Schurend geluid stationair Aircopomp koppeling?

Beste

Sinds vorige week hoor ik bij motor stationair een schurend geluid, om ongeveer een halve seconde. Dit geluid is niet toerental afhankelijk.

Ik kwam erachter dat als ik de airco inschakel, het geluid compleet is verdwenen.

Nu heb ik natuurlijk meteen het forum geraadpleegd en erachter kwam dat het vaker voorkomt.

Mijn vraag is nu, heeft het zin om een nieuwe koppeling set voor de pomp te bestellen? 20pond uit Engeland, of heeft die totaal geen zin, en zit het probleem echt in de pomp?

Mij lijkt het probleem in de koppeling te zitten.

Ik hoor graag.
 
Volkswagen  PoloR  1.2TDI 
Mocht je zeker weten dat het geluid van de pomp is (ik heb geen idee, kan het hier niet horen) zou ik een pomp bij een autodemontage bedrijf halen. Kost wel iets meer maar dan is het vaak ook goed. Maar als jij liever koppeling vervangt, moet je dat doen. Zou dan wel voor een originele gaan en zeker niet voor imitatie...
 
Volkswagen  Polo  1.4 80pk 
Exact precies de zelfde geluid. Als je de airco aanzet. Volgens mij is die er nog. Want door de geluid van de lucht die door de roosterd hern blaast, lijkt het gedempt te voelen. Maar zet je voet op je pedalen, het is wel voelbaar die trillingen om de halve seconde. Als je de motorkap opent hoor je het totaal niet.
 
Volkswagen  Polo  1.2 tdi 
Onder de motorkap is het amper te filmen ivm rauwe diesel sound wat overheerst.

In de auto hoor je het best zoals filmpje.

Airco funcioneert gewoon, geluid is ook weg direct nadat die aangezet word. Je zou denken dat de koppeling krom is en aanloopt.

Toch maar afspraak garage gemaakt, zal wel laten horen.
 
Volkswagen  PoloR  1.2TDI 
Onder de motorkap is het amper te filmen ivm rauwe diesel sound wat overheerst.

In de auto hoor je het best zoals filmpje.

Airco funcioneert gewoon, geluid is ook weg direct nadat die aangezet word. Je zou denken dat de koppeling krom is en aanloopt.

Toch maar afspraak garage gemaakt, zal wel laten horen.

1 ding kan ik je garanderen. Het is niet je versnellingsbak. Want die van mij is pas vervangen. En geluid bestaat nog steeds.
Het is toch de airco gebeuren
 
Volkswagen  Polo  1.2 tdi 
Diagnose gesteld; Compressor defect advies met airco aanrijden tot de volgende afspraak om tot reparatie over te gaan!

Kan namelijk zijn hele systeem met slijpsel!

Wordt vervolgd :mrgreen:
Advies gekregen om met de aircopomp AAN te blijven rijden? Wat is hiervan de opzet, dat de pomp kapot loopt? Zo krijg je alleen maar meer slijpsel in je airco systeem...
 
Volkswagen  Polo  1.4 80pk 
  • Leuk
Waarderingen: kawazxr en iichel
Zal ook wel geen slijpsel in systeem zitten, ze hebben het met de prijs meegenomen dan kan het alleen maar meevallen.

Ook al word het onder verborgen gebreken gerepareerd..

Volgende week word die gemaakt, ben benieuwd!
 
Volkswagen  PoloR  1.2TDI 
Zet die airco nou maar uit, bespaar jij een hoop centen mee. Trek voor de grap de druksensor maar eens uit de oude pomp als deze vervangen is, hiervan zul je schrikken;) (hieronder zit een zeefje)
 
Volkswagen  Polo  1.4 80pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!