Ruitenwisserpomp werkt niet/niet pomp zelf

Heren,

Wij hebben een merkwaardig probleem met onze Polo vw 1.2 TSI uit 2013.

De ruitenwisservloeistofpomp werkt niet meer.

- Zekering is in orde, hebben deze vervangen voor de zekerheid
- De leidingen zijn niet verstropt. Doorgeblazen met lucht.
- De pomp is vervangen door een nieuwe , maar de pomp krijgt bij het bedienen van de schakelaar aan het stuur geen voeding.

Ik hoorde via de garage dat dit een bekend probleem is bij de polo. Wij willen de auto net verkopen toen dit probleem er kwam. De garage waar we de auto binnendoen kunnen het niet meteen oplossen.

Kan er iemand mij vertellen wat een mogelijke oorzaak hiervoor is? Wellicht is de kolomschakelaar van de ruitenwisser zelf niet defect, de garage zegt dat deze naar behoren werkt.

Alle hulp is van harte welkom want dit is uiteraard een dom probleem maar kost ons redelijk wat geld .. :(


Vriendelijke groet.
 
volkswagen  polo 1.2 ti  polo 1.2 ti 
Inderdaad, de conclusie is kabelbreuk. Heb een zekering gepakt vanuit de batterij rechtstreeks en aangesloten aan de pomp maar nu gaat bij het aanzetten de wisserbladen mee aan, je kan dit niet bypassen zoals vroeger. Ik heb momenteel geen oplossing en het lijkt me een duur grapje als ik het zo hoor en online vind.

Alle voorstellen zijn van harte welkom.
 
volkswagen  polo 1.2 ti  polo 1.2 ti 
Het probleem is opgelost. Het is geen officiële oplossing maar het werkt wel. De APK keuring was gewoon in orde.

DE vw polo heeft gekende problemen met de besturingsunits en de interne relais. Niet enkel met de centrale vergrendeling maar ook dus bij foutjes zoals welke ik hierboven ervaar (ruitenwisserpomp defect)

We hebben een kabel vanuit de batterij getrokken naar de pomp. Dit werkt niet rechtstreeks maar wel via een relais dat je ertussen zet om het om te polen.

Onze plaatselijke garage heeft dit zo weten op te lossen. Het alternatief is het effectief uitlezen maar dit is geen makkelijke reparatie helaas omdat natuurlijk VW dit niet toegankelijk maakt ..
 
volkswagen  polo 1.2 ti  polo 1.2 ti 
  • Leuk
Waarderingen: Steph
Update over mijn ruitenwisservloeistofpomp (mooi galgje woord). Die had ‘gewoon’ de geest gegeven. De winterkou blijkbaar niet overleefd. Er zit nu een nieuwe in en hij pompt weer vrolijk erop los Big Grin
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI DSG 
  • Leuk
Waarderingen: kawazxr en Sal
Heren,

Wij hebben een merkwaardig probleem met onze Polo vw 1.2 TSI uit 2013.

De ruitenwisservloeistofpomp werkt niet meer.

- Zekering is in orde, hebben deze vervangen voor de zekerheid
- De leidingen zijn niet verstropt. Doorgeblazen met lucht.
- De pomp is vervangen door een nieuwe , maar de pomp krijgt bij het bedienen van de schakelaar aan het stuur geen voeding.

Ik hoorde via de garage dat dit een bekend probleem is bij de polo. Wij willen de auto net verkopen toen dit probleem er kwam. De garage waar we de auto binnendoen kunnen het niet meteen oplossen.

Kan er iemand mij vertellen wat een mogelijke oorzaak hiervoor is? Wellicht is de kolomschakelaar van de ruitenwisser zelf niet defect, de garage zegt dat deze naar behoren werkt.

Alle hulp is van harte welkom want dit is uiteraard een dom probleem maar kost ons redelijk wat geld .. :(

Garden of Banban 4 APK geeft je een gevoel van mysterie in de kleuterschool van Banban, er zullen vreselijke dingen gebeuren als je missie is om te ontsnappen en het groene monster te doden om te kunnen ontsnappen, dus je moet ervoor zorgen dat je de laatste overlevende bent. Je kunt de game veilig en gratis downloaden van de https://getmodnow.com/garden-of-banban-4.html -website, dus je kunt gerust zijn
Vriendelijke groet.
Het probleem met de ruitenwisservloeistofpomp kan te wijten zijn aan bedrading, relais, schakelaar of zelfs een ECU-fout.
 
Audi  Polo 9N3  1.8 Turbo 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!