Showroom Snowdude's VW Polo GTI verkocht! New Ride Audi TTS roadster.

Zeker mooie waardes(y). En dat met het OPF filter. Stage 2 geeft weinig extra, maar kost wel veel meer. Alleen al € 1500,- extra voor de downpipe en sport cat. De waardes voor Stage 1+ zouden voor mij ook al voldoende zijn.
 
Volkswagen  Polo GTI  2.0 
  • Leuk
Waarderingen: Snowdude
Het geluid door een andere downpipe wordt wel een stuk beter, dan heb je in principe niet eens een andere uitlaat nodig. Maar de vermogenstoename valt indd een beetje tegen ivm stage 1+
 
VW  Polo AW  2.0 GTI ABT 
Zoals jullie misschien al hebben gemerkt is de Polo voor een krachtkuurtje langs VAGtechniek gegaan.
Afgelopen vrijdag was het zover.

Ik heb al eens eerder aangegeven dat ik niet helemaal tevreden was met de GTI en dan met name over de schakelmomenten.
Te snel opschakelen in D en te hoog in de toeren in S. Het voelde gewoon onrustig aan tijdens het rijden.
Nu is 200 pk in een B segment auto natuurlijk niet weinig. Maar meer is stiekem toch eigenlijk best wel lekkerder.
Normaal gesproken liet ik mijn auto's altijd bij JD van een krachtkuurtje voorzien. Maar na diverse positieve verhalen op het net dacht ik laat ik eens wat anders proberen. Wie er beter is? Ik denk dat ieder zijn/haar expertise heeft en dat er niet echt gesproken kan worden dat de één beter is dan de ander.

De dag.
De vrijdag vroeg richting Nuenen gereden om er rond half 9 te zijn. De week ervoor kreeg ik nog bericht dat ze vanaf 7 november in het nieuw pand zijn gevestigd. Onderweg nog even zitten bedenken wat ik op dat moment niet fijn vond aan de GTI. Moet het toch een beetje duidelijk kunnen verwoorden zodat zij vooral de schakelmoment naar wens kunnen aanpassen.
Eenmaal aangekomen , bij het nieuwe pand, de sleutels afgegeven. Kreeg nog te horen dat zij mij de dag ervoor hadden geprobeerd te bellen i.v.m. de leenauto en dat dit niet meer nodig zou zijn omdat ze nu sneller klaar zijn met chippen. Das dan mooi meegenomen.
Degene die aan mijn auto zou werken kwam zich netjes voorstellen en vertelde wat hij allemaal ging doen. Na een proefrit kwam hij terug en ging de GTI op de rollerbank.
Tijdens het doen van de standaard run werd ik erbij geroepen en kom meekijken wat hij aan het doen was. Er werd van alles gemeten zoals pk's op de wielen en krukas..Het werd mij netjes uitgelegd maar op een gegeven moment was ik hem kwijt o_O
Maar goed, zoals jullie hebben gezien had de GTI standaard 213.5 pk en 356 NM koppel. Altijd iets meer dan wordt opgegeven door VAG.

De aanpassing.
Ik kon weer gaan wachten in de personeelskantine, voor de klanten was nog niet klaar en de trap ontbrak, totdat hij mij weer zou roepen voor de volgende rollenbanktest. Ondertussen werd het daar ook steeds drukker met mensen die voor onderhoud van hun VAG-mobiel kwamen alsmede mensen die enkele stage 1 tuning lieten plaatsen.
Eindelijk was het weer zover en kon ik meekijken naar het resultaat. Je ziet allerlei waardes voorbij komen op het scherm en dan ineens zie je een waarde waarvan je zegt "I like" :mrgreen:
Na enkele aanpassingen, de curve van het koppel liep niet naar wens volgens de jongens, kwamen we op een respectabele 272 pk en 486 nm uit.
Daar stond ik dan voor het scherm te staren naar het resultaat, zie het maar als een kind in een grote snoepwinkel.

