Welkom op MyPolo!


Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.

Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.

RNS315 Polo 6R battery drain

Discussie in 'VCDS Vragen & Problemen' gestart door Jeroen92, 15 mei 2018.

  1. Jeroen92

    Jeroen92 New Member

    Lid geworden:
    15 mei 2018

    1
    0
    1
    Heren en dames, ik hoop dat jullie ons kunnen voorzien van de nodige handvatten of hints en tips, het volgende is er aan de hand. Vorig jaar hebben we een een slimme stap gemaakt in de wereld van het vervoer. We hebben onze trouwe Smart forfour verkocht en hiervoor in de plaats een Polo 6R 1.2 uit 2012 met 55dkm aangekocht. Een heerlijke auto met genoeg opties, ruimte en een lage kilometerstand. Nou rij ik al jaren Volkswagen (en sinds vorig jaar een Skoda) als lease auto dus vertrouwen in een VW zit er wel in. Nou ja, nadeel van een historie aan Volkswagen is natuurlijk wel dat de standaard RCDiets vervangen moest worden met een RNS310 of 315. Ik heb hier bijzonder prettige ervaring mee zonder dat deze (te) diefstal gevoelig is en wel van de meeste kunstjes voorzien is. Dus via via een RNS315 gekocht en laten programmeren in de gateway. So far, so good...

    Maar nu, alles werkt, alles doet het, iedereen blij... Maar als de auto 3 dagen stil staat, het immers de auto van de vrouw, is de accu leeg. Dus de RNS opnieuw laten programmeren maar dat was goed. De enige aanpassing is gedaan op de controle van de achterspeakers uit te zetten want die faalde jammerlijk. Dan maar verder zoeken. Lekstroom zoeken middels de multimeter gaf wel inzicht. De auto verbruikt 1,18A in rust en dat is toch wat aan de gretige kant. Zodra ik zekering 45 loshaal, de RNS dus, dan daalt het verbruik naar een respectabele 0,18A in rust. De RNS verbruikt dus aanzienlijk.

    Goed, met die wetenschap ga je dan zoeken, hier op't forum, op google etc. Er zijn allerlei tricks die berusten op het geschakeld maken van de constante spanning van de radio. Dat is niet wat ik voor ogen heb ondanks dat dit veruit de goedkoopste oplossing is. M.i. moet het gewoon goed. Mede omdat we er toch wel een tonnetje of wat mee willen rijden. En met 4500km to 5000km per jaar, zijn we wel even onder de pannen :)
    Dus wat dan? Er wordt gesproken over een nieuwe CAN gateway met nieuwere software. Maar er zijn er ook die dan met een VW Transporter gateway te maken krijgen. Eigenlijk zoek ik een oplossing die zo dicht mogelijk bij origineel VW aanzit, die ervoor zorgt dat ik niet eens in de drie dagen met startkabels aan de gang moet en natuurlijk de must, alle huidige zaken zoals dagrij verlichting, parkeersensoren, klimaatcontrole, opendak, electrische ramen etc etc, het gewoon blijven doen zoals ze het nu doen.

    Dus, wat is de juiste aanvalsroute? Moet ik een nieuwe CAN gateway halen zoals deze:
    http://www.carsystems.pl/vw-diganosis-interface-for-data-bus-gateway-7n0907530ak,id818.html
    Uiteraard deze laten inbouwen en programmeren op de auto.
    Of kan ik de huidige gateway softwarematig laten upgraden? Ik heb ook nog iets gelezen over gateways met een zogenaamde bleed patch. Is dat iets?

    Anyway, dit is de huidige gateway:
    Address 19: CAN Gateway (J533) Labels: 6N0-909-901-6R.clb Part No SW: 6N0 909 901 HW: 6R0 937 087 Component: GW-K-CAN TP20 H46 0254 Revision: BF046001 Coding: 002200 Shop #: WSC 124697 483 00190 VCID: 70E80B82A33853C119-8024

    En dit zijn de gegevens van de RNS315:
    Address 37: Navigation (J794) Labels: 1K0-035-27x-37.clb Part No SW: 3C8 035 279 HW: 3C8 035 279 Component: RNS315-EU H62 0319 Serial number: VWZAZ2N0249229 Coding: 000004310400000000008000 Shop #: WSC 00015 115 12345 ASAM Dataset: EV_RNS315EUV2UDS 001705 ROD: EV_RNS315EUV2UDS.rod VCID: 68D863E293E89B0141-803C Data medium: Subsystem 1 - Part No: 3AA 919 866 Component: EUR_W_V10 0070

    Let wel, ik heb geen VCDS of VCDS kennis tot mijn beschikking. Ik moet dus aan een ander overlaten qua kennis, kunde, tools en beschikbaarheid.
     

    Volkswagen Polo 6R 1.2

  2. Google AdSense Advertenties



    Word om alle Google Adsense reclame te verbergen.

Deel Deze Pagina

XenForo/
  1. Deze site maakt gebruik van cookies om inhoud te personaliseren, uw ervaring te optimaliseren en om u ingelogd te houden als u zich registreert.
    Door deze site te blijven gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie