Schade dak laten spuiten of wrappen? Polo 6R

Beste Mypolo-ers,

Twee weken terug heb ik een Polo 6R gekocht, en ben ik met het poetsen wat schade tegen gekomen op het dak.
Nu stoort mij dit enorm natuurlijk, eenmaal gezien zie je het elke keer terug.

Hier heb ik een album met fotos: https://imgur.com/a/5kfqe0G

Wat zou dit kosten om te repareren volgens jullie?

Groetjes Davey

bOjDBPZ.jpg
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Hi Davey,

Welkom op het forum.

Vervelend is dat hé? Ik toen ik mijn 6R kocht 3 jaar geleden ging ik hem ook is even lekker poetsen en zag ik dat er op de motorkap o.a. allemaal steenslag zat. Ik baalde net als jij enorm.

Ik heb het niet laten maken ofzo maar gewoon gewacht tot het niet meer zichtbaar was door de viezigheid.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 
Welkom op dit forum.

Ik kan het niet helemaal goed zien, maar als het krassen in je lak zijn, zou ik eerst proberen hoeveel je er uit krijgt door te polijsten. Eerst grof en dan steeds fijner. Op deze manier heb ik aardig wat krasjes uit mijn lak gehaald.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
Helaas heeft de vorige eigenaar er met een lakstift opgezeten, is niet meer weg te polijsten zonder dat de lak er aan gaat. Ik ben net even langs de spuiter geweest, kost mij 200€ om het dak te laten spuiten.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
er met een lakstift opgezeten, is niet meer weg te polijsten zonder dat de lak er aan gaat. Ik ben net even langs de spuiter geweest,


kan me zo voorstellen dat dat exact is wat een spuiter zal zeggen, immers als hij zegt dat het te polijsten is dan ga je naar een poetser om dat te laten doen, ipv de spuiter geld geven...


MAW ga eens naar een poetser.
 
VW  6C  1.4TDI DSG 
Bedankt voor alle antwoorden.

Een goede vriend die full-time autopoetser is, geeft ook aan dat het niet te poetsen/polijsten is zonder dat je door de lak/beschermingslaag heen gaat. (Hij heeft de beschadiging ook gevonden). Het is wel een beetje weg te werken, maar niet helemaal. De krassen zijn helemaal door de beschermingslaag heen, helaas. Als er niet zo geklaaid was met een stift was het waarschijnlijk nog wel te redden zonder te spuiten.

Voor nu een afspraak staan bij de spuiter om het mooi weg te werken. Ik vind het zonde om het te laten zitten op zo' n jonge auto en om er nu al een laag van af te polijsten. De rest van de auto is nog gaaf.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Aangezien je je keuze al gemaakt hebt, maakt het niet veel uit, maar ik heb toen voor 200 euro me dak laten stappen en dat was nog met hemel eruit voor antenne eraf. Gewoon even ter vergelijking

Altijd goed om wat vergelijkingsmateriaal te hebben, ziet het er weer net zo strak uit als nieuw?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Dat is echt iets om ziek van te worden waar je elke dag aan denkt, dat heb ik met mijn motorkap en steenslag.
500 voor de kap te spuiten vond ik een beetje veel.
Maar ik zou het inderdaad laten maken als ik jou was voor 200 euro dan ben je ervanaf.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 BlueMotion 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!