Schoonmaken 18” Brescia

Hi,

Ik heb mijn GTI besteld met de 18” brescia velgen. Nu zit er als het waren een tweede gespoten zwarte rand in de velgen (waar op de foto het ventiel ook uit komt). Waar het tussen de spaken zit kan je dit goed schoonmaken, maar het loopt ook helemaal door achter de spaken en (de hoeken daar) kan je niet goed bij. Ik ben vang dat als ik mezelf niet aanleer dat schoon te houden er op een gegeven moment vuil aan koekt. Zie de foto hieronder, heeft iemand goede tips hoe ze daar bij komen?

Ik gebruik zo’n wheelmitt voor de velgen, maar die is te dik om bij dat randje te komen: https://www.carclean.com/nl/four-finger-wool-wheel-mitt.html

full
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 tsi 
Ik gebruik zelf wheel whoolies velgenborstel en great lion velgen reiniger dit is een veilige reiniger (ph neutraal ).
met de borstels kun je bijna op iedere plek komen. Of je moet je velgen er af halen maar dat is ook een werk als je dat iedere week je auto wast
 
VW  Polo GTI  1.8 20V Turbo 
Iets van velgenreiniger, dat spul wat paars wordt, helpt ook voor die lastige hoekjes omdat die spray daar wel tussen komt. Doet niet alles maar wel een hoop.
 
Volkswagen  Caddy  @ 102 Pk / 250 Nm DSG | Ex: Audi RS3 2.5L TFSI 5-Cil @ 367 Pk / 465 Nm | Ex: VW Polo 6R 1.2 TDI Bluemotion @ 101 Pk / 232 Nm 
Ik gebruik onderstaande werkwijze, en tot op heden positief resultaat.
Let wel, mijn wielen zijn gecoat met Gyeon Q2Rim (aanrader!).

  • Goed inspuiten met premium velgenreiniger welke ijzerdeeltjes aanpakt (paars effect);
  • Met een velgenkwast de reiniger inwerken;
  • Goed afspuiten met de hogedruk;
  • Met de Microfiber Madness Incrediflair en een sopje het grootste oppervlakte poetsen. Met de duim in de handschoen kun je goed achter de spaken komen, wat precies de plek is waar dit vuil lastig te tackelen is;
  • Met de Microfiber Madness Incredibrush de binnenzijde van de velgen poetsen met het sop;
  • Afspuiten (met liefst osmosewater);
  • Eventueel nog Gyeon Wetcoat opspuiten om de velgen weer tijdelijk te beschermen en het hydrofobe/waterafstotende effect te activeren;
  • Met een dedicated microvezeldoek de velgen afdrogen en oppoetsen.
Uiteraard een paar keer per jaar (en met de bandenwissel) de wielen afnemen om ze helemaal op te poetsen.
 
Volkswagen  Polo AW R-Line  1.0 TSI DSG - Stage 1 by VAGTechniek 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!