Softwareupdate/upgrade VW Polo 2014?

Hi All,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met de volgende vraag:

Onlangs heb ik een VW Polo uit 2014 aangeschaft (Facelift, Comfortline 2015 model) inclusief executive pakket. Dit pakket maakt het oa. mogelijk door middel van Mirrorlink een Android toestel te streamen naar de display in de auto, maar ondersteund nog geen Apple. Ik heb me laten vertellen dat dit pas mogelijk was bij een update van het executive-pakket in 2015. App-connect werd toen toegevoegd aan het executive-pakket in de modellen geleverd vanaf week 22 2015.

De auto laat overigens niets van Apple toe, behalve bluetooth verbinding. Telefoon opladen via lightning-cable van Apple gaat wel, maar het dashboard van de Polo geeft aan het accessoire niet te ondersteunen.

Is het mogelijk middels een software update of upgrade alsnog Apple Carplay (of App-connect) aan de software toe te voegen, zodat de apps van m'n iPhone worden weergeven op de display?

Voor de duidelijkheid: ik heb dus al een 6-inch dashboardscherm. M'n auto laten verbouwen voor een heel nieuw systeem met Carplay zie ik niet zitten.

Help me out!
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo Comfortline  1.2 TSI 90PK 
Zover mij bekend hebben de eerste modellen nog het oudere systeem en is de juiste hardware niet aanwezig en dus ook niet vrij te schakelen of te programmeren. je zal dan een nieuwe systeem moeten gaan plaatsen
 
  • Leuk
Waarderingen: Johan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!