Start niet

Heey ik had even een vraagje, vandeweek was ik mn subwoofer aan het aansluiten, totdat toen ik klaar was en wou kijken wat hij zou doen. Toen ik mn contact inschakelde hoorde ik meteen een constant geratel bij mn dashboard(alsof er een relais constant blijft schakelen). En als ik vervolgens de motor wil starten met of zonder gas geven hoor je de start motor wel gaan maar start de auto niet… wat kan ik het beste doen ik heb meteen alle subwoofer kabels even los gekoppeld zodat ik veilig te werk kan gaan en t niet meteen weer sloop.

Mvg, Collin
 
Volkswagen  Polo 9N  1.4 16V 55kw 
Ik denk dat je accu leeg of onder spanning is geraakt tijdens het aansluiten van de subwoofer. Misschien heb je een oudere accu die niet teveel kan hebben, ik zou hem op de lader zetten 24 uur en dan proberen te starten.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
Ik denk dat je ergens een verkeerde kabel hebt gebruikt. Anders weer je subwoofer afkoppelen om te kijken of de auto dan wel weer start.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Dus je hebt al je aanpassingen ongedaan gemaakt en de wagen start nog steeds niet?
Heb je nog steeds het klikkende relais met de nieuwe kabels losgekoppeld?
De startmotor draait zoals hij het altijd doet, maar de motor slaat niet aan?

Kan je eventueel een filmpje posten waar je alles even toont/laat horen? (best even privé posten op Youtube en dan link hier plaatsen)
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
Welke kabels/voorzieningen heb je gebruikt voor het aansluiten van de subwoofer? Heb je toevallig een massakabel los gehad onder de motorkap? Ik bedenk mij namelijk dat ik dit een keer heb gehad toen ik de motor uit mn auto haalde vanwege een heel aantal onderhoudspunten (en gewoon de uitdaging). bij demontage zat de massakabel in de weg, die heb ik toen ergens achter weg gelegd en daardoor tijdens de montage vergeten aan te sluiten. De motor ging niet meer rond, enkel een heel arsenaal aan foutcodes in de ECU. Na het aansluiten van de massakabel liep de motor meteen weer.

Nu kan het zo zijn dat je tijdens het aansluiten van de subwoofer misschien een massakabel naar de ECU hebt los gekoppeld? Of misschien een CAN-bus kabel die is doorgesneden?

Begin eerst eens met een poging om de ECU uit te lezen.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!