Snel terug schakelen naar 1e versnelling bij lage snelheid?¿?

Ik had voor mijn AW 1.0 TSI 116 PK (3 cilinder) een 6R met een 1.4 16V 82 pk (4 cilinder), rijdt een stuk anders.
Lager dan 15 km/u ga ik meestal naar zijn 1, in de 2e versnelling heeft hij dan wat moeite.
Ik gebruik de 1ste versnelling tot de 20 km/u meestal, vind wel dat hij wel lekker veel koppel heeft in de eerste versnelling, dus kan voor optrekken gewoon alleen de koppeling gebruiken, geen extra gas nodig.
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 PK (VAG Techniek Stage 1 tuned, 135 pk 225 Nm) 
Ik vind de versnellingen van de aw 5 bak eigenlijk fijner dan mijn vorige 6R highline 6 bak. Je kan veel langer doortrekken in alle versnellingen. Dat verklaar wellicht dat je nu dus ook eerder terug kan/moet naar de eerste versnelling. Hoewel ik dat vaak ook niet doe...gewoon met je koppeling spelen.
 
VW  Polo AW  1.0 TSI 135pk (by VAG Techniek) 
Kwestie van gewenning, mijn 6R had gewoon 5 versnellingen, dus moest ff wennen aan een 3 cilinder met 6 versnellingen.
Inmiddels vind ik het ook wel fijn schakelen, alleen moest ik wel even mijn mojo vinden, zeg maar.
Ga ook zeker voor de stage 1 tuning, loopt het naar horen allemaal wat soepeler.
Hoe zit dat nu eigenlijk met garantie en onderhoud bij een VW dealer?
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 PK (VAG Techniek Stage 1 tuned, 135 pk 225 Nm) 
Je bedoelt dat het 1-2 seconden duurt voor hij reageert op het intrappen van het gaspedaal? Mijn polo heeft hier ook last van en het schijnt bij mij te komen door de nieuwe software van vw.

Maar jij hebt een AW dus of dat ook zo is lijkt me niet..
Dat zou zomaar eens de instellingen van de gasresponse kunnen zijn. Mijn vader heeft ook de polo AW, dan wellis waar met DSG, maar had ook problemen met de gasrespons. VW vertraagd de gasrespons opzettelijk, zodat het hij Audi's sneller aanvoelt. Via VCDS kon dit bij mijn vader aangepast worden. Scheelt echt een hele bonk.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 140pk 7DSG 
Gewoon gas geven gasten.... Beetje met de koppeling spelen. Het is en blijft een 3 pitter. Chippen dat blokje.... Overigens herken ik dit probleem niet in mijn aw.
Dat zou zomaar eens de instellingen van de gasresponse kunnen zijn. Mijn vader heeft ook de polo AW, dan wellis waar met DSG, maar had ook problemen met de gasrespons. VW vertraagd de gasrespons opzettelijk, zodat het hij Audi's sneller aanvoelt. Via VCDS kon dit bij mijn vader aangepast worden. Scheelt echt een hele bonk.

Is de gas response sneller in Sport Select modus?
 
VW  Polo AW Highline  1.0 
Kwestie van gewenning, mijn 6R had gewoon 5 versnellingen, dus moest ff wennen aan een 3 cilinder met 6 versnellingen.
Inmiddels vind ik het ook wel fijn schakelen, alleen moest ik wel even mijn mojo vinden, zeg maar.
Ga ook zeker voor de stage 1 tuning, loopt het naar horen allemaal wat soepeler.
Hoe zit dat nu eigenlijk met garantie en onderhoud bij een VW dealer?
Als je hem chipt vervalt officieel de garantie op de motor, maar ze komen er niet zomaar achter. Als ze willen weten of hij gechipt is, kunnen ze dat wel nagaan, maar het is niet zo dat ze het "per ongeluk" tegen kunnen komen.

De 1.0 TSI laten chippen is echt aan te raden. Heeft mijn vader ook laten doen en wat een verschil zeg. Hij heeft nu 130pk en 240Nm. Rijdt heerlijk.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 140pk 7DSG 
  • Leuk
Waarderingen: Juno Leloup
Dat zou ik niet weten, maar met VCDS kan je instellen dat fabrikant Audi is en dan gaat hij sneller reageren op het gaspedaal. Typisch geval van marketing denk ik. Op deze manier willen ze de Audi's beter in de markt zetten.
Ik reed eerst met de drive stand op NORMAL, op een gegeven moment op SPORT gezet, rijdt veel lekkerder, mijn ACC staat ook inmiddels op SPORT. (y)
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 PK (VAG Techniek Stage 1 tuned, 135 pk 225 Nm) 
  • Leuk
Waarderingen: Willykr
is dat ook te realiseren met een 1.2 SlowMotion? :mrgreen:
ben inmiddels het "nopower" gedoe helemaal zat! ene moment doet ie t zoals verwacht, volgende moment (zelfde situatie) totaal geen power! geen reactie op het gas... grr! enige nadeel aan die trekker!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Sneller op het gas reageren, is puur een kwestie dat je hem voor je gevoel niet zo ver in hoeft te trappen, maar inderdaad wat verwacht je bij een 3 cilinder, die turbo staat niet bij 900 toeren al klaar met 160nm en dan heb je inderdaad geen kracht om weg te komen
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
is dat ook te realiseren met een 1.2 SlowMotion? :mrgreen:
ben inmiddels het "nopower" gedoe helemaal zat! ene moment doet ie t zoals verwacht, volgende moment (zelfde situatie) totaal geen power! geen reactie op het gas... grr! enige nadeel aan die trekker!
Ik weet niet of dat bij een Polo 6R kan. Momenteel heb ik geen OBDeleven om het te proberen bij mijn eigen auto. De OBDeleven die ik een paar weken geleden heb gekocht, is nu terug voor garantie. En als het bij mij werkt (met een TSI) dan weet ik niet of het bij een TDI ook kan. Wordt een kwestie van proberen ben ik bang.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 140pk 7DSG 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!