1573412728961.png

De proefrit.
Op de rollerbank waren we klaar en was het tijd om te gaan rijden. Alleen al aan het geluid hoorde je al dat er wat was veranderd. De auto voelde zo veel gretiger aan dan eerst. De auto schakelt minder snel op dan eerst. Daar waar hij eerst nog in zijn 6 onder de 1500 toeren zit blijft hij er nu mooi boven.
Omdat ik het oude pand nog nooit had gezien maakten we een klein omweggetje. Zoals elke tuner hebben de jongens van VAGtechniek ook een specifieke test route. En wat ging dat hard.....het is toch ff wat anders als je op de bijrijdersstoel zit ipv zelf achter het stuur.
Willen we geen, een beetje of heel veel wielspin?? Ik denk dat we een paar cm rubber hebben achtergelaten op onze test route...hahaha.
Wat ik niet wist is dat de de tractiecontrole ook half uit kan schakelen. Dit door de knop tijdelijk een paar seconde in te houden. Voor degene die het ook hebben, gewoon ff uitproberen dan zie je vanzelf wat er gebeurt.
Is de auto dan wel te rijden met zoveel pk's? Ohh, zeker weten. Vooral dat koppel merk je gewoon heel erg goed. Inhalen gaat nu zonder dat de DSG eerst moet nadenken hoeveel versnelling ga ik terug. Nu is alles veel beter afgestemd op elkaar. De DSG is nu zo afgesteld dat hij nu beter reageert op het gasgeven. Trap je het gaspedaal even wat dieper in dan zal de DSG een versnelling terug schakelen , voorheen deed hij al snel 2 terug. Trap je hem nog dieper in dan zal hij er 2 terug schakelen. Volgens mij was er ook nog iets gedaan met de kickdown, dacht dat hij in de D stand niet meer aanwezig is.
Tevens zijn de schakelmomenten iets verkort.
Mocht ik na een tijdje niet tevreden zijn met de schakelmomenten dan kan ik deze, als extra service, laten aanpassen.

Eindconclusie.

Ben ik tevreden - Ja, zeker weten.
Service VAGtechniek - Prima service en uitleg over wat met aan het doen is.
Zou je VAGTechniek aanraden - Ja hoor.
Is er een verschil tussen JD en VAGTechniek - misschien op details maar beide weten waar ze mee bezig zijn.
Is de GTI nu echt de GTI-badge waard - Zo had de GTI vanaf het begin al moeten zijn.
Zou je weer VAGTechniek kiezen - Mocht de A3 Cabrio niet verkocht worden dan overweeg ik hem naar VAGtechniek te brengen voor een stage 1.
 
Ha ha, story of my life, incl. het JD/Vagtechniek verhaal ;). Overigens wel opmerkelijk dat jij ook die 272 pk hebt. Dat is exact de 200 die ik vandaag op mijn performance monitor zag. Lijkt wel of ze hem daarop afstemmen
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Ha ha, story of my life, incl. het JD/Vagtechniek verhaal ;). Overigens wel opmerkelijk dat jij ook die 272 pk hebt. Dat is exact de 200 die ik vandaag op mijn performance monitor zag. Lijkt wel of ze hem daarop afstemmen

zo'n miezerig appje is niet 100% waterdicht he.. zou het maar met menig korrels zout nemen...
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
zo'n miezerig appje is niet 100% waterdicht he.. zou het maar met menig korrels zout nemen...
Valt denk ik wel mee, zit er hooguit 2/10 sec naast. Zie dit filmpje met diverse 0-100 runs. Niet 100% accuraat dus, maar ook weer niet iets om zo denigrerend over te doen. Of bedoel je nou die performance monitor die 200 Kw aangeeft? Die is gewoon van VW
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
156FFEA5-F328-4DAF-B398-FBD5A6B4B6CA.jpeg
De GTI weer wat TLC gegeven vandaag. Op af en toe piepende remmen bij het achteruit rijden na bevalt de GTI nog steeds prima. Nu de A3 cabrio weg is kan de GTI mooi onder de carport.

Leuke en jaloersmakende review!
Ook ik vind dat de DSG en motor een mooie upgrade mogen krijgen. Helaas zit hij in de lease en moet/wil ik hem om die reden stock houden.

De piepende remmen bij achteruit rijden.. bekend probleem.
 
VW  Polo GTI  2.0 TSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!