Schokdemper tips Polo

Hiii, ik heb 5 maanden terug mijn auto verlaagd met Eibach pro veren onder originele dempers. Gisteren zag ik dat de achterveren geel waren. Ik vermoed dat de dempers lek zijn.

Ik wil deze vervangen maar weet niet zeker of dit het beste kan dmv originele veren, Bilstein B4/6 of een andere..

Wat zijn jullie ervaringen en tips? ik heb al gekeken naar bestaande topics, maar niet echt iets concreets kunnen vinden
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 140 pk 
@Pigeon Ik ben tevreden met de wegligging, rijgedrag etc, maar mijn voorbumper gaat echt te vaak tegen de grond :( vooral op de A16, al rijd ik daar 100/110 km/h. Vandaar dat ik wil weten of het er beter op gaat worden met de Bilstein B4/6.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 140 pk 
Ik heb ook met de eibach pro set gereden op een nieuwe set Sachs dempers. Daarmee raak je echt nooooiit met de voorbumper de weg als je op de snelweg zit. Dan zijn je dempers nu echt mega verrot.
De B4 is een oem vervangingsdemper, maar ik vond ze eigenlijk al te hard, daarom voor de Sachs gekozen. De b6 zijn nog harder.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
@guus6r de Sachs zijn dan de originele dempers neem ik aan?

Ja ik begreep dat dus ook niet. Want mijn broer heeft een Golf7 met eibach veren, maar die rijdt echt stuk comfortabeler hoor.. Kan het zijn dat de verlagingsveren verkeerd zijn gemonteerd of is dat in zo een geval amper mogelijk?

Btw, het is wel zo dat ik, om grond niet te raken, heb gereden met 2.8-2.6 bar op 205/40/17’s.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 140 pk 
@Robin bedankt!
Weet eerlijk gezegd niet of rubber stops ook teruggemonteerd zijn bij het vervangen van veren. Het werd gedaan door de garage zelf. Binnenkort weer keuring, wss dat die afgekeurd wordt door de gele gas/stof bij de veren.

Maar ja beslissing is dan wel snel genomen, dan wordt het toch de trw sachs oid via autodoc bestellen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 140 pk 
Dag heren ff een update…

Vandaag auto laten keuren en t schijnt dus dat dempers voor- en achter lek zijn….

Ik begrijp niet hoe alle 4 tegelijk zijn verrot, auto staat op 129dkm…
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 140 pk 
Dag heren ff een update…

Vandaag auto laten keuren en t schijnt dus dat dempers voor- en achter lek zijn….

Ik begrijp niet hoe alle 4 tegelijk zijn verrot, auto staat op 129dkm…
Je hebt de auto verlaagd en de originele schokdempers, die al ruim 100.000 km er onder zaten, laten zitten. Door de verlaging veert je auto nog verder in en gaan je schokdempers lek. Als ik een auto verlaag doe ik ook de schokdempers vervangen, je veerpoot ligt dan toch uit elkaar, nu moet je het werk nog een keer doen.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
  • Leuk
Waarderingen: jan078
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!