Start stop systeem heel gevoelig

Ik vind het start stop systeem bij mijn Polo met DSG erg gevoelig en ook soms lastig.
Op moment dat ik rem en zelfs nog niet helemaal stilsta is de motor al uitgegaan, de stuurbekrachtiging is dan ook uit en weer snel optrekken kan dan niet omdat eerst de auto moet starten.
Bij mijn vorige Polo de Blue GT was het start stop systeem veel minder gevoelig , is dit ook in te stellen bijvoorbeeld via de VAG COM instellingen?
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 pk DSG 
Gaat inderdaad nergens over. Nog voor stilstand, stopt hij al. Werkt totaal niet met DSG.
Laat de motor gewoon uitschakelen in z’n vrij of park. Net als bij een handbak in z’n vrij.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 
Is een probleem wat lang bekend is daarom komen er veel mensen die SS definitief uit willen hebben met DSG. Handbak geen last van aangezien je dan ook de koppeling vrij moet hebben
 
Via vcds bereik je vgm hetzelfde als met de knop. Via vcds is dit hetzelfde maar als je dan je auto uit zet en aan zet is de waarde gereset.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
Nee dat is via de knop, via vcds kan je de voltwaarde aanpassen waardoor de auto denkt dat hij aan moet blijven ivm een laag voltage.
Krijg je dan geen gezeik met je overladen van je accu? Je auto blijft constant je accu opladen omdat hij een tekort aan voltage heeft.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
Krijg je dan geen gezeik met je overladen van je accu? Je auto blijft constant je accu opladen omdat hij een tekort aan voltage heeft.

Nope staat los van start stop. SS is alleen voor de CO uitstoot voor je bijtelling enz. Heeft niks met bijladen te maken want dan zou je dus geen 1000km kunnen rijden zonder de accu te overladen :).

De voltwaarde die je erin zet is voor de auto alleen een referentie waarde waarvan hij weet dat als deze niet gehaald word hij de auto niet mag uitzetten. Niks meer en niks minder
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!