Sport luchtfilter

Hallo iedereen,

Even een vraag, ik heb een k&n lucht filter op het oog. Alleen vroeg ik me af of het wel waard is of niet om 5 tientjes extra neer te leggen. Geeft het extra PK’tjes op de polo aw of is het gewoon een mythe.
 

Bijlagen

  • FB6302AA-E293-495C-881F-D60B5448AA01.png
    FB6302AA-E293-495C-881F-D60B5448AA01.png
    455.4 KB · Weergaven: 19
Volkswagen  Vroeger 6R nu AW  1.0 TSI stage 1 140PK 
Je kan er van alles van maken maar kort antwoord: nee.
In het standaard luchtfilterhuis heb je er geen winst mee en kan je beter gewoon Bosch nemen.

Een K&N luchtfilterhuis zelf mét filter daarentegen helpt wel weer, mits de auto een remap krijgt om meer zuurstof te gebruiken tijdens de ontbranding.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
Je kan er van alles van maken maar kort antwoord: nee.
In het standaard luchtfilterhuis heb je er geen winst mee en kan je beter gewoon Bosch nemen.

Een K&N luchtfilterhuis zelf mét filter daarentegen helpt wel weer, mits de auto een remap krijgt om meer zuurstof te gebruiken tijdens de ontbranding.
Topper dankjewel, je hebt me paar tientjes bespaard
 
Volkswagen  Vroeger 6R nu AW  1.0 TSI stage 1 140PK 
Wat ik je kan vertellen uit mijn grijze GTI verleden. Ik heb een GTI MK1 gehad uit 1983, de laatste golf 1 waarin ik zelf een Oettinger blok heb geknutseld en ging 1 keer per jaar naar Carly in Zoetermeer om hem optimaal af te laten stellen omdat er nog niets digitaal was, gewoon op de bank en draaiend afstellen. Ook ik heb een K&N filter gehad maar scheelde niet veel in winst. Ik moest het wel reinigen en met olie vet maken. Dat kostte ook geld voor de olie. Ik weet niet of dat nog steeds moet. Dus denk erover na. Ik heb het nooit meer gedaan.
 
Volkswagen  Polo  1.0 TSI 
Auto van Jafo is private lease, dus voor hem gaat dat prijsvoordeel niet op. Betaalt dan zelfs dubbel-op want onderhoud inclusief luchtfilters is al verrekend in het maandbedrag. Dus als je het alleen voor meer vermogen doet, dan zou ik eerst bewijs zoeken of het echt werkt. Mijn bmw werkt natuurlijk een beetje anders motorisch dan de downsize turbo blokken van Volkswagen, maar daar vond ik wel testbank experimenten waarbij een performance inlegfilter meer vermogen opleverde. Ik heb daarom een pipercross inlegfilter, geeft ook iets meer motorgeluid en dat is bij zo'n 6 cilinder wel lekker :)

Op m'n vorige polo 1.0 TSI had ik een open luchtfilter set van Forge, daar was het puur het geluid waar de winst zat. Qua vermogen maakte dat echt geen verschil.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!