Schakelen naar R weerstand bij parkeren

Hallo allemaal,

Mijn vraag is meer richting achteruit parkeren.
Als ik korte stuk moet rijden in zijn 1 of 2 en schakel gelijk over naar R om achteruit te parkeren voel ik dat de schakel weerstand toont. Het voelt alsof er tanwielen draainen en moet ik ongeveer 5 tot 10 seconden wachten voordat het soepel in zijn R gaat. Als dit gebeurd maakt het ook zon raar geluid (zzzzzzzzz) Dit gebeurd alleen maar als ik in 1 of 2 gelijk achteruit wil. Misschien doe ik wat verkeerd of reageer te snel. Heeft iemand een tip?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 Diesel Bluemotion 
je mag NOOIT, maar dan ook echt NOOIT! naar de achteruitschakelen als je auto nog vooruit rolt!
De kracht die op de tanden van de versnellingsbak komen is zo enorm groot dat deze tanden gemakkelijk afbreken. Dit heb ik ooit meegemaakt bij de auto van mn zus, de achteruitversnelling was een tandje verloren, resulteerde in een gat in de versnellingsbak.

Ze zeggen wel eens dat de krachten op de tandwielen gelijk staan aan 10 ton. Je zetten rechtsom draaiende massa abrupt om naar een linksom draaiende massa. Ja, het scheelt je remmen maar de bak is niet bedoeld om te gebruiken als rem. De remmen zijn bewust gemaakte slijtagedelen om jou mobiel tot stilstand te krijgen.

Dus leer: DOE DIT NOOIT MEER!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
je mag NOOIT, maar dan ook echt NOOIT! naar de achteruitschakelen als je auto nog vooruit rolt!
De kracht die op de tanden van de versnellingsbak komen is zo enorm groot dat deze tanden gemakkelijk afbreken. Dit heb ik ooit meegemaakt bij de auto van mn zus, de achteruitversnelling was een tandje verloren, resulteerde in een gat in de versnellingsbak.

Ze zeggen wel eens dat de krachten op de tandwielen gelijk staan aan 10 ton. Je zetten rechtsom draaiende massa abrupt om naar een linksom draaiende massa. Ja, het scheelt je remmen maar de bak is niet bedoeld om te gebruiken als rem. De remmen zijn bewust gemaakte slijtagedelen om jou mobiel tot stilstand te krijgen.

Dus leer: DOE DIT NOOIT MEER!
Dank je wel wist ik niet voortaan heel erg goed op
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 Diesel Bluemotion 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!