Stationair toerental schommelt.

Hallo allemaal.

Ik ben sinds enige maanden in het bezit van een polo 6r 1.6 tdi uit 2010
Vermoedelijk is deze auto al gechipt voordat hij in mijn bezit was.
Kan er overigens niks van terug vinden maar een mede lid vanuit hier vermoeden dat ook al.

Bij aankoop van de auto liep de auto netjes. Na 2 dagen schoot hij elke keer in de noodloop. Bleek een verstopt brandstof filter te zijn.
Deze vervangen en dat probleem was opgelost.

Maar toen kwam het Volgende probleem. zodra de auto op bedrijfstemperatuur is gaat hij schommelen in zijn toeren als ik voor het stoplicht staat. Ook voel ik de motor lichtjes schudden. En dit wisselt ook af. Dan wel dan even niet. Ook heb ik het idee dat hij soms wat minder vermogen heeft als normaal als ik wat gas geef.

Iemand enig idee wat voor diagnose ik kan gaan stellen om het probleem op te lossen? Ik ben in het bezit van vcds. Maar ben er nog wel een leek in.

Ps had ergens gelezen dat het ook onbelans kon zijn in het dubbel werkend vliegwiel. Dat is uitgesloten omdat de gehele koppeling set met vliegwiel is vervangen.

Gr tom
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 100pk 
Volgens mijn kan je wel in de weetwaardes iets zien mbt de verstuivers.

Ik denk alleen zelf dat je ze het beste kan testen door ze te demonteren en naar een specialist te brengen die de apparatuur daar voor heeft.

Indien er iets met het vliegwiel is voel je dat meestal met wegrijden( trillend pedaal, of geluid hoorbaar als die stationair draait )
 
  • Leuk
Waarderingen: Tommy144zx
Beide bedankt voor de reactie.
Er is niks te horen en aan de pedalen is niks te voelen dus de koppeling heb ik gelukkig goed in elkaar gezet:mrgreen:
bovendien heb ik Telefonisch heb ik contact gehad met een bedrijf die ze evt wel zou willen testen. Echter moest ik wel zelf de injectoren demonteren en dan zoude hun ze testen
De prijs was 30 euro exclusief btw per verstuiver.
Is dit een rendabele prijs?
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 100pk 
Ik wil de verstuivers gaan demonteren om ze weg te brengen. Uiteraard lijkt het me verstandig om dan te markeren welke waar zat.
Nou is me volgende vraag. Als er 1 of meerdere nou niet in orde zijn. En deze word/worden gereviseerd. Moeten deze dan bij montage opnieuw ingeleerd worden?

En heeft evt iemand nog tips en trics?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 100pk 
Oké super bedankt voor de reactie.
Is het ook mogelijk dat ik dan eerst de waardes/codes van elk verstuiver opzoek in vcds en noteer en dat ik deze daarna terug in kan voeren mits de waarde/code niet overeen komen wat op de verstuiver staat uiteraard.

Is dit mogelijk? Bvd
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 100pk 
Oké super bedankt voor de reactie.
Is het ook mogelijk dat ik dan eerst de waardes/codes van elk verstuiver opzoek in vcds en noteer en dat ik deze daarna terug in kan voeren mits de waarde/code niet overeen komen wat op de verstuiver staat uiteraard.

Is dit mogelijk? Bvd
Dealers hebben er een programma voor als je dat start duurt 10 min dan regelt je auto ze automatisch in
 
Oké goed om te weten. Maar graag zou ik dit natuurlijk zelf willen doen. Uiteraard om kosten te besparen en zeer zeker om me verder technisch te onderbouwen en kennis op te doen. Al doende leert men.

Ik heb gelezen dat op iedere verstuiver een code staat. Ik heb de code op vcds kunnen vinden.

Deze code van injector 1 heb ik opgeslagen.

https://www.dropbox.com/s/lcesffachlbaoam/20190117_153148.jpg?dl=0
20190117_153148.jpg


Stel ik haal verstuiver 1 er nou uit en ik breng hem weg om het te reviseren. Op de verstuiver staat exact het zelfde als in vcds. Dan als ik die code nou terug invoer dan zou het toch goed moeten zijn?

Of is dit echt een dealer kwestie om dit zelf niet te doen.

BVD voor de reacties
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 100pk 
Inmiddels injector 2 vervangen door een jong gebruikte die geleverd is met 1 jaar garantie,

Alleen nou vertelde een monteur mij het volgende.
Het kwam ter sprake toen ik vroeg of hij mijn verstuivers kon testen van mijn polo 6r 1.6 tdi, hij zei al he kortweg, in die periode dat die diesels op de markt kwamen hebben ze slechte kwaliteit verstuivers geproduceerd. Heel veel riedeltjes krijgen verstuiver probleem, ze gaan lekken, rinkelen, of doen het helemaal niet meer.
Hij adviseerde me om er gelijk 4 nieuwe in te zetten.

Ik gelijk rond kijken wat zo'n beestje nieuw kost, nou zonder pardon maar onder de 400 vind je ze niet p.s
Nou had ik een jong gebruikte kunnen kopen voor 200 met n jaar garantie.
Maar Sinds kort als de motor warm is wilt hij bij laag toeren niet altijd evenlekker op trekken. Je ziet veel rook achter de auto.
En af en toe begint het toerental weer een beetje te schommelen.

Nou zat ik aan het advies van die monteur te denken en om er idd de andere 3 ook nog te vervangen.
Maar aangezien reviseren goedkoper is, is mijn vraag of dit net zo efficiënt is. Of kan ik er beter echt gewoon nieuwe in zetten ivm slechte productie periode van de verstuiver fabrikant?

Misschien dat iemand hier wat van kan beamen en advies zou kunnen geven?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 100pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!