Sportuitlaat monteren

Jow Polo gabbers,

Ik ben het standaard 1.2TDI geluid een beetje zat en vind het persoonlijk niet echt leuk klinken als je erachter staat. Dus zit ik te kijken naar een sportuitlaat, alleen heb ik geen flauw idee of dit een vervelend klusje is om zelf te doen. Is hier veel kennis/handigheid voor nodig?

Linkje naar de uitlaat in questie: https://emtri.nl/product/novus-sportuitlaat-volkswagen-polo-1-x-90mm-2/

Laten doen is ook een optie, maar zou 't een beetje zonde vinden als het zelf gedaan kan worden.

Graag hoor ik jullie tips en ervaring tegemoet komen, thanks!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 105PK (Tuned, EGR off) 
Wat je doorstuurt is alleen een iets andere einddemper volgens mij, weet niet of je daar veel verschil uit zal halen. Je kan ook voor 100-150 euro je middendemper laten verwijderen. Of gratis als je zelf kan lassen. Hoe je deze moet monteren en of dat zelf kan durf ik je niet te zeggen
 
Volkswagen  Polo 9N3 GTI Cup Edition  (Verkocht) 
  • Leuk
Waarderingen: SA_Polo.6r
Als de originele uitlaat er nog onder zit, zijn de midden en achterdemper 1 deel.
Deze zal je doormidden moeten slijpen of snijden met een buissnijder. Een brug zal ook makkelijk zijn natuurlijk en misschien dat je achterschokbrekers bij de achterbruglos moeten om de achterbrug te kantelen voor de hoek van de pijp, dat weet ik niet zeker.

Je kan het zelf doen, maar een garage is een half uurtje arbeidsloon, ga je daarvoor lopen kloten op de stoep met alle ellende die erbij komt?
 
  • Leuk
Waarderingen: SA_Polo.6r
Wat je doorstuurt is alleen een iets andere einddemper volgens mij, weet niet of je daar veel verschil uit zal halen. Je kan ook voor 100-150 euro je middendemper laten verwijderen. Of gratis als je zelf kan lassen. Hoe je deze moet monteren en of dat zelf kan durf ik je niet te zeggen
Zelf zag ik op een yt video dat deze demper een mooi laag geluid gaf, dus ik weet het niet zo

Middendemper delete zie ik indd ook wel zitten, alleen heb ik geen flauw idee hoe dat klinkt:mrgreen:

nou lassen heb ik wel een mannetje voor maar kan ik niet zelf, dus heb sws een extra mannetje voor nodig
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 105PK (Tuned, EGR off) 
Als de originele uitlaat er nog onder zit, zijn de midden en achterdemper 1 deel.
Deze zal je doormidden moeten slijpen of snijden met een buissnijder. Een brug zal ook makkelijk zijn natuurlijk en misschien dat je achterschokbrekers bij de achterbruglos moeten om de achterbrug te kantelen voor de hoek van de pijp, dat weet ik niet zeker.

Je kan het zelf doen, maar een garage is een half uurtje arbeidsloon, ga je daarvoor lopen kloten op de stoep met alle ellende die erbij komt?
Stoeptuning is ook een unieke ervaring! Maar ik geef je groot gelijk, het was meer even polshoogte nemen.

Dus jij zegt dat als ik deze pijp wil aansluiten dat ik vanaf de middendemper moet sluipen en 'em daarop vast moet maken?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 105PK (Tuned, EGR off) 
Stoeptuning is ook een unieke ervaring! Maar ik geef je groot gelijk, het was meer even polshoogte nemen.

Dus jij zegt dat als ik deze pijp wil aansluiten dat ik vanaf de middendemper moet sluipen en 'em daarop vast moet maken?
Yup, de deling gebeurt op het rechte stuk pijp wat gelijk loopt met de achterbrug, ongeveer.Screenshot_20211129-181635_Samsung Internet.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: SA_Polo.6r
Jow Polo gabbers,

Ik ben het standaard 1.2TDI geluid een beetje zat en vind het persoonlijk niet echt leuk klinken als je erachter staat. Dus zit ik te kijken naar een sportuitlaat, alleen heb ik geen flauw idee of dit een vervelend klusje is om zelf te doen. Is hier veel kennis/handigheid voor nodig?

Linkje naar de uitlaat in questie: https://emtri.nl/product/novus-sportuitlaat-volkswagen-polo-1-x-90mm-2/

Laten doen is ook een optie, maar zou 't een beetje zonde vinden als het zelf gedaan kan worden.

Graag hoor ik jullie tips en ervaring tegemoet komen, thanks!

Ik zie bij de uitlaat iets van R line staan. weetniet of jij een R line achterbumper hebt? dat kan namelijk nog wel is een probleem worden met de Bluemotion achterbumper. even iets om op te letten denk ik.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 140pk 
  • Leuk
Waarderingen: SA_Polo.6r
Ik zie bij de uitlaat iets van R line staan. weetniet of jij een R line achterbumper hebt? dat kan namelijk nog wel is een probleem worden met de Bluemotion achterbumper. even iets om op te letten denk ik.
Ik was sws van plan om een andere achterbumper te nemen aangezien mijn huidige iets of wat bekrast is door de vorige eigenaar

Maar deze comments hebben mij wel een beetje aan de twijfel gezet, aangezien meerdere mensen zeggen een opmaat gemaakte uitlaat te nemen. Alleen vind ik dat zelf een beetje zonde geld omdat het een 1.2TDI blijft, en veel sneller/luider word 'ie toch niet. En een andere auto zit er ook nog niet in omdat ik deze echt nodig heb voor het werk, dus wou het een beetje goedkoop voor elkaar krijgen.

Stel ik zou deze uitlaat wel nemen, zou er dan ook een duidelijk verschil in geluid zijn? Of is het de moeite en het geld niet waard? Ik ben erg nieuw op het vlak van uitlaat tjuning dus vraag daarom weer ff om wat terug koppeling van jullie haha. Thanks voor jullie antwoorden!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 105PK (Tuned, EGR off) 
Zelf zag ik op een yt video dat deze demper een mooi laag geluid gaf, dus ik weet het niet zo

Middendemper delete zie ik indd ook wel zitten, alleen heb ik geen flauw idee hoe dat klinkt:mrgreen:

nou lassen heb ik wel een mannetje voor maar kan ik niet zelf, dus heb sws een extra mannetje voor nodig
Weinig verschil man. Ik heb zelf geen middendemper en een klep van ABC. Als ik de klep dicht heb is het een kleinnnn sportief roffeltje maar ik vind het verwaarloosbaar. Zou alleen niet weten hoe het op een TDI klinkt. @Pigeon en ik hebben TSI.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
  • Leuk
Waarderingen: SA_Polo.6r
Hier was ik indd al bang voor, dan laat ik het denk ik achterwegen. Om daar geld aan uit te geven vind ik zelf een beetje zonde... Misschien dat ik de middendemper weg laat halen voor de gein, maar heel veel meer word het dan niet. Jammer, maar thanks voor jullie input!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 105PK (Tuned, EGR off) 
  • Leuk
Waarderingen: Jay511
Vriend van mij heeft de eindemper verwijderd van zijn Ibiza 1.2 Tdi.

Dit klinkt alsof het gigantisch hard gaat maar dat valt echt mee. het roetfilter houd erg veel tegen inderdaad. Leuk geluidje zo

Ik zou alleen niet weten hoe je aan zo'n stuk pijp komt. en iemand die dat een beetje mooi kan fabriceren.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 140pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!