Servicebeurt 120.000 km Polo 6R 1.4 van bouwjaar 2010

Juno Leloup

Premium lid
669
482
103
Mijn Polo 6R vraagt om service en ben aan het kijken wat mij dat gaat kosten.
In 2016 met 88.000 km is het onderstaande allemaal vervangen met een longlife servicebeurt:

- Luchtfilter
- Interieurfilter
- Geribde riem
- Nokkenastandriem
- Waterpomp
- Remvloeistof
- Koelvloeistof
- Longlife olie

Nu heb ik al een prijs ontvangen van een VW Dealer garage.

"Een service beurt voor uw auto is 275 euro ,
daar komt bij bougie's vervangen 115 euro
interieurfilter vervangen 40 euro
Totaal 430 euro

uit de service beurt kunnen reparatie advies komen ,die worden op de dag van de beurt met u doorgenomen met de daarbij komende extra kosten"

Is dat een OK prijs of aan de dure kant?
Hoogst waarschijnlijk is een VW dealer garage duurder als een niet VW garage, hoor toch graag jullie bevindingen.
Wat zou ik nog meer kunnen verwachten qua reparaties en kosten?

Alvast bedankt!
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 PK (VAG Techniek Stage 1 tuned, 135 pk 225 Nm) 
Moet eerlijk zeggen dat ik me er nog niet in heb verdiept, maar als ik kijk bij bijv. VAGTechniek (geen dealer maar wel VAG specialist) daar kom ik op oliewissel+filter 109, plus bougies 129 dus 238 totaal. Denk dat daar interieur filter nog bij moet (is dat nu wel nodig?). Longlife inspectie (is wel incl. interieur filter) 179, bougies zelfde uiteraard dus 308 EUR totaal.
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
Iridium bougie's 4 stuks kosten 40 euro totaal en is een kwestie van uitschroeven en nieuwe indoen.
interieurfilter kost letterlijk 10 euro en je hoeft alleen maar onder de handschoenenkastje te duiken om hem te vervangen.
Olie zou je in principe ook makkelijk zelf kunnen doen maar als je perse net als ik een vw stempel in je boekje wil hebben dan zal ik dat wel bij de dealer laten doen.
 
Volkswagen  Polo  1.2 TDI Globetrotter 
Bij mij was het ook 275 voor long life beurt.
Olie, olie filter bijvullen vloeistoffen en inspectie.
Interieurfilter luchtfilter en bougie,s doe ik mooi zelf.
 
Volkswagen  Polo team 6r  1.2tsi 105pk 
Iridium bougie's 4 stuks kosten 40 euro totaal en is een kwestie van uitschroeven en nieuwe indoen.
interieurfilter kost letterlijk 10 euro en je hoeft alleen maar onder de handschoenenkastje te duiken om hem te vervangen.
Olie zou je in principe ook makkelijk zelf kunnen doen maar als je perse net als ik een vw stempel in je boekje wil hebben dan zal ik dat wel bij de dealer laten doen.


Bougies kosten 12,50€ ongeveer dus 50euro.
Oke het is los en vast echter moet je wel zelf het gereedschap en kennis hebben.


Interieur filter kost 15 tot 25 euro dus die prijs van 40 euro is nog niet zo verkeerd.

Uiterraard Praten we dan over niet originele onderdelen.

Vergeet ook niet dat als je het via de dealer doe je mobiliteits garantie heb.
Dus indien pech gratis hulp (zie het als anwb lid)
 
interieurfilter vervangen 40€? ik doe dat in 1 min, kost bij carpartsdirect 16.50(Bosch). Bougies 4x NGK ZFR6T-11G tijd ongeveer 1/2u (je moet de bobines voorzichtig liften) kosten 31,-
Luchtfilter Bosch 14,- , oliefilter Bosch 5.35,- carterplug febi 1,69,- 5liter kan Kroon olie C3 5W-30 ongeveer €40

Materiaalkosten totaal rond 108,-

Ik baseer dit op de 1.4-16v 63kw motor zonder turbo
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 85kw 
interieurfilter vervangen 40€? ik doe dat in 1 min, kost bij carpartsdirect 16.50(Bosch). Bougies 4x NGK ZFR6T-11G tijd ongeveer 1/2u (je moet de bobines voorzichtig liften) kosten 31,-
Luchtfilter Bosch 14,- , oliefilter Bosch 5.35,- carterplug febi 1,69,- 5liter kan Kroon olie C3 5W-30 ongeveer €40

Materiaalkosten totaal rond 108,-

Ik baseer dit op de 1.4-16v 63kw motor zonder turbo


Presies nog steeds geen originele onderdelen.
En geen arbeid oid

Of mobiliteits garantie (hulp bij pech).

