aanjager (4f9 02) en de centrale-, ontwasemings-, temperatuur en inlaatklep.

Nu staan de kleppen al een paar maanden als storing in t systeem, echter de aanjagerfout is nieuw. Aankomende week staat de afspraak gepland voor diagnose van de aanjager. Wanneer er aan de climatronic gerepareerd moet worden heb ik net zo lief dat die centraleklep vervangen wordt, hiervoor moet bijna het volledige dashboard uitgebouwd worden.

Via eBay heb ik een centraleklep op de kop kunnen tikken. Deze was volgens de verkoper ook voor een polo 9n.

Mijn schoonvader heeft op zijn werk een offerte laten opstellen voor de desbetreffende stelmotoren.
Schrik niet: €718,50,- en dit enkel voor de onderdelen.

Het artikelnummer van de stelmotor (gekocht op eBay) (6Q0907511E) komt echter niet overeen met het nummer op de offerte (8Z0819453C) Kunnen jullie mij vertellen of deze ook in mijn auto past?

Met vriendelijke groet,

Brian
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 9N  1.4 16V 75 PK 
Oké en dat framepje kan er af of niet? Alvast bedankt voor je reactie!

dd7eca4d53917ad2dd59902769e6592c.jpg
dit framepje ?
 
Volkswagen  Polo 9N  1.4 16V 75 PK 
Oké thanks voor de verduidelijking. Ik ga m'n schoonvader vragen de stelmotor te vervangen. Hopelijk gaat t lukken. Zou een mooie meevaller zijn : €40,- ipv €158,-
 
Volkswagen  Polo 9N  1.4 16V 75 PK 
Aankomende donderdag gaat t dashboard er uit! Ik wil toch graag de andere 3 stelmotoren tegelijk laten vervangen. Via een winkel in België kan ik deze kopen voor een schappelijke prijs (€42.35 p.s.) echter geven zij aan dat er twee varianten zijn. Kan iemand mij vertellen welke variant in een polo zitten? Ze hebben namelijk hetzelfde artikelnummer. Zie de toegevoegde foto's
 

Bijlagen

  • image001.jpg
    image001.jpg
    29.7 KB · Weergaven: 70
  • image002.jpg
    image002.jpg
    39.3 KB · Weergaven: 46
Volkswagen  Polo 9N  1.4 16V 75 PK 
Ik heb gisterenochtend de andere besteld. Heb even onder de het dashboard gekeken t leek op hetgeen dat ik besteld heb. Ben benieuwd, ik laat t weten :). In ieder geval bedankt voor je antwoord!
 
Volkswagen  Polo 9N  1.4 16V 75 PK 
Zoals beloofd, ik zou jullie nog op de hoogte stellen van de montage. De motoren zijn (godzijdank) gisteravond binnengekomen. Dus vanmorgen het dashboard er uit (zie foto's). en toen kwam 'het' moment: zouden de tweedehands stelmotoren passen. Helaassss... de centraleklep heeft niet de juiste vorm , bevestigingspunten en stekkerverbinding.

Dan de 3 aangekochte stelmotoren in België. De stelmotoren hadden de goede vorm en zitten inmiddels in het dashboard. Echter bleken de stelmotoren wel een redelijk oude productiedatum (2002) te hebben en dit had zijn weerga op de temperatuurklep. De kleppen gaven bij de basisafstelling via de testkast geen foutmeldingen. Echter toen m'n schoonvader naar huis reed is er toch een foutmelding in het systeem gekomen (4f7 02). De overige kleppen werken (tot nu toe) nog wel.

Voordat de stelmotoren vervangen waren, deed de verwarming/kachel het niet meer wanneer ik de vooruitontwaseming gebruikt had, deze 'storing' is nu weg!
Uiteindelijk best een prijzige reparatie voor een auto die niet zo lang meer mee hoeft te gaan (1 jaartje), maar goed vergeten en weer doorgaan!

(Wanneer iemand de centraleklep wil overnemen: PM en we komen er wel uit :). Productiedatum 19/07/14 en serienummer 8Z0 819 453 C / 6Q0 907 511 E. Wees wel snel want ik ga 'm proberen te retourneren aangezien de verkoper verkeerde informatie verstrekt heeft).
 

Bijlagen

  • IMG_4122.JPG
    IMG_4122.JPG
    179.4 KB · Weergaven: 47
  • IMG_4126.JPG
    IMG_4126.JPG
    193.9 KB · Weergaven: 52
  • IMG_4127.JPG
    IMG_4127.JPG
    179.1 KB · Weergaven: 50
Volkswagen  Polo 9N  1.4 16V 75 PK 
  • Leuk
Waarderingen: Maik
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!