Sjoemel dieselaars ...

Beetje trage reactie want dit is al een hele lange tijd bekend.
Maar inderdaad, benieuwd hoe VW hierop gaat reageren.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Ik vind het wel een goede move van de Duitsers en ik kan goed begrijpen waarom ze het doen. Auto's produceerden teveel fijnstof en voldoen daarmee simpelweg niet aan de goedkeuring. Daarnaast zorgt het voor een gevaar voor de volksgezondheid. De overheid heeft de taak voor haar burgers te zorgen en doet dat op deze manier.

Het enige is dat wij dat als consument niet veroorzaakt hebben maar dat VW het zelf erin gezet heeft. Vw biedt gewoon kosteloze oplossingen aan aan de getroffenen in de vorm van een software update (inclusief 2e update) en in sommige gevallen een aanpassing aan de LMM. In Zwitserland kreeg ik ook een voucher voor CHF 100 voor ongemakken en in de US van Amerika krijg je nog meer. In Nederland krijgen getroffenen dit niet (reden: PON beleid).

Dat wij het als consument niet willen snap ik ook erg goed. Wij willen geen hoger brandstofverbruik en hogere onderhoudskosten door defecte EGR kleppen (en de vage en twijfelachtige houding van PON omtrent garantie op defecten zoals die dure egr klep).

Mijns inziens kan de Duitse overheid weinig anders dan deze actie verplicht stellen. Ik vind dat de Nederlandse overheid hier veel te laks in is. NL is een van de weinige landen die in de praktijk een gedoogbeleid heeft mbt het verwijderen van emissie-apparaten autos. Ongetwijfeld spelen andere belangen dan volksgezondheid ook mee zoals de relatieve vrijheid die de NL bestuurder wil genieten en hoe erg de overheid afhankelijk is van de autorijder (wegenbelasting, BPM, accijns).

Dat wij als ongehoorzame burgers onze EGR kleppen en roetfilters eraf schroeven voor onze eigen portemonnee snap ik erg goed en doe ik zelf ook aan mee. Maar in t grotere belang is dat een slecht idee.
 
  • Leuk
Waarderingen: IbifaHo en mikerosauer
Ik na de derde brief wel laten doen, hij is zuiniger geworden maar nu na drie weken brandden er inmiddels storingslampjes, 1 knipperend van het gloeidraad lampje wat vervolgens uit gaat maar daarna brandt het motormanagement lampje continu en Van Mossel beweerd dat het niet aan de update ligt maar aan de sensor in de uitlaat. Downgraden mogen ze niet....en de sensor vervangen kost je € 255,- wat is wijsheid vraag ik me af
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI 
Ik had een kapotte injector ongeveer 5 maanden na de update. Bij de vw dealer in Sliedrecht werd deze kosteloos gewisseld om discussie te voorkomen. Heb je geen andere dealer in de buurd waar je langs kan om te vragen. Is het proberen waard
 
Vw  Polo  1,6 tdi 90pk 6R/ 1.2 9N 
Ik na de derde brief wel laten doen, hij is zuiniger geworden maar nu na drie weken brandden er inmiddels storingslampjes, 1 knipperend van het gloeidraad lampje wat vervolgens uit gaat maar daarna brandt het motormanagement lampje continu en Van Mossel beweerd dat het niet aan de update ligt maar aan de sensor in de uitlaat. Downgraden mogen ze niet....en de sensor vervangen kost je € 255,- wat is wijsheid vraag ik me af
Zo als altijd geven ze daar een andere de schuld

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
 
Volkswagen  polo 6c  1.0 tsi 
Ik heb zelf een polo met een downpipe en mijn egr softwarematig dicht laten zetten. No way dat ik die update laat doen.

Heb inmiddels al 275dkm op de teller... Ik denk dat die update niks positiefs zou brengen bij mijn polo ongeacht roetfilter en egr.
 
VW  Golf 7 GTD  2.0 TDI, 237pk, 480nm straightpipe 
  • Leuk
Waarderingen: sahindogan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!