Retrofit

Goedemiddag,

Is er iemand die ervaring heeft of mij misschien kan helpen met het open maken van de H4 koplamp van een Polo 6r?
Ik wil er namelijk een setje Mini H1 projectors in gaan bouwen, maar het openen van de koplampen valt niet mee. Het resultaat tot nu toe is 1 gesmolten koplamp.

De video op YouTube van retrofitlab.com heeft me ook niet verder geholpen. Na verder te informeren bij hun, gaat het in de filmpje om een lamp die met butyl is dichtgemaakt. Die van mij zitten met permaseal dicht.

Het lijkt me geweldig als iemand me hiermee kan helpen.

Met vriendelijke groet,

Jacob Ippel
 

Bijlagen

  • 5424A8CF-C660-406B-8E40-59E4DCB1F4C0.jpeg
    5424A8CF-C660-406B-8E40-59E4DCB1F4C0.jpeg
    1.4 MB · Weergaven: 67
  • A47B6721-D731-42BA-9F9A-DC05589FD747.jpeg
    A47B6721-D731-42BA-9F9A-DC05589FD747.jpeg
    1.5 MB · Weergaven: 63
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 90pk 
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 90pk 
Ja mijn koplampen zijn ook permaseal. Ik heb een verf föhn gebruikt op de lage stand en rustig 20 a 30 minuten de koplamp rondom verwarmen, vervolgens met een schroevendraaier een klein beginnetje maken. Aan de onderkant beginnen is beter, kan je oefenen zonder al te veel zichtbare schade. Daarna kan je met zo’n speciaal tooltje er tussenkomen en dan kan je heeeeeel rustig verder verwarmen en cm voor cm verder gaan. T kost gewoon heel veel tijd. Ik denk dat ik bijna een dag heb geprutst om 1 lamp open te krijgen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
Ik heb laatst samen met mn pa de koplampen van onze Aero van Halogeen naar Xenon omgebouwd.
De oven op 200 graden voorverwarmen. Koplamp er 2/3 minuten in leggen, oven uitzetten en de koplampen laten zitten.
Na verloop van tijd is de koplamp lekker doorgewarmd en het kunststof lekker zacht. (kan zijn dat je dit proces meerdere keren moet herhalen voordat de koplamp de juiste temperatuur bereikt heeft. Hij moet nog net vast te houden zijn zonder dat je het gevoel hebt je vingers te branden). Daarna met een schroevendraaier onder de rand de kit weg peuteren. Hierna voorzichtig het glas lostrekken van de behuizing
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Permaseal is inderdaad erg lastig. Verwarmen met een föhn werkt, samen met geduld. Ik ben ook uren aan het prutsen geweest.
onderstaand nog een kleine motivatie link dat het wel kan.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
  • Leuk
Waarderingen: Allison6R
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!