Snel terug schakelen naar 1e versnelling bij lage snelheid?¿?

Hoi allen,

Ik zit met een ding en wil graag jullie advies hierover.
We rijden nu een maandje in onze nieuwe Polo 1.0 115pk handgeschakeld. Als ik bij een verkeerssituatie aankom waar je bijna tot stilstand komt (maar nog rolt in 2e versnelling) en weer moet versnellen valt de auto stil of bijna stil. Ik ben niet gewend om in deze situaties terug te moeten schakelen naar de eerste versnelling...

Ervaren jullie dit ook of moet ik terug naar de dealer?
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 TSI GTi 
Je bedoelt dat het 1-2 seconden duurt voor hij reageert op het intrappen van het gaspedaal? Mijn polo heeft hier ook last van en het schijnt bij mij te komen door de nieuwe software van vw.

Maar jij hebt een AW dus of dat ook zo is lijkt me niet..
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
Je bedoelt dat het 1-2 seconden duurt voor hij reageert op het intrappen van het gaspedaal? Mijn polo heeft hier ook last van en het schijnt bij mij te komen door de nieuwe software van vw.

Maar jij hebt een AW dus of dat ook zo is lijkt me niet..


Nou, wat jij nu noemt is mij ook opgevallen! Leek mij ook software.
Wat ik bedoel is dat je weer verder wil in 2e versnelling, maar de auto af slaat als je weg rijdt. Je word gedwongen om terug naar de 1e versnelling te gaan.
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 TSI GTi 
Nou, wat jij nu noemt is mij ook opgevallen! Leek mij ook software.
Wat ik bedoel is dat je weer verder wil in 2e versnelling, maar de auto af slaat als je weg rijdt. Je word gedwongen om terug naar de 1e versnelling te gaan.
Hmm gek. Heb je überhaupt wel voldoende toeren om op te laten komen in zijn 2? Ik weet niet hoe hard jij "rolt" zegmaar.

Zie ook dat je een benzine hebt. Die pakken sowieso wat moeilijker op met lage snelheid in zijn 2. Een diesel kan dit alleen al met de koppeling bij wijze van
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
Ik denk dat een DSG dit beter oppakt omdat die zelf besluit terug te schakelen indien hij niet genoeg vermogen kan krijgen uit de huidige koppeling. Die schakelt makkelijker terug en sneller door.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
Hmm gek. Heb je überhaupt wel voldoende toeren om op te laten komen in zijn 2? Ik weet niet hoe hard jij "rolt" zegmaar.

Zie ook dat je een benzine hebt. Die pakken sowieso wat moeilijker op met lage snelheid in zijn 2. Een diesel kan dit alleen al met de koppeling bij wijze van


Het is ind bijna tot stilstand. Ben niet gewend van een benzine om terug te moeten schakelen naar zn 1e versnelling tenzij je echt stopt. Moet nu veel meer spelen met de koppeling. Daarentegen is dit dan ook de eerste VW waar ik mee rijd, het zal wennen zijn dan.
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 TSI GTi 
Ik heb nu mijn 3e benzine Volkswagen en als ik van bijna stilstand weg wil rijden in z'n 2 heb ik altijd de koppeling half op laten komen en een beetje extra gas moeten geven omdat ie anders meer moeite heeft. (Wegrijden vanuit rollen)
Vanaf een kilometertje of 10/15 o.i.d. zit die van mij normaal in z'n 2 tot 30 kmh
 
Volkswagen  Polo 6R Highline  1.2 TSI 90pk ~ Instagram @sixrpolow 
  • Leuk
Waarderingen: Laszlo
Ik heb dezelfde ervaring, ik krijg het gevoel dat de nieuwe 1.0 TSI 95pk t.o.v. de 1.2 TSI 90pk veel minder koppel heeft. Volgens de specs heeft de 1.2 90pk 160Nm en de nieuwe 1.0 95pk ook 160Nm Als ik nu het gas intrap als ik nog niet helemaal stilsta gebeurt er te weinig en dreigt de motor soms zelfs af te slaan. Wat opvalt is dat jij dit ook ervaart bij de 115pk motor, die zou dit toch echt niet moeten hebben met 200Nm.

Wat mij ook opvalt is dat de motor behoorlijk trilt in stationair. De rubbers die in de ophanging zitten moeten behoorlijk wat opvangen.
Wie heeft dat laatste ook?
 
VW  Polo AW Highline R-line 95pk  1.0 TSI 
Ik heb dezelfde ervaring, ik krijg het gevoel dat de nieuwe 1.0 TSI 95pk t.o.v. de 1.2 TSI 90pk veel minder koppel heeft. Volgens de specs heeft de 1.2 90pk 160Nm en de nieuwe 1.0 95pk ook 160Nm Als ik nu het gas intrap als ik nog niet helemaal stilsta gebeurt er te weinig en dreigt de motor soms zelfs af te slaan. Wat opvalt is dat jij dit ook ervaart bij de 115pk motor, die zou dit toch echt niet moeten hebben met 200Nm.

Wat mij ook opvalt is dat de motor behoorlijk trilt in stationair. De rubbers die in de ophanging zitten moeten behoorlijk wat opvangen.
Wie heeft dat laatste ook?

Een 1.0 tsi is een drie-cilinder, en een 1.2 tsi een vier-cilinder, dus onderin toeren heb je wel wat meer power ja.
Die 1.0 tsi moet het echt hebben van zijn turbo.
 
Volkswagen  Golf 7 GTE  | Polo 6R 1.6 TDI 203pk 370nm stage 3 (verkocht) 
  • Leuk
Waarderingen: Franklin Golf4TDI
Een 1.0 tsi is een drie-cilinder, en een 1.2 tsi een vier-cilinder, dus onderin toeren heb je wel wat meer power ja.
Die 1.0 tsi moet het echt hebben van zijn turbo.

Dus je zegt dat dit bij een 3 cilinder motor hoort. Geldt dat ook voor het hardere motorgeluid en een soort grommend geluid als je gas geeft en het eerder beschreven getril van het motorblok?

Ik ben wel benieuwd andere andere AW-ers die hiervoor een 6R of 6C reden.
 
VW  Polo AW Highline R-line 95pk  1.0 TSI 
Gewoon gas geven gasten.... Beetje met de koppeling spelen. Het is en blijft een 3 pitter. Chippen dat blokje.... Overigens herken ik dit probleem niet in mijn aw.
 
VW  Polo AW  1.0 TSI 135pk (by VAG Techniek) 
Ik heb dezelfde ervaring, ik krijg het gevoel dat de nieuwe 1.0 TSI 95pk t.o.v. de 1.2 TSI 90pk veel minder koppel heeft. Volgens de specs heeft de 1.2 90pk 160Nm en de nieuwe 1.0 95pk ook 160Nm Als ik nu het gas intrap als ik nog niet helemaal stilsta gebeurt er te weinig en dreigt de motor soms zelfs af te slaan. Wat opvalt is dat jij dit ook ervaart bij de 115pk motor, die zou dit toch echt niet moeten hebben met 200Nm.

Wat mij ook opvalt is dat de motor behoorlijk trilt in stationair. De rubbers die in de ophanging zitten moeten behoorlijk wat opvangen.
Wie heeft dat laatste ook?

In principe zou je niet veel verschil moeten merken tussen de 1.2 TSI (CJZC) en je nieuwe 1.0 TSI. Heb het vermogen en koppel diagram van beide motoren even naast elkaar gezet.
Beide motoren hebben al maximaal koppel (160 nm) bij 1500 rpm.

20190907_205721.jpg
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk 
  • Leuk
Waarderingen: Johan en remondepemon
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!