Voorstellen Ron_Polo - Polo AW 2.0 GTI

Hallo,

Mijn naam is Ron. 42 jaar woonachtig in de Bollenstreek en sinds vorige week zaterdag eigenaar van een witte Polo AW 2.0 GTI. Gekocht bij TB in Roosendaal. Ik had eerst een witte VW Up GTI, maar vond het na een jaar en 15.000 km verder wel welletjes en wilde gewoonweg wat comfortabelers rijden. Mijn vriendin heeft al een tijdje een Polo AW, zij heeft een 1.0 TSI Comfortline met "maar" 95pk maar ik moet zeggen dat hij prettig rijdt. Daarom de keuze voor een soortgelijke auto, maar dan de GTI.

Helaas, na 122 km rijden begon de auto te schudden, overal brandden er lampjes... EPC, motorstoringslampje ging aan. Het schudden was niet waarneembaar zodra je harder reed dan 100km/u enfin, eenmaal in bebouwd gebied werden de snelheden lager en was er amper mee te rijden.

Eenmaal thuisgekomen de Mobiliteitsservice maar gebeld. Helaas kon de betreffende monteur op dat moment geen oplossing bieden (hij had niet de juiste bobine bij zich, want daar leek het probleem in te zitten), dus werd de auto afgesleept en naar de dichtstbijzijnde dealer gebracht.

Het is nu woensdag en de auto staat er nog steeds. Wat een pech en de vreugde van een nieuwe auto is compleet weg. Het lijkt, na telefonisch onderhoud, dat het niet aan de bobine/bougie ligt van cilinder 4 (cilinder 4 misfire). Maar hoe nu verder? Geen idee. Ik ga morgen maar weer eens bellen met de dealer. Ik heb TB al gevraagd of zij de druk niet willen opvoeren, dit is natuurlijk totaal niet leuk en dat met een fonkelnieuwe auto.
 

Bijlagen

  • IMG_9951.jpeg
    IMG_9951.jpeg
    2 MB · Weergaven: 177
  • IMG_9952.jpeg
    IMG_9952.jpeg
    2 MB · Weergaven: 176
  • IMG_9955.jpeg
    IMG_9955.jpeg
    765.8 KB · Weergaven: 176
Laatst bewerkt:
Audi  S5 Sportback / TTS Roadster / S3 Sportback  TFSI 
Zo snel al dit probleem en 3 dagen bij een dealer, wellicht zijn ze druk maar ik gok toch dat dit niet zo lang hoeft te duren. wel jammer!
Waar komt de GTI oorspronkelijk vandaag ik was vorige week in Culemborg bij een dealer waar een witte stond en deze was gister weg... wellicht naar jou gegaan? heb je ruitjes bekleding of de andere 2 kleuren variant?
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Gefeliciteerd met de aankoop! Ik heb mijn auto van dezelfde dealer. Heb je de witte gekocht die in de showroom stond? Staat de auto nu ook bij TB, of wil je dat zij contact opnemen met de dealer waar hij nu staat? Mijn ervaring met deze dealer is dat je hoe dan ook achter hun vodden aan moet blijven zitten om iets geregeld te krijgen. Dus succes en hou ons op de hoogte!
 
VW  Polo AW  2.0 GTI ABT 
Thx. Ik hoop morgen wat meer te kunnen laten weten. Heb al lang geleden een afspraak gemaakt met Mark (TC Lowering) om de auto te verlagen met een Eibach Pro-kit, hopelijk kan dit doorgaan.

Enfin plannen zijn als volgt:
* Eibach Pro-kit
* JD / Vagtechniek stage 1 of 2
* Milltek catback met zwarte eindpijpjes
 
Audi  S5 Sportback / TTS Roadster / S3 Sportback  TFSI 
  • Leuk
Waarderingen: Singer
Zo snel al dit probleem en 3 dagen bij een dealer, wellicht zijn ze druk maar ik gok toch dat dit niet zo lang hoeft te duren. wel jammer!
Waar komt de GTI oorspronkelijk vandaag ik was vorige week in Culemborg bij een dealer waar een witte stond en deze was gister weg... wellicht naar jou gegaan? heb je ruitjes bekleding of de andere 2 kleuren variant?
Ik heb de Alcantara bekleding, maar zit te denken om het interieur in te wisselen tegen een ruitjes-variant omdat ik dit een meer klassiekere uitstraling vind.
 
