Robin's Polo 1.2 tsi peppergrey

@DennisN Het zijn geen originele Parabolica echter vind ik de kwaliteit tot nu toe prima, wel maak ik ze wat vaker schoon met pekel ect.

Ook probeer ik ze wat vaker in de wax of spray wax te zetten zodat er minder vuil en water op hecht.

@Ruiter91 Bedankt!
ik wil over een paar weken de auto ook iets verlagen dmv een eibach pro kit oid.
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisN en Ruiter91
Toch na een lange tijd nog een leuke update gemonteerd
Ook heel veel kleintjes...

Ik had gemerkt en getest dat me schokdempers niet super meer zijn, dus ik ben opzoek geweest naar een verlagings set.

Ik heb gekozen voor AP dempers incl veren met verlaging van 3cm v+a

Ik heb ervaring met de schroefsets en die bevielen prima.

Vandaag alles gemonteerd echter is die achter nu 5cm en voor 3 gezakt... staat wel leuk maar niet de bedoeling.
Dus de leverancier is aan het kijken of alles klopt...

5EB10EB5-5B0A-4F3B-BF84-FE2F4A3F8029.jpeg
35F0C7F9-A3DD-4FC7-97CB-340DCB01C3AE.jpeg
04846BF8-7F74-4848-84F7-782FD905A7ED.jpeg
 
  • Leuk
Waarderingen: peterpolo
polo1-jpg.23558


polo2-jpg.23559


Paar updates verder.

- Momenteel zwarte logos voor en achter.

- Verlagingsset van AP.

- GTI look koplampen incl LED

---Nog te doen updates.

- Zomerbanden monteren ;) Stick Out Tongue

- Armsteun knopje vernieuwen...

- Achter ramen blinderen

- Chippen
 
Toch na een lange tijd nog een leuke update gemonteerd
Ook heel veel kleintjes...

Ik had gemerkt en getest dat me schokdempers niet super meer zijn, dus ik ben opzoek geweest naar een verlagings set.

Ik heb gekozen voor AP dempers incl veren met verlaging van 3cm v+a

Ik heb ervaring met de schroefsets en die bevielen prima.

Vandaag alles gemonteerd echter is die achter nu 5cm en voor 3 gezakt... staat wel leuk maar niet de bedoeling.
Dus de leverancier is aan het kijken of alles klopt...

5EB10EB5-5B0A-4F3B-BF84-FE2F4A3F8029.jpeg
35F0C7F9-A3DD-4FC7-97CB-340DCB01C3AE.jpeg
04846BF8-7F74-4848-84F7-782FD905A7ED.jpeg


Is het nog goed gekomen met de verlaging omdat ie achter 5 cm gezakt was...?
 
@HoMi ja dit is goed gekomen, hij was zelfs 6 cm gezakt.
Nu zit het rond de 3,5 cm vergeleken met origineel.
Misschien dat ik nog andere veerrubbers koop zodat die achter 1 cm extra verlaagt maar eerst me zomerbanden monteren en kijken hoe die rijd.

Ik had een fout in de ap set. Me achter veren waren niet goed, de fabriek heeft me 2 nieuwe veren opgestuurd en deze zijn goed.
Me oude veren waren te slap, dus hij hing te ver door en daardoor was die ook enorm stug(hele korte veerweg)

@Shener ik denk gewoon de dealer als die ze hebben.
Maar ik zag dat aliexpress ze ook had..

En bedankt :)
 
Toch maar even een update in mijn eigen topic te plaatsten,

Mijn winterset zit er onder, 15 inch groenland velgen met michelin Alpin banden.
De originele planning was een mooie 17inch setje kopen en daar me winterbanden om monteren.
Maar gezien ons huis ook enige kosten had deze set maar gemonteerd en plastidip zwart gespoten.

Ook is de AP verlagings set vervangen door een Eibach Prokit met rondom bilstein b4 dempers.
Helaas is de verlaging nu iets hoger , maar op termijn wil ik voor nog powerflex top rubbers gaan deze zijn 1cm lager en achter ook een ander veerpoot rubber deze is ook bijna 1cm lager.

Al met al Rijdt de polo nu een stuk beter, stuurt lekker strak en is zeker niet stug.

20181104_143627.jpg

20181104_143637.jpg
 
Toch maar even een update in mijn eigen topic te plaatsten,

Mijn winterset zit er onder, 15 inch groenland velgen met michelin Alpin banden.
De originele planning was een mooie 17inch setje kopen en daar me winterbanden om monteren.
Maar gezien ons huis ook enige kosten had deze set maar gemonteerd en plastidip zwart gespoten.

