Sleutel bijbestellen

Omdat ik geen topics terug kan vinden met de zoekfunctie plaats ik zelf de vraag.

De Polo 6C uit 2016 die ik zaterdag af ga halen heeft maar 1 sleutel.
Ik vind het toch wel fijn als er een reserve sleutel zou zijn.
De dealer kan een sleutel leveren voor circa €120 ex btw en de sleutel moet ingeleerd worden voor circa €60 ex btw.

Heeft iemand een advies om kosten te besparen maar wel een origineel exemplaar te hebben?
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI 107pk / 275Nm 
Als ik een originele sleutel haal bij de dealer, is er dan iemand in omg. Rotterdam-Zuid die de sleutel in kan leren voor minder of moet dat ook echt via de dealer?
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI 107pk / 275Nm 
Zou ook voor de dealer gaan in deze. Zit je gelijk ook met garantie op de sleutel denk ik zo.

Stel, je bent sleutel 1 kwijt, pakt sleutel 2, werkt niet. Belt de betreffende dealer, legt het uit, sleutel komt bij hun vandaan, mogen hun het oplossen.

Of via iemand die het "kan", tuurlijk zijn die er ook, maar dan hetzelfde verhaal. Hoef je de dealer niet te bellen en ik denk niet dat diegene die je geholpen heeft je komt redden zo 1 2 3.

Maar Franklin kent wel aardig zijn weggetjes naar een goedkopere oplossing, dus misschien is die er ook....
 
Voor je verzekering kan je hier een hoop gezeik mee krijgen
Als er 1 sleutel als gestolen staat of als jij er een laat namaken bij een man op een markt en verzekering komt hier achter, kunnen ze diefstal claim weigeren. Sleutels moet je altijd op officeel sleutel punt laten bijmaken die het registreren en waar je een echt bewijs en bon enz krijgt hiervoor.

stel je auto wordt gestolen omdat je sleutel op contact laat, je maakt een ali sleutel en dan lever je er 2 bij verzekering in
Die vinden auto terug of komen r achter dat sleutel niet van officeel punt is en weigeren je claimt
Kost je nu 100 euro meer, maar kan je 1000de euros redden!!
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 TSI GTI 350PK /550NM 
Heel erg bedankt allemaal voor de snelle en duidelijke reacties! Ik ben om, ik bestel de sleutel gewoon bij de dealer. Voor die paar tientjes wil ik geen mogelijke problemen met de verzekering.
Topic kan op slot.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI 107pk / 275Nm 
Ik zou het lekker origineel houden.

Je zou het denk ik goedkoper kunnen doen dmv een sleutel zonder afstandsbediening. dus een losse sleutel waarmee je alleen de deur kan openen en kan starten.

Ik zou idd ook voor deze optie gaan(als het veel in kosten scheelt)
Is het verschil niet groot dan idd voor 1 met afstandbediening gaan.

succes mvrg
 
VW  Polo 6C/Golf 7  TSI Engine 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!