Roetfilter storing

Hallo,

sinds vanochtend krijg ik de melding van het roetfilter te zien.. heeft er iemand dit eerder ook gehad en wat is verstandig eerst te laten doen?
 

Bijlagen

  • IMG_0346.JPG
    IMG_0346.JPG
    187.1 KB · Weergaven: 166
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDi 
Thanks iichel ik ga dat zo even maar doen..
De laatste tijd rij ik heeeel rustig omdat ik zoveel mogelijk uit een tank wil halen.. blijkt toch dat ik af en toe moet trappen..
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDi 
hmm.. ik rijd er 4x per week van Arnhem-Utrecht(af en toe Woerden) zou toch wel voldoende moeten zijn denk ik.. weliswaar gewoon 100 en dan op cruise..
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDi 
Merkte laatst dat het roetfilter aan het regeneren was, moest toen wel de motor uitzetten..
Kan dit kwaad of is het proces dan " half afgerond".
 
Is het roetfilter weg te schrijven bij een 1.2 tdi?

Je weet dat zulke acties een economisch delict zijn, en dan er bij een integra controle op gecontroleerd wordt de RDW?

OT:

Snelweg valt te proberen, al ben ik er geen voorstander van. Als het roetfilter-mil brandt, dan ben je al te laat, voor dat je dit gaat doen, eerst het olie niveau controleren! Als een regeneratie wordt afgebroken komt er pure diesel in het carter, wat zorgt voor smeerolie verdunning(het olieniveau staat dan vrij snel boven de max-markering. Is dit het geval niet verder rijden, maar afslepen met een berger, KANS OP ZWARE MOTORSCHADE. Ik ververs altijd eerst de olie en vervang het filter, en ga dan geforceerd regenereren.
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4TSI 
  • Leuk
Waarderingen: Glacierblue6r
Je weet dat zulke acties een economisch delict zijn, en dan er bij een integra controle op gecontroleerd wordt de RDW

Volgens mij rijd half 1.9/2.0 tdi met afgedopte /weggeschreven egr rond
En hoe moet de rdw er achter komen dat je software van de egr is weggeschreven. Als deze niet eens te zien is. ??
 
Volgens mij rijd half 1.9/2.0 tdi met afgedopte /weggeschreven egr rond
En hoe moet de rdw er achter komen dat je software van de egr is weggeschreven. Als deze niet eens te zien is. ??
Is uit telezen in de EOBD parameters, daar in staat een readiness modus, in dat lijstje staat bij diesel DPF, NOK, INComplete, OK of -. Nou snapt elke RDW-medewerker wel dat een diesel na 2008 wel een DPF heeft. Net als elke andere APK-keurmeester ;).
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4TSI 
  • Leuk
Waarderingen: Deleted member 4363
ik zou eerst maar eens uitlezen en daar mijn conclusies uit trekken
om er van uit te gaan dat de regeneratie niet gelukt is door een "rustige" rijsteil lijkt me te kort door de bocht
stel dat er een probleem is met de regeling van het roetfilter systeem dan kan dat zeker voor motor schade zorgen zo als chucknorris ook aangeeft
ik ken bevoorbeeld gevalen dat een temperatuur sensor geen goede waarde aangeeft en daar door het motor mangment denkt
dat de regeneratie niet is gelukt en maar door gaat met regenereren wat dus zeer schadelijk voor de motor kan zijn
dit is maar een voorbeeld wat er mis kan zijn dus ik zou toch eerst maar uitlezen
grt Donna
 
Mijn melding is na een dag spontaan weggegaan. Even vanuit utrecht tot Arnhem in zn 4, 120 gereden.. Big Grin

Het geluid is ook gelijk veranderd dus ben weer een vrolijk mens!! Bedankt allemaal voor het meedenken!

Trouwens het geforceerd regeneren mag toch niet zo vaak gedaan worden ivm smelten?
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDi 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!