Audi  S5 Sportback / TTS Roadster / S3 Sportback  TFSI 
  • Leuk
Waarderingen: Steve Up! TSI
Gefeliciteerd met de aankoop! Ik heb mijn auto van dezelfde dealer. Heb je de witte gekocht die in de showroom stond? Staat de auto nu ook bij TB, of wil je dat zij contact opnemen met de dealer waar hij nu staat? Mijn ervaring met deze dealer is dat je hoe dan ook achter hun vodden aan moet blijven zitten om iets geregeld te krijgen. Dus succes en hou ons op de hoogte!
Dat gevoel heb ik nu ook.
De auto staat nu bij Wittebrug Noordwijk. Maar die hebben het veel te druk met geplande werkplaats-afspraken. Ik kom er natuurlijk even tussendoor met een pechgeval.
 
Audi  S5 Sportback / TTS Roadster / S3 Sportback  TFSI 
Thx. Ik hoop morgen wat meer te kunnen laten weten. Heb al lang geleden een afspraak gemaakt met Mark (TC Lowering) om de auto te verlagen met een Eibach Pro-kit, hopelijk kan dit doorgaan.

Enfin plannen zijn als volgt:
* Eibach Pro-kit
* JD / Vagtechniek stage 1 of 2
* Milltek catback met zwarte eindpijpjes
Nice! ik heb zelf de Eibach sportsline een paar mm lager dan de pro kit, fijn setje wel!
Ik heb de Alcantara bekleding, maar zit te denken om het interieur in te wisselen tegen een ruitjes-variant omdat ik dit een meer klassiekere uitstraling vind.
die versie stond precies bij die dealer in Culemborg, met dakje enzo en is nu weg, weet je of die daar vandaan komt?
Ik heb hem ook verlaagd met een eibach sportsline kit die is een paar mm lager dan de Pro, mocht je nog advies willen over de juiste maat spacers om de wielen perfect aan te laten sluiten dan heb ik dat voor je die heb ik er ook op zitten.

persoonlijk vind ik zelf bij een GTI toch wel het ruitjes patroon het mooiste, het hoort er gewoon bij. maar ieder zijn smaak!
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Hé Maat, ook maar aangemeld opt forum (y) Hoorde je verhaal van het weekend al van je. Balen dat het nog steeds niet is opgelost man!
Gewoon blijven bellen tot ze met een oplossing komen.

Kan je de koop niet ongedaan maken? Ze hebben je een product geleverd die niet voldoet aan de verwachtingen en wat je ervan mag verwachten.

Ik ga morgen weer bellen, als ik er geen goed gevoel over heb ga ik dat doen ja.
Denk dat ik maar een A1 ga kopen zonder pano :)
 
Audi  S5 Sportback / TTS Roadster / S3 Sportback  TFSI 
die versie stond precies bij die dealer in Culemborg, met dakje enzo en is nu weg, weet je of die daar vandaan komt?
Ik heb hem ook verlaagd met een eibach sportsline kit die is een paar mm lager dan de Pro, mocht je nog advies willen over de juiste maat spacers om de wielen perfect aan te laten sluiten dan heb ik dat voor je die heb ik er ook op zitten.

Denk het niet dat dit hem is, die van mij stond al een paar maanden bij de dealer wachtend totdat ik hem kwam afnemen :)
 
Audi  S5 Sportback / TTS Roadster / S3 Sportback  TFSI 
Welkom Ron! Maar wat een pech... laat je vooral niet met een kluitje in het riet sturen.
Ik vind persoonlijk, en dat vindt de wet ook, dat je niet mag verwachten dat binnen 3 dagen een nieuwe auto zulke storingen veroorzaakt en dat je mag verwachten dat er ook geen "gereviseerde" Polo straks wordt afgeleverd. Eis een nieuwe of ontbinding koop.
In ieder geval succes man! (y)
 
Volkswagen  Polo AW Highline R-Line DSG  1.0 TSI 135pk (VAGtechniek) 
Hé Maat, ook maar aangemeld opt forum (y) Hoorde je verhaal van het weekend al van je. Balen dat het nog steeds niet is opgelost man!
Gewoon blijven bellen tot ze met een oplossing komen.

Kan je de koop niet ongedaan maken? Ze hebben je een product geleverd die niet voldoet aan de verwachtingen en wat je ervan mag verwachten.
haha dit vind ik altijd zulke mooie berichten! De koop ongedaan maken.... Dat ding is nieuw, fabrieksgarantie enzo. word echt wel geregeld hoor
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: capszz en Sal
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!