Spanningsdip

Peej

Actief lid
580
38
28
Heb een probleem wat steeds erger lijkt te worden...

Na een koude start heeft de auto regelmatig een flinke spanningsdip. Als ik bij het stoplicht stil kom te staan dan gaat er volgens mij een secundaire luchtpomp draaien om de opwarming te versnellen. Op het moment dat deze pomp aanschiet dimt alles en slaat de auto bijna af, de radio gaat ook uit omdat de spanning blijkbaar heel laag wordt, vervolgens herstelt het weer.
Vanochtend was die dip blijkbaar vrij fors, nu ging ook het ABS/ESP en stuurbekrachtigingslampje branden. ABS/ESP ging vanzelf uit echter stuurbekrachtiging bleef branden en sturen ging ook een stuk zwaarder.
Zelfde als ik de auto uitzet, dan gaat de following home verlichting aan en dan knalt de boel er wederom uit... radio slaat uit, de following home verlichting ook om vervolgens weer terug te komeno_O

Is dit typisch een accuprobleem die de tijdelijke extra vraag niet op kan vangen? (heb nog geen tijd gehad om te meten...)
Spanningsregelaar?
 
Seat  Leon SC FR  1.8 TSI DSG 
Het is de accu. Is nog steeds die uit de fabriek, oud dus Stick Out Tongue.
Meet net aan 12,3v. Draaiend 14v dus de dynamo werkt goed.
Dit weekend snel vervangen.
 
Seat  Leon SC FR  1.8 TSI DSG 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!