Slotbout doorgedraaid - hoe te verwijderen

Hi allen,

Gisteren wilde ik bij mijn Volkswagen Polo 9N3 de zomerbanden voor de winterbanden verwisselen. Met pijn en moeite kreeg ik de normale wielbouten los (waarom worden die bij een bandenboer zo belachelijk vastgezet?), echter bij de slotbout van het voorwiel zag ik dat deze was doorgedraaid; de sleutel had dus geen grip meer. Ik ben vervolgens naar de Kwik-fit gereden en gevraagd of zij daar iets konden doen. Helaas, ik zou naar de dealer moeten gaan.

Nu vind ik op internet speciale 'boutverwijderaar'-setjes a 80 euro. Dit is mij een beetje teveel van het goede. Heeft iemand misschien een handige truc om de kapotte slotbout te verwijderen?

Alvast bedankt!
 
Volkswagen  Polo 9n3  1.4TDI 
Uitboren !!!
Je bent lang bezig en het zal je wat boortjes kosten maar het gaat lukken.
Begin met een klein boortje tot je uiteindelijk een grote hebt. Zo draai je de bout doormidden.
 
Niet beginnen aan uit boren.
Ik heb dit probleem ook gehad met een BMW daar was mijn opzet stuk kapot van gegaan probleem 4 velgen die er dus niet meer af gingen.
Er zijn speciale gereedschappen voor met Engels draad dus als je de bout los gaat draaien dan draai je als in ware de dopsleutel juist vast. Dit moet je laten doen bij een beetje velgen handelaar die hebben dit gereedschap zeker in huis. En jij zal echt niet de eerste zijn met dit probleem.
Dus ik adviseer je blijf er gewoon van af anders gaat dit dus ook nooit meer lukken.
Toen waren de kosten dacht ik 25 gulden per slot bout. Je zou het ook eens kunnen proberen bij Muller auto schade wie weet hebben hun het stuk gereedschap wat hier voor nodig is.
Maar maak je niet druk de slot bout kan er voor 99% zeker uit gehaald worden zolang je er zelf maar niks aan gaat doen.
 
Laatst bewerkt:
Bij mijn vorige auto heeft de dealer dit zelf gedaan. (Let wel 25x) Bij het wisselen heeft de dealer dit zelf ook te vast gedraaid. (Stelletje flap......) Gelukkig koste dit mij toen helemaal niks en weer een nieuwe set bouten gekregen.
 
Gat in de bout boren van ongeveer 6 mm ofzo en 15 20 diep dan effe ergens een linkste tap gaan halen dit is een conische boor met de schroefdraad er andersom op. Je draaid hem dus linksom er in met de boormachine en dan draai je hem er zonder moeite uit. Ik neem hem altijd op het werk mee als dat nodig is maar denk dat ze hem wel bij de betere gereedschaps boer hebben.
Als die bout al zo vast zit. Heeft dit totaal geen kans van slagen.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!