Ook is de AP verlagings set vervangen door een Eibach Prokit met rondom bilstein b4 dempers.
Helaas is de verlaging nu iets hoger , maar op termijn wil ik voor nog powerflex top rubbers gaan deze zijn 1cm lager en achter ook een ander veerpoot rubber deze is ook bijna 1cm lager.

Al met al Rijdt de polo nu een stuk beter, stuurt lekker strak en is zeker niet stug.

20181104_143627.jpg

20181104_143637.jpg

Dit is ook wat ik er onder wil zetten! Wat was je kwijt? Rijd het goed voor daily?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105PK DSG 
Mooie polo en leuke aanpassingen. Hoe komt het dat je je ap setje opnieuw veranderd hebt door de eibach pro kit?
Velgen zwart staat al direct een pak dikker dan zilver vind ik!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 
De reden was dat ik de ap set veel te stug vond.
De verlaging was 35 voor en 40 achter, dit was mooi, maar ik vond het te stug voor zo weinig verlaging.
Ik voelde met de 17inch vrijwel elke oneffenheid in de weg, soms op de snelweg schrok ik zelfs van somige hobbels die met 120 km/uur echt hard aankwamen.
Met de 15inch winter wat dit nagenoeg het zelfde.

Nu met de Eibach pro kit en nagenoeg originele dempers(bilstein b4)
En hiermee beandwoord ik hopelijk @Michaelk88 zijn vraag)
Is zoals ik zelf ervaar het stuurgedrag heel stuk verbeterd hij stuurt lekker strak.
Er is in de bebouwde kom uiteraard te merken dat die wat stugger is. Maar zeker niet vervelend.

Ik heb er nu nog geen 40km mee gereden dus pas goed oordelen kan ik pas over een week.

Kortom hij heeft het lekkere strakke sturen van de ap set maar toch de comfort van oem icm iets stugger.

Wel is dit op de 15inch, op 17 zal die iets gevoeliger zijn
 
De reden was dat ik de ap set veel te stug vond.
De verlaging was 35 voor en 40 achter, dit was mooi, maar ik vond het te stug voor zo weinig verlaging.
Ik voelde met de 17inch vrijwel elke oneffenheid in de weg, soms op de snelweg schrok ik zelfs van somige hobbels die met 120 km/uur echt hard aankwamen.
Met de 15inch winter wat dit nagenoeg het zelfde.

Nu met de Eibach pro kit en nagenoeg originele dempers(bilstein b4)
En hiermee beandwoord ik hopelijk @Michaelk88 zijn vraag)
Is zoals ik zelf ervaar het stuurgedrag heel stuk verbeterd hij stuurt lekker strak.
Er is in de bebouwde kom uiteraard te merken dat die wat stugger is. Maar zeker niet vervelend.

Ik heb er nu nog geen 40km mee gereden dus pas goed oordelen kan ik pas over een week.

Kortom hij heeft het lekkere strakke sturen van de ap set maar toch de comfort van oem icm iets stugger.

Wel is dit op de 15inch, op 17 zal die iets gevoeliger zijn

Dankjewel, ik zal denk ik binnen niet al te korte tijd dit setje ook aanschaffen.
Bedankt voor je terugkoppeling.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105PK DSG 
  • Leuk
Waarderingen: Robin
Toch maar even een update in mijn eigen topic te plaatsten,

Mijn winterset zit er onder, 15 inch groenland velgen met michelin Alpin banden.
De originele planning was een mooie 17inch setje kopen en daar me winterbanden om monteren.
Maar gezien ons huis ook enige kosten had deze set maar gemonteerd en plastidip zwart gespoten.

Ook is de AP verlagings set vervangen door een Eibach Prokit met rondom bilstein b4 dempers.
Helaas is de verlaging nu iets hoger , maar op termijn wil ik voor nog powerflex top rubbers gaan deze zijn 1cm lager en achter ook een ander veerpoot rubber deze is ook bijna 1cm lager.

Al met al Rijdt de polo nu een stuk beter, stuurt lekker strak en is zeker niet stug.

20181104_143627.jpg

20181104_143637.jpg
staat goed !

gelukkig heb je ze zoooooooooo cheap gevonden heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
 
volg op facebook en insta @drewsmotion & @dutch_Pearl_GTI  -  - 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!