Schokdempers

Laszlo

Bekend lid
1,164
480
89
Beste lui!

Ik heb na 2 maanden eindelijk mijn auto terug in de Staat waarin hij was. Vorige week is die heel de week weg geweest voor reparatie.
Heb een nieuwe teller.
Hier en daar krassen weggewerkt motorkap opnieuw gespoten voorbumper ook.
Nieuwe remschijven
Uitgelijnd

Echter kreeg ik te horen dat mijn schokdempers wat lekte en toe aan vervanging waren. Heb foto s gevraagd Dus ik vraag nu natuurlijk om jullie expertise of het ook zo is!

Ik hoor graag van jullie :)
 

Bijlagen

  • 20190216_103347.jpg
    20190216_103347.jpg
    49.9 KB · Weergaven: 102
  • 20190216_103336.jpg
    20190216_103336.jpg
    46.3 KB · Weergaven: 96
  • 20190216_103355.jpg
    20190216_103355.jpg
    45.9 KB · Weergaven: 90
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
Het lijkt er inderdaad wel op dat ze lek zijn. De olie wordt er uit geperst, dus de afdichting lekt. Setje nieuwe zijn ook weer niet zo duur. Met een beetje timing had ik een set voor en achter van Sachs voor 200 euro geloof ik. de Sachs super touring dempers geloof ik.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
Volgens mij is dat olie wat uit de schokdemper komt. Deint de auto ook na na het nemen van bijvoorbeeld een drempel?

Edit: Let wel op dat je kenteken onderaan de foto's staan.
 
Volkswagen  Golf 7 GTD 2.0 TDI 184pk  || Volkswagen Polo 6R 1.6 TDI 90pk (verkocht!) 
Het lijkt er inderdaad wel op dat ze lek zijn. De olie wordt er uit geperst, dus de afdichting lekt. Setje nieuwe zijn ook weer niet zo duur. Met een beetje timing had ik een set voor en achter van Sachs voor 200 euro geloof ik. de Sachs super touring dempers geloof ik.
En hoe is je ervaring met die dempers? Beter dan vw oem levert? 200 euro voor en achter valt reuze mee Ja!! Ik zie zelf niet door onvoldoende kennis waar die lekt maar bedankt voor je expertise guu s.


Volgens mij is dat olie wat uit de schokdemper komt. Deint de auto ook na na het nemen van bijvoorbeeld een drempel?

Edit: Let wel op dat je kenteken onderaan de foto's staan.
Oh goed gezien. Bedankt.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
Ik ben heel tevreden met de Sachs dempers. De productnummer zou ik voor je moeten opzoeken. Ik heb ze ook met een eibach pro kit gehad, en dat ging ook prima.
Maar de dempers horen volledig droog te zijn. Op de foto zie je dat ie nat is, en als je zou voelen is het ook vettig.
De dempers zullen slap zijn of steeds slapper worden.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
Ik ben heel tevreden met de Sachs dempers. De productnummer zou ik voor je moeten opzoeken. Ik heb ze ook met een eibach pro kit gehad, en dat ging ook prima.
Maar de dempers horen volledig droog te zijn. Op de foto zie je dat ie nat is, en als je zou voelen is het ook vettig.
De dempers zullen slap zijn of steeds slapper worden.
Oké hier heb ik zeker wat aan!! Dankjewel!
Hoe merk ik dit met het rijgedrag? Piepen ober drempels? Trillen in de auto? De monteur gaf aan dat sommige trillingen of vibraties kunnen komen door de schokdempers
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
Bilstein b4 dempers in combinatie met eibach veren is ook een optie en niet schrikbarend duur. Maar een bluemotion is standaard al iets verlaagd.
 
Volkswagen  Golf 7 GTD 2.0 TDI 184pk  || Volkswagen Polo 6R 1.6 TDI 90pk (verkocht!) 
  • Leuk
Waarderingen: Laszlo
Volgens mij is dit niet echt shocking om ze tegelijk te laten vervangen.
Als je auto begint dansen na het nemen van een hobbel dan word het een ander verhaal.
Wanneer moet je auto gekeurd worden? Vraag of ze er ff naar kijken en vraag een second opinion ;)
 
VW  Polo 6C/Golf 7  TSI Engine 
Volgens mij is dit niet echt shocking om ze tegelijk te laten vervangen.
Als je auto begint dansen na het nemen van een hobbel dan word het een ander verhaal.
Wanneer moet je auto gekeurd worden? Vraag of ze er ff naar kijken en vraag een second opinion ;)
Laatst nog apk laten doen bij de volkswagen dealer rond oktober. Niks te horen gekregen! Hij danst niet na een hobbel ik merk er niks aan
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
@Laszlo ff google en je heb voor 130€ 2 nieuwe bilstein b4, Voor dat geld zou ik nieuwe doen.
Bilstein b4 is het zelfde als oem.

Het is geen apk afkeur, zelfs als ze lek zijn en de werking is nog goed is het goed keur.

Je schokdempers beginnen lek te raken.
Dit noemen we wat zweten.
Als je auto verder nog goed rijdt is dit niet heel spannend.
 
  • Leuk
Waarderingen: Laszlo
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!