Spuit ervaring Oryx White

Niet doordenken!!! :mrgreen:

Wie heeft er ervaring met het overspuiten van een onderdeel van de auto in de kleur Oryx White.
Ik heb onlangs sideskirts gekocht en die wil ik graag laten spuiten. Nu krijg ik bij de meeste spuitenrijen te horen dat ze geen kleurgarantie kunnen geven.
Met andere woorden kleurverschil is eigen risico. Ook vragen ze er behoorlijk wat voor! (300 - 500 euro).

Wie kent er een spuiterij die hiermee ervaring heeft voor een zachte/normale prijs:cool:
 
Audi  8V  1.4 TFSI 150 PK 
  • Leuk
Waarderingen: Loxy
Duur kleurtje ;)

Mischien vrachtwagen spuiterij?
Hier bij ons zitten wel wat bekende truck spuiters die aparte kleuren regelmatig spuiten
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Beetle 5C(2012)  1.4 160 pk ( jd 200 pk ) 
1 woord, drama! Mijn voor en achterbumper heb ik laten overspuiten (schade gevallen) en ben bij beide bumpers 3 keer teruggegaan omdat de kleur niet overeenkomt met de rest. Dit komt omdat je bij een parelmoer effect (Oryx white) eerst een basis kleur spuit, dan een parelmoer effect laag en dan nog een coating laag erover heen.
Af fabriek gaat dat natuurlijk met mooie machines, maar bij bv herstelbedrijven moeten ze dat met de hand doen. Vandaar dat het ook zo duur is.
Mijn achterbumper was (incl nieuwe bumper) 850-950 euro ofzo en voorbumper was 500+ euro.
 
Parelmoer is niks anders dan blanke lak met de kleur er door en een x percentage metaal. Het spuiten zelf is niks anders, het precies goed uitmeten van de verhoudingen is lastig. De meeste grote spuitbedrijven kunnen ondersteuning aanvragen bij hun leverancier als e moeite met een bepaalde kleur(en) hebben.
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4TSI 
Op kleur krijgen is een ding, en het dan nog even dik aanbrengen is een tweede. Ook laagdikte verschil resulteert in een andere kleur. Zelf vorige week schade laten herstellen omdat één of andere onverlaat tegen mijn auto had gezeten (dader onbekend of course). Super brak gespoten, kleur is prima maar niet helemaal gedekt (vlokkerig) en er zit zelfs een volledige vlek vuil onder gespoten. Dit dan even los van de beschadigingen aan de auto die ik nog niet had, o.a. koplamp beschadigd, koplampsproeier kapje, krassen in het voorportier en zo kan ik nog wel even doorgaan. Vandaag langs gaan voor vervolgafspraak...
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
Met Candy white hetzelfde verhaal, ondanks dat dit een uni-kleur is.
Er zijn iets van 14 tinten. Mijn Touran en Polo zijn allebei LB9A, maar je ziet duidelijk verschil.
Met staaltjes en een goede (daglicht/xenon)lamp zouden ze de juiste staal er wel bij moeten kunnen vinden.
Overigens is niet alleen laagdikte bij spuiten van belang, vooral de voorbehandeling (goed glad geschuurd), de grondlaag en ook de spuitrichting maken verschil. Een goede autospuiter ziet dit direct.
 
Bedankt voor alle reactie! Nu maak ik me wel zorgen aangezien ik veel plannen heb. (voorbumper r-line/achterbumper GTI/skirts/motorkap zonder vw logo.....
Misschien toch maar overwegen om de hele auto te wrappen in een andere kleur als ik alles bij elkaar heb...

De sideskirts vallen gelukkig niet heel erg op dus kan eens een gokje wagen. Maar wordt wel een dure gok.
Heb ook al over hoogglans zwarte sideskirts nagedacht... Als jullie een top-spuiter weten dan hoor ik het graag!
 
Audi  8V  1.4 TFSI 150 PK 
Hoorde dat als je auto laten wrappen geen garantie word geven dat t lukt met als je ergens schade heb krasje/deukje of iets ga je het zien! Word alleen bij nieuwe auto's garantie geven , werd mij verteld.
 
Volkswagen  Beetle 5C(2012)  1.4 160 pk ( jd 200 pk ) 
Hoorde dat als je auto laten wrappen geen garantie word geven dat t lukt met als je ergens schade heb krasje/deukje of iets ga je het zien! Word alleen bij nieuwe auto's garantie geven , werd mij verteld.
Ja als je bv. steenslag hebt zal je dat er doorheen zien. Maar aangezien ik nieuwe onderdelen ga kopen, zal dit geen probleem zijn. Heb verder ook geen krassen op de auto.
 
Audi  8V  1.4 TFSI 150 PK 
Das mooi!

Al enig idee wat voor kleur je m dan wrapt? Een dikke mat kleur ofzo haha ;)
Zelf vind ik mat rood heel mooi. Maar ben er nog niet helemaal zeker over. Maar dat zou wel een oplossing zijn en dan zeker geen kleurverschil met andere onderdelen.
bmw-645i-matte-red-chrome-full-body-wrap-photo-gallery_6.jpg
 
Audi  8V  1.4 TFSI 150 PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!