rns315 dab radio

Hallo

Zijn er mensen die DAB radio werkend hebben op de RNS315? Heb gelezen dat als er een bluetooth module inzit dan zou ook de DAB tuner erin moeten zitten alleen moet dan de antenne nog vervangen worden en aangesloten moeten worden op de sattelite ingang. Iemand hier ervaring mee? Heb geprobeerd met VCDS DAB te activeren maar toen kreeg ik code out of request. Komt dit omdat de antenne niet is aangesloten?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk 
Maar ff dit topic hergebruiken :mrgreen:
Kwam er van de week achter dat mijn RNS-315 ook een DAB+ ontvanger aanboord heeft.
Er zit iig nog een zwarte (fakra) aansluiting op de radio die nog niet aangesloten is.
Deze zit links bovenaan de radio aan de achterkant. Links onder zitten de andere antenne aansluitingen iig
Totaal zitten er dus 4 antenne aansluitingen op mijn RNS-315
2 voor FM/AMdiversity, 1 voor de GPS en dus eentje voor digitale radio (DAB+)
Nu is het dus als ik me niet vergis een passende antenne zoeken incl bij behorende aangepaste antenne versterker ipv de standaard antenne versterker in de polo.
En daarna via VCDS de RNS-315 DAB+ vrijschakelen.
Zijn er inmiddels al mede RNS-315 gebruikers die er ervaring mee hebben of meerr info hebben over de gebruikte antenne en antenneversterkers?
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!