Schokdempers voor lek?

Hoi peeps,

Vanochtend nieuwe banden aangeschaft. Bij het demonteren van mij wielen gaf de monteur aan dat mijn schokdempers wat olie lekken en dat ik deze binnen 6 maanden moet vervangen. Is dit een bekend 6R kwaaltje?

Ik heb namelijk 130d km op de teller en vind dit wel erg vroeg. Tijdens het rijden nergens last van.

Thnx!
 
Volkswagen  Polo  1.2 TDI 
Kan gebeuren, is niet echt een kwaaltje. Waarop baseert jou monteur dat dit binnen 6 maanden moet gebeuren? Probeer dit zo snel mogelijk te doen. Schokbrekers slijten door het gebruik (hard over drempels knallen) en ouderdom. Zie regelmatig meerdere 6R's met 200dkm+ op originele schokbrekers.
 
Volkswagen  Polo  1.4 80pk 
Mijn linker was best lek toen ik 'm kocht met 101.000 KM.
 
Volkswagen  Caddy  @ 102 Pk / 250 Nm DSG | Ex: Audi RS3 2.5L TFSI 5-Cil @ 367 Pk / 465 Nm | Ex: VW Polo 6R 1.2 TDI Bluemotion @ 101 Pk / 232 Nm 
Kan gebeuren, is niet echt een kwaaltje. Waarop baseert jou monteur dat dit binnen 6 maanden moet gebeuren? Probeer dit zo snel mogelijk te doen. Schokbrekers slijten door het gebruik (hard over drempels knallen) en ouderdom. Zie regelmatig meerdere 6R's met 200dkm+ op originele schokbrekers.

Hij noemde een x aantal maanden gezien de lekkage. De schokdempers zijn in iedergeval niet helemaal droog. Je ziet wat natte vuiligheid en als je je vinger er langs haalt blijft er wat olie op je vinger zitten. Lekkage valt nog mee denk ik maar het liefst heb ik alles in orde.

Bedankt voor de reacties. Ik heb nu wel een idee namelijk dat het aan mijn rijdegedrag ligt ( drempels ) :)
 
Volkswagen  Polo  1.2 TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!