RNS310 met VW Touch adapter beide?

Hallo,

Ik ben nieuw op die forum dus zal mij even voorstellen.
Ik ben Nick 26 jaar en kom uit Castricum.
Ik heb vorige week een mooie polo 1.2 TDI uit 2011 gekocht.

Ik ben helemaal tevreden met de auto alleen zit mij iets dwars met het de RNS310 met de Touch adapter.

Ik heb het RNS310 systeem in mijn polo zitten en de Touch adapter, dit is het probleem:

Als ik alleen met de touch adapter verbinding maak gaat alles prima, ik kan bellen en werkt naar behoren.
Nu wil ik ook audio streamen zoals Spotify via bluetooth dat gaan dan weer niet met de touch adapter dus maak ik verbinding met de RNS310 ook dat lukt allemaal en ik kan mijn muziek via bluetooth afspelen super!
Alleen wanneer ik nu mijn auto uit zet en weer aan dan kan de touch adapter geen verbinding meer maken met "VW PHONE" heel vervelend hij wil ook geen verbinding meer maken. Ik kirjg pas weer verbinding als ik mijn RNS310 terug zet naar fabrieksinstellingen en de voeding even uit de bluetooth doos haal onder de rechter stoel.

Nu zag ik ook dat ik alleen met de RNS310 kan verbinden wat verder super werkt alleen de voice commands werken niet meer. Dat vind ik niet eens zo erg maar nu elke keer als ik de auto aan het hoor ik die vervelende vrouw met iets van er is geen telefoon verbonden en bla bla dit kan je zeggen en dat kan je zeggen.

Nu is mijn vraag, hoe kan ik deze samen laten werken zonder dat de touch adapter er mee stopt of hoe kan ik het geluid van die vrouw stoppen? Ik heb alles al geprobeerd maar het is gewoon om gek van te worden.

Is het ook mogelijk om de touch adapter eruit te halen en er een Samsung s7 edge cradle in de zetten of werkt dat niet beter?

Ook snap ik totaal het nut niet van de adapter want waarom heb je die nodig?? Via het RNS systeem werkt het ook gewoon.

Ik hoop dat iemand mij hier een antwoord op kan geven.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo  1.2 tdi 75 pk 
Bedankt!

Maar kan je dan wel je contacten zien via je RNS?
Want nu kan ik ze alleen zien op me Touch adapter, aangezien die andere geen scherm heeft.

Kan ik hem ook vervangen voor een samsung s7 edge cradle?
 
Volkswagen  Polo  1.2 tdi 75 pk 
Oké! Maar dan moet ik dus alsnog alles via me telefoon doen of begrijp ik dat verkeerd? Ik weet niet hoe die andere module werkt.

Alleen via mijn nrs werkt ook maar weet niet of met die nieuwe die vrouw ook begind te praten
 
Volkswagen  Polo  1.2 tdi 75 pk 
Bedankt iedereen!

Ik heb een normale adapter gekocht en alles werkt super! Heb meteen de touch adapter verkocht. Ik ben blij :)

Hallo, ik heb nog even een vraag.

Heb je ook een multifunctioneel stuur? Met knop om voice commands te geven? Ik heb namelijk ook de touch controller met een nieuwe bluetooth module, ik ben nu rechtstreeks verbonden met de rns, en elke keer als ik het contact aanzet begint die vrouw idd te praten, maar als dat weg is kan ik haar niet meer oproepen, wanneer ik op de voice command knop druk dan mute het geluid alleen, maar kan ik geen commando's geven. Werkt dit bij jou wel naar behoren?

Misschien ook nog iemand anders een tip? Alvast heel erg bedank.
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI 105 PK by JD 
Hallo, ik heb nog even een vraag.

Heb je ook een multifunctioneel stuur? Met knop om voice commands te geven? Ik heb namelijk ook de touch controller met een nieuwe bluetooth module, ik ben nu rechtstreeks verbonden met de rns, en elke keer als ik het contact aanzet begint die vrouw idd te praten, maar als dat weg is kan ik haar niet meer oproepen, wanneer ik op de voice command knop druk dan mute het geluid alleen, maar kan ik geen commando's geven. Werkt dit bij jou wel naar behoren?

Misschien ook nog iemand anders een tip? Alvast heel erg bedank.

Dat is een optie die je kunt veranderen in VCDS. Je kunt die knop namelijk als mute-knop gebruiken of waar die in de eerste instantie voor is bedoeld, voor voice control.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
  • Leuk
Waarderingen: Chris 6r
Dat is een optie die je kunt veranderen in VCDS. Je kunt die knop namelijk als mute-knop gebruiken of waar die in de eerste instantie voor is bedoeld, voor voice control.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Thx, ik zal er nog eens mee aan de slag gaan, het was al wel gelukt om de touch module buitenspel te zetten, dus dat het niet meer noodzakelijk is dat deze erin zit.
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI 105 PK by JD 
Ik heb op deze pagina uitleg gevonden hoe je de mute knop moet omzetten in voicecontrol, echter als ik via menu het menu "select" optie "16 - steering wheel" probeer te openen, gaat ie bezig met "init adress 16 try 1 tm 3", daarna krijg ik de foutmelding "no response from controller".

Iemand tips? of gaat dit anders?

Alvast weer vriendelijk bedank.
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI 105 PK by JD 
hmm, thanks voor de tip, kan alleen zelf nergens terug vinden dat dit specifiek voor golf is, maar ik geloof t direct, jij weet t denk ik beter dan ik.
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI 105 PK by JD 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!