Maar doe vooral je eige ding.
Als je het zelf kan en verstand heb
Waarom niet
 
de delen bij de vw dealer komen van gates, bosch, mann(filters) ngk, beru of bosch(staat er vw op)

dat doosje met logo betekent automatisch hogere prijs, zijn dezelfde delen:)
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 85kw 
Als je weet wat je moet doen en waar je mee bezig bent is het makkelijk zelf te doen.
En die mobiliteits garantie heb ik ook mijn twijfels bij.
Geldt dat tot de grens en niet verder?
Heeft er hier iemand uberhaupt wellis een beroep gedaan daarop?
Ohja en als je longlife service indicatie heb moet je die terug zetten met vagcom volgensmij toch @iichel ?
 
Volkswagen  Polo team 6r  1.2tsi 105pk 
Grote beurt is heel goed zelf te doen, remmenklauwen gangbaar houden, blokken wisselen trouwens ook als je een remzuigerterugsteltang hebt voor achterremmen, allemaal goed te doen, bij serieuze electronische zaken zoals contactslot, inleren bezoek ik de dealer, ik zie dat gewoon niet.

Ben al sinds 98 VW rijder, nooit stilgevallen, heb met met een Bora benzine 15 jaar caravans naar Italië getrokken, daarvoor 2 Polo's 1.6, wel goed onderhoud gepleegd.

Ben trouwens niet van de lange intervallen, ik ververs elke 15000km zelf volgens specificaties.
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 85kw 
Grote beurt is heel goed zelf te doen, remmenklauwen gangbaar houden, blokken wisselen trouwens ook als je een remzuigerterugsteltang hebt voor achterremmen, allemaal goed te doen, bij serieuze electronische zaken zoals contactslot, inleren bezoek ik de dealer, ik zie dat gewoon niet.

Ben al sinds 98 VW rijder, nooit stilgevallen, heb met met een Bora benzine 15 jaar caravans naar Italië getrokken, daarvoor 2 Polo's 1.6, wel goed onderhoud gepleegd.

Ben trouwens niet van de lange intervallen, ik ververs elke 15000km zelf volgens specificaties.
Gooi je er dan wel long life olie in of gewone olie?
 
Volkswagen  Polo team 6r  1.2tsi 105pk 
In mijn geval doe ik er 5w-30 of 40 premium synthetic in met C3 en VW 502.00 specificatie.

Die lange intervallen kunnen zorgen voor aanslag in klepstoters(tikken) en vervuilingen/afzetting in spoelgaatjes van de schraapveren, het is ook zo zwart als de kachel bij vervanging.

Zelf vind ik 20.000 wel de max. De olie zelf kun je nemen van MPM of Kroon, neem er altijd een nieuwe plug van Febi bij, kans op lekken langs de ring is aanwezig, niet te hard aandraaien, carter is alu, plug hard staal. Pas dus op!!

gr Laurens
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 85kw 
Die kan je toch ook via het instrumentenpaneel resetten.
Mijn auto krijgt longlife onderhoud (1 x in de 2 jaar want ik maak te weinig kilometers) maar het instrumentenpaneel staat fout ingeregeld. De tussentijdse melding reset ik dan gewoon in het paneel.
Je kun je onderhouds indicatie wel resetten via je instrumenten paneel maar dan springt die naar 15.000 km.
Als je long life onderhoud indicatie heb moet je die resetten met vagcom .
 
Volkswagen  Polo team 6r  1.2tsi 105pk 
Als je weet wat je moet doen en waar je mee bezig bent is het makkelijk zelf te doen.
En die mobiliteits garantie heb ik ook mijn twijfels bij.
Geldt dat tot de grens en niet verder?
Heeft er hier iemand uberhaupt wellis een beroep gedaan daarop?
Ohja en als je longlife service indicatie heb moet je die terug zetten met vagcom volgensmij toch @iichel ?


Is ook met de hand te resetten.
Hoe presies weet ik niet meer.
Volgens mijn reset die dan wel naar 15000 en 1 jaar ipv 30000 2 jaar

Mobiliteits garantie is zoals Iichel zij voor heel europa.
Als je problemen heb komt de anwb die proberen je te helpen anders brengen ze je bij de dealer die het dichts bij is.
In frankrijk kom je dus bij een franse dealer.
 
  • Leuk
Waarderingen: iichel
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!