Rns310 vs. Rns510 + vraag

Lifaya

Bekend lid
172
62
58
Hallo allemaal.
Ik heb een fabrieksaf rns310 met zo een carkit inbouw bij dashboard. Nou kan ik voor een leuk prijsje een originele Rns510 overnemen. Ben alleen benieuwd wat de voordelen zijn en of die carkit ook daarbij noodzakelijk is?

verder hebben we de Rns510 even in mijn polo gezet maar het lukt niet om de taal aan te passen, deze blijft Duits en zodra je wilt aanpassen krijg je de melding “bitte navigations-dvd einlegen” en dan alleen keuze abrechen en dan “ausgewalte sprache wurde nicht geladen”. Hij lijkt verder ook erg traag en kon er niet heel veel mee. Is dit op te lossen met een software update?
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI , 110 PK 
carkit is noodzakelijk.
510 heeft geen bt.
taal aanpassen weet ik niet.
succes
Dankjewel!

verder is het alleen het navigatiescherm met computer erachter, niks anders erbij. Is het dan voldoende om enkel het scherm over te zetten of moet je ook die computer onder de bijrijdersstoel en carkit vervangen?Ben nog onbekend op dit gebied
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI , 110 PK 
onder de stoel zit geen computer.
dat is de bt module.
die moet blijven.
als het goed is het plug and play.
anders moet je deze ff laten coderen. (je nieuwe 510 coderen dat er een bt module aanwezig is)
dit moet met vcds gebeuren.
maak is een foto van je systeem!
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
De 510 heb ik niet nu bij de hand, zou dit weekend uitzoeken wat de voordelen zijn ten opzichten van mijn rns310 en of het makkelijk te fixen was.Heb wel een foto van de bovenkant van het systeem gemaakt, daar was vw logo op te zien en er stond continental op met een barcode etc. Alleen er staat wel radio navigation 13-05-2008 dus weet nou niet zeker of het wel de 510 kan zijn? Heb geen duidelijke foto van de voorkant, hij had wel meer mogelijkheden dan mijn 310
 

Bijlagen

  • A6622BE6-A126-42BF-840F-03F01BF3449E.jpeg
    A6622BE6-A126-42BF-840F-03F01BF3449E.jpeg
    1.5 MB · Weergaven: 29
  • 514505EF-13A2-4DA8-BFBA-C0AF4669DB2D.jpeg
    514505EF-13A2-4DA8-BFBA-C0AF4669DB2D.jpeg
    361.8 KB · Weergaven: 25
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI , 110 PK 
Voor de taal moet je een dvd hebben, ik denk gewoon eentje waar ook de nieuwste navigatie op staat.

Volgens mijn is het wel een aardige upgrade, indien het niet te duur is.
Ik heb een sdkaart met navigatie van Europa in mijn 310, is dit ook voldoende of moet ik wel echt een cd hebben?
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI , 110 PK 
Volgens de tekst een DVD maar een sd zou ook kunnen.
Misschien dat een belletje naar de dealer uitkomt geeft?
Hij moet toch gecodeerd worden.
Ga ik morgen meteen bellen. Ik zou hem met geluk voor minder dan 150 evt kunnen overnemen, maar moet ik wel zelf alles regelen. Daarom wil ik wel zekerheid dat ik er niet teveel in moet steken hihi.
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI , 110 PK 
zou er zelf niet eens 150 voor geven, oud en sloom heb je absoluut niks aan behalve dat het nog meer gevoeliger is voor diefstal.. big pass... versie A dus dat ding komt uit 2008-2009.. dan heb je een 11-12 jaar oude radio tja
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
  • Leuk
Waarderingen: Franklin Golf4TDI
zou er zelf niet eens 150 voor geven, oud en sloom heb je absoluut niks aan behalve dat het nog meer gevoeliger is voor diefstal.. big pass... versie A dus dat ding komt uit 2008-2009.. dan heb je een 11-12 jaar oude radio tja
Hmmmm heb je wel een punt inderdaad. Mijn 310 is nog nieuwer (2011) maar zocht naar een upgrade. Wat zou deze 510 ongeveer waard zijn? Kan altijd onderhandelen maar als deze nog slomer is dan de 310 die ik heb heb ik er niet zo veel zin in, haal ik liever een Chinees ofzo voor dezelfde prijs.
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI , 110 PK 
Na even goed alles afgewogen te hebben ga ik binnenkort toch maar voor de RCD330 vanwege de Apple CarPlay. Alleen deze heeft ingebouwde Bluetooth en wil dat die cradl carkit eruit halen, maar kan je dat gat afdoppen met een speciale dop of...?
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI , 110 PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!