Scirocco stuur airbag MF kabelboom probleem

dov

Sponsor
2,574
1,414
171
Hallo iedereen,

Ik heb een scirocco stuur aangeschaft, een foto van de precieze stuur:
VW-Scirocco-R-2014-Steering-Wheel-620x310.jpg


Echter heb ik een probleem met de MF kabelboom van de airbag.
Een foto van de airbag met 2 gemarkeerde aardepunten:
gEIceCR.jpg


En een foto van de MF kabelboom met gemarkeerde corresponderende aardepunten:
zcI7gaA.jpg


Zoals te zien is er 1 aardepunt over, de aardepunt die gemarkeerd is in het blauw.
En hier begint mijn probleem, ik kan nergens op de airbag een ander aardepunt vinden waar de blauwe aardpunt in kan..

Is het zo dat er een verschil zit in airbags van dit type stuur net als bij polo MF en zonder MF airbags?

Weet iemand wat ik kan doen of weet iemand toevallig waar dit andere aardepunt is?
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
Ik wil niks anders dan niet moeilijk doen, maar ik wil ook geen airbag dat ontploft in mn gezicht bij aansluiting, of dat weigert dat te doen wanneer het noodzakelijk is.

Hierbij een foto van een airbag waar de 3e aardepunt "ergens" naar toe gaat.
68ad352c5f81f62ad25110ea474269ce.jpg
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
Als jij er van overtuigd ben dat het massa is zie ik geen problemen om ze door te verbinden.

Anders denk ik toch dat je kabelboom niet goed is

Kabelboompjes waar er geen MF mogelijkheid voor is hebben 2 aardpunten voor deze airbag, als ik die koop kan ik mn knopjes niet gebruiken, en dat is wel jammer.. Wellicht zijn er 2 verschillende versies van deze airbags (mf en niet mf) en dat mijne de niet-mf versie is. Echter wil ik dit graag bevestigd hebben zodat dit geen speculatie is..

mooi stuurtje trouwens;)

thanks
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
Idd of niet aansluiten en isoleren, of van 2 een maken.
Het kan zijn dat het niet de goede kabelboom is, maar kwa airbag verschil dat geloof ik niet.


Correctie, er zit wel degelijk verschil in soorten airbags.
Volgens etka heeft hij nu een airbag wat voor een stuur is zonder knoppen en is de kabel ook niet goed.

https://volkswagen.7zap.com/en/rdw/scirocco/sci/2015-786/8/880-880000/#1
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 BlueMotion 
  • Leuk
Waarderingen: dov
Spannend hoor,
Maar,
ik denk dat je meer te maken hebt met het draadje van je claxon.
Dus of er gebeurt niks of er gebeurt plof.
of er gebeurt tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuut die niet meer stopt.

Maar t is nou niet echt duidelijk te zien.

Je moet hem goed vergelijken met de kabelboom en airbag en tuuuuuter aansluiting die je nu hebt,
pinbezettingen vergelijken en kijken waar alles heen gaat.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
Topic kan op slot overigens,

Ik ben er achter gekomen dat ik de verkeerde airbag heb en dat ik er een MF airbag voor nodig heb. Deze heeft een extra aardpunt aan de airbag,

Dan zal alles werken inclusief tuuter
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
  • Leuk
Waarderingen: Johan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!