Schokken tijdens file rijden

Jow mede Polo kameraden!

Hey, klein vraagje eh... Ik beun graag aan mijn auto, dus heb een powerfilter in mijn auto gezet. Maar ik merk nu dat mijn auto heel zenuwachtig is in de files. Als ik bijvoorbeeld mijn koppeling op laat komen met een beetje gas ernaast is alles prima, maar zodra ik het gas los laat schiet ik naar voren in mijn stoel. Dit gebeurd alleen in de 1. Ik denk zelf dat het dus door het powerfilter komt.

Maar ik wou nu weten of zoiets ook daadwerkelijk schadelijk kan zijn voor je auto. Heeft iemand daar misschien iets meer info over? Kan niet echt wat vinden met mijn grote vriend google.

Thanks!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 105PK (Tuned, EGR off) 
Geen zorgen, die powerfilter doet, behalve meer geluid maken en (mogelijk) minder vermogen geven, niks ;)
Het nadeel is indd dat er voor een 1.2 TDI geen mooie intake kitjes zijn, vandaar dat ik er zelf een los filter op heb gezet, en vandaar ook (voor de zekerheid) de vraag. Dank voor jullie antwoorden!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 105PK (Tuned, EGR off) 
Het is inderdaad niet de meest soepele auto in de file, maar je leert er vanzelf mee omgaan. Ik stond toevallig vanmorgen weer een poosje in de file, maar een Lupo 3L met semi-automaat was ook niet fantastisch in de file, dus ik weet ook eigenlijk niet beter... :mrgreen:
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI BlueMotion + Skoda Karoq 1.5 TSI Style Business 
  • Leuk
Waarderingen: SA_Polo.6r
Powerfilter op een 1.2TDI... Het beste wat ik ooit voor de grap deed! rond 2200-2500rpm hoor je de turbo lekker afblazen whahahaha! oale trekker!

Maar het schokken is een dingetje van de 1.2TDI, dat gaspedaal is overgevoelig. Er zit een "dood punt" in het gaspedaal rond kruipsnelheid (5-10km/h) Als je deze snelheid rijd, reageerd het gaspedaal bijna niet meer op input, of eigelijk heel erg vertraagd. Dit is een ergernis (imo)
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
zelfs dat niet. de beperkende factor op een 1.2 TDI is niet de lucht aanzuiging. de luchtfitlers + filterbakken zijn dezelfde als op de 1.6 TDI. en die gaan er makkelijk 200pk mee.
hoho! verpest het nou niet! powerfilter is +25pk hoor! :mrgreen:
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: Garrut98 en SA_Polo.6r
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!