Schakelaar elektrische ramen

Vanmiddag werkten mijn elektrische ramen ineens niet meer wanneer ik ze vanaf de bestuurderskant wil bedienen. (passagierszijde toen niet gecontroleerd).
Bij thuiskomst de zekeringen gecontroleerd, maar die zijn in orde. Nu kan ik aan de bestuurderskant wel het raam van de passagierszijde bedienen maar het raam aan de bestuurderskant wil niets doen.

Ik vermoed dat de schakelaar niet goed is, maar kunnen er nog andere opties zijn?
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.4 16V 100PK 
Thanks voor je snelle reactie.
Nee ik heb geen VCDS ofzo.
Ik probeerde net met de sleutel in het portier de ramen te openen en dicht te doen. Alleen de rechterkant werkte.
Dus de schakelaar zou het niet zijn lijkt me dan...
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.4 16V 100PK 
Even een update:
Gisteren heeft iemand het deurpaneel verwijderd en de boel bekeken.
Eerst de schakelaar doorgemeten en die bleek goed. Na systematisch alles na te lopen bleek een stekker (paars/roze) die achter het deurpaneel tegen de deur gemonteerd zit (thv. de spiegelbediening) de boosdoener. Er viel niets aan te zien, maar hij heeft de connector wel even schoongemaakt.

Hopelijk blijft hij het weer doen.
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.4 16V 100PK 
  • Leuk
Waarderingen: IbifaHo
En helaas blijkt het probleem niet verholpen.
Afgelopen week deden beide ramen het niet. Ze reageerden niet op de schakelaars aan de bestuurderskant, niet op de schakelaar in de deur aan de passagierszijde en niet op de sleutel in de deur.
Ook werkte de centrale vergrendeling niet toen ik de boel met de sleutel in de deur op slot wilde doen. De boel ging wel netjes op slot toen ik op de sleutel drukte.

Alle zekeringen waren in orde.
Ik heb het paneel weer verwijderd en weer de (paars/roze) stekker losgemaakt, met lucht alles schoon geblazen en weer teruggedaan. Het werkte toen weer.
Tot de volgende ochtend. Weer niets, maar 's avonds ineens weer wel.

Ik heb het idee dat de genoemde paars/roze stekkers in de bestuurdersdeur alle draden bevatten voor de ramen en vergrendeling, maar ik weet het niet zeker.

Is er iemand die hier toevallig iets meer van weet? Of misschien een tekening/schema heeft waar iets uit op te maken valt?
Alle hulp en tips zijn welkom om uit te sluiten waar het probleem zit.
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.4 16V 100PK 
Net weer even de boel bekeken, maar helaas geen duidelijke oorzaak gevonden.
Mijn gevoel zegt dat het probleem in de printplaat zit die aan de raammotor aan de bestuurderszijde zit.
Dat ding is makkelijk te vervangen dus heb ik even gezocht naar een gebruikte. Ik kom ze op diverse websites tegen, maar dan is het typenummer anders.

Is het mogelijk dat er verschillende typenummers zijn (bijvoorbeeld van een ander bouwjaar) ?
Natuurlijk kan ik een nieuwe bestellen bij de dealer, maar voor 40 euro wil ik wel de gok nemen om een gebruikte te kopen en te kijken of het probleem verholpen is. De nieuwprijs zal ongetwijfeld een stuk hoger zijn.
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.4 16V 100PK 
Even een kleine update:
Aangezien het probleem zo nu en dan terug bleef keren, heb ik zojuist een andere motor geplaatst. Ik hoop dat het probleem hiermee is verholpen.
Ik zal later laten weten of het probleem zich nog heeft voorgedaan.
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.4 16V 100PK 
Tot mijn schaamte zie ik dat ik geen update meer heb gegeven...
Maar na het vervangen van de motor is het probleem verholpen. Er zal dus wel een storing in de printplaat die aan de motor vast zat gezeten hebben.
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.4 16V 100PK 
  • Leuk
Waarderingen: IbifaHo
Nu heb ik afgelopen week een VW Polo gekocht uit eind 2009. Eerste dag dat ik hem had brak het raammechanisme af, had er garantie op dus de garage heeft er een nieuwe in gezet. Vandaag deed ik het bijzitters raam ineens naar beneden dat ging nog redelijk, maar nu gaat die heel sloom weer omhoog.

Komt dit vaker voor bij polo's?
 
Volkswagen  Polo  1.4 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!