Remschijven en blokken

Geachte mede Polo bezitters,

Ik vond op dit forum geen voorstel topic, bij deze dan maar. Mijn naam is Vincent, woonachtig in de kop van Noord Holland en sinds een jaar in het bezit van een Polo 6C BM diesel uit het jaar 2015. Hiervoor altijd Volvo gereden, maar wilde iets anders. Tot op de dag van vandaag geen spijt van gehad.

Mijn vraag.
Ik ben al flink bezig geweest met zoeken. Vast nog niet genoeg, maar ik probeer het maar op deze manier. Mijn Polo is in onderhoud bij de VW dealer. Bij het vernieuwen van de banden kreeg ik het advies om de remschijven en blokken te vervangen voor de volgende APK. Nu heb ik een offerte gekregen van de VW dealer die er €470,- voor vraagt. Universele garages komen rond de €300,- uit. Ik denk dat het goedkoper kan door het zelf uit te voeren.

Nu heb ik in het verleden hele Volvo’s gedemonteerd en weer gemonteerd, dus een setje remschijven met blokken op een Polo durf ik zelf wel aan. Ik kom er echter niet uit welke remschijven ik nu nodig heb. Er zijn zoveel verschillende diameters in omloop. Daar lees ik weer 230, daar 256, daar 288...

Dus, wie helpt mij aan de juiste diameters voor de remschijven, met de blokken?

Alvast bedankt!

Groeten, Vincent
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4TDI Bluemotion (2014) 
Ik heb een 1.2TDI en mijn diameter is 256.

288 kan op mijn 1.2 TDI niet, dat is te groot.

Ik heb vorig jaar mijn remschijven en remblokken gekocht en vervangen.

Ik heb de ATE met groeven erin gekocht in combinatie met keramische remblokken. In totaal was ik 105 Euro kwijt.

Achter heb ik trommelremmen.
 
Ik heb een 1.2TDI en mijn diameter is 256.

288 kan op mijn 1.2 TDI niet, dat is te groot.

Ik heb vorig jaar mijn remschijven en remblokken gekocht en vervangen.

Ik heb de ATE met groeven erin gekocht in combinatie met keramische remblokken. In totaal was ik 105 Euro kwijt.

Achter heb ik trommelremmen.

Daar heb ik wat aan! Is de remmerij van een 1.2TDI (dus voor 2014) hetzelfde als een 1.4TDI (dus ná 2014) dat je weet?
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4TDI Bluemotion (2014) 
Is goed zelf te doen, je hebt alleen een inbus 7mm nodig even dat je het weet deze zit meestal niet in de standaard inbussets.
 
VW  Golf 7 R-Line  1.4tsi dsg 150pk 
Heel goed zelf te doen. Ik had ook 256mm op me 1.2tdi.
Je kan de onderdeelzoeker gebruiken via 't forum, misschien staat daar de maat bij. Heb je in ieder geval een onderdeelnummer.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 95PK 
Bedankt voor alle reacties, maar ik ben eruit. De remschijfdiameter is 256. Net even opgemeten. Nieuwe type Polo (2015) is dus qua remmerij hetzelfde als eentje van vóór 2015, het oude type. Op de BM diesel dan. Andere types geen idee.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4TDI Bluemotion (2014) 
Meestal worden de polo's met een fs-III klauw geleverd. Die zitten ook op golfjes, Up en andere modellen.
 
VCDS en OBDEleven next gen dokter van Zwolle. Voor info en aanpassingen Dannozzv@gmail.com - Seat  Ibiza 6J8  1.2 TDI 103,4PK, 260NM, EGR OFF. 
achter moet je even een remzuiger terugstel tang gebruiken om de remzuiger terug in te draaien, neem overigens wel een goed merk schijven, dus niet de allergoedkoopste, kun je spijt van krijgen, neem ook even een tube remvet voor de glijpennen. verlengde inbus nr 7 heb je nodig voorzijde.
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 85kw 
achter moet je even een remzuiger terugstel tang gebruiken om de remzuiger terug in te draaien, neem overigens wel een goed merk schijven, dus niet de allergoedkoopste, kun je spijt van krijgen, neem ook even een tube remvet voor de glijpennen. verlengde inbus nr 7 heb je nodig voorzijde.

Ik haak hier even op in, ik rij een GTI en de achterblokjes zijn bijna op. Ik ben bij Wittebrug geweest en die vroeg €140. Is hier iemand in het bezit van een remzuiger terugstelschroef die mij tegen betaling kan helpen met de blokjes monteren in Zuid Holland?

Alvast bedankt!
 
Ex: Volkswagen  Polo 6R GTI  & Polo AW 1.0 Highline Business R. Huidig: Mercedes Benz A 200 Limousine 
Ik haak hier even op in, ik rij een GTI en de achterblokjes zijn bijna op. Ik ben bij Wittebrug geweest en die vroeg €140. Is hier iemand in het bezit van een remzuiger terugstelschroef die mij tegen betaling kan helpen met de blokjes monteren in Zuid Holland?

Alvast bedankt!
Als je voor zelf hebt gedaan dan is achter ook niet zo moeilijk.
Dan kun je geld besparen door deze set te kopen,

https://www.tectake.nl/terugsteller...jU1guKZW_g5ZppmxT6C6lfsdEaArqyEALw_wcB#400853
 
volkswagen  polo 6r  1.2 tsi 
  • Leuk
Waarderingen: 1Maarten en Sal
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!