Remschijf swap? Polo GTI 2019

Hey hallo ben ik weer,

stiekem heb ik oog op een setje velgen welke steekmaat 5x112 heeft.. nu weet ik dat je hier spacers stussen kunt gooien en dan moet het passen maar ik ben daar niet zon fan van.. ook niet omdat ik dadelijk wat meer vermogen heb, nu zat ik me af te vragen of ik niet gewoon mn remschijven/naaf kan swappen naar die van een golf gti? Aangezien de polo en de golf allebei op het mqb platform staan (correct me if im wrong) zou dit kunnen passen toch? Iemand die hier ervaring mee heeft of een andere goede en degelijke oplossing? Ik hoor het graag groetjes !
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo GTI  2.0 tsi 265 pk/ 465 nm r&n enginering 
Hey hallo ben ik weer,

stiekem heb ik oog op een setje velgen welke steekmaat 5x112 heeft.. nu weet ik dat je hier spacers stussen kunt gooien en dan moet het passen maar ik ben daar niet zon fan van.. ook niet omdat ik dadelijk wat meer vermogen heb, nu zat ik me af te vragen of ik niet gewoon mn remschijven kan swappen naar die van een golf gti? Aangezien de polo en de golf allebei op het mqb platform staan (correct me if im wrong) zou dit kunnen passen toch? Iemand die hier ervaring mee heeft of een andere goede en degelijke oplossing? Ik hoor het graag groetjes !
Om 5x112 te monteren heb je sowieso steek adapters nodig en deze zijn volgensmij minimaal 10mm dik, dus je zal hoe dan ook met spacers rondrijden. Polo = 5x100
 
Polo  6c  Verkocht 
  • Leuk
Waarderingen: Bobby geurtz
Mocht je echt persee 5x112 gemonteerd willen hebben zonder spacers/adapters, zul je 5x112 wielnaven + andere remschijven moeten monteren. Ik weet niet of deze bestaan en of dit mogelijk is
Ja precies dit was wel een beetje mn opzet, zodoende heb vaker wat negatieve verhalen gehoord over adapters en dergelijke.. zelf geen ervaring mee..
 
Volkswagen  Polo GTI  2.0 tsi 265 pk/ 465 nm r&n enginering 
@Steve AW R-Line heeft VW Golf velgen onder zijn R-line met adapters. Misschien kan hij je zijn ervaringen vertellen. Natuurlijk heeft een GTI meer vermogen, maar weet niet wat je rijstijl is. De keus adapters of niet mag je zelf maken.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
@Steve AW R-Line heeft VW Golf velgen onder zijn R-line met adapters. Misschien kan hij je zijn ervaringen vertellen. Natuurlijk heeft een GTI meer vermogen, maar weet niet wat je rijstijl is. De keus adapters of niet mag je zelf maken.
Hehe mijn rijstijl varieert nogal maar denk soms toch wel pittig, dadelijk ook een stage 2 tune ..
 
Volkswagen  Polo GTI  2.0 tsi 265 pk/ 465 nm r&n enginering 
@Steve AW R-Line heeft VW Golf velgen onder zijn R-line met adapters. Misschien kan hij je zijn ervaringen vertellen. Natuurlijk heeft een GTI meer vermogen, maar weet niet wat je rijstijl is. De keus adapters of niet mag je zelf maken.
Ik heb inderdaad Golf wielen met steekmaat adapters. Deze zijn 15mm dik per stuk. Mijn Pretoria's zijn 18 inch, 7,5J ET51. Bandenmaat 215/40 en ben verlaagd dmv Eibach Sportline verlagingveren. Over het algemeen gaat het rijden prima, maar wanneer ik mensen achterin heb en op de snelweg over een "hobbel" in het wegdek rij dan hoor je de banden soms tegen de wielkast lopen bij het inveren. Ik heb zelf het vermoeden dat als ik 205 band zou hebben genomen ik dit probleem niet zou hebben. Daarnaast zou je nog wat ET van de wielen af kunnen laten draaien waar je dit probleem waarschijnlijk ook mee op kan lossen.
 
instagram: @rline_polo_ || Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 115pk DSG-7 
  • Leuk
Waarderingen: Bobby geurtz
Ik heb inderdaad Golf wielen met steekmaat adapters. Deze zijn 15mm dik per stuk. Mijn Pretoria's zijn 18 inch, 7,5J ET51. Bandenmaat 215/40 en ben verlaagd dmv Eibach Sportline verlagingveren. Over het algemeen gaat het rijden prima, maar wanneer ik mensen achterin heb en op de snelweg over een "hobbel" in het wegdek rij dan hoor je de banden soms tegen de wielkast lopen bij het inveren. Ik heb zelf het vermoeden dat als ik 205 band zou hebben genomen ik dit probleem niet zou hebben. Daarnaast zou je nog wat ET van de wielen af kunnen laten draaien waar je dit probleem waarschijnlijk ook mee op kan lossen.
Zijn ze vanaf 15mm? Of ook in 10mm te krijgen weet jij dat?
 
Polo  6c  Verkocht 
Zijn ze vanaf 15mm? Of ook in 10mm te krijgen weet jij dat?
Nooit gezien in 10mm kan ook bijna niet vanuit de constructie van de adapters. Is trouwens geen probleem qua veiligheid als je een Duits kwaliteits Produkt met TUV koopt. Die zijn superstreng.
Maar met 15mm wordt de keuze van mooie originele velgen beperkt. Is al snel 7,5J breed met ET 51 en dat is hetzelfde als de Polo GTI heeft. En daar past 15mm net niet binnen de wielkast.
Naaf en remswap zou moeten kunnen heb ik ooit een keer bij mijn BMW gedaan om van 4*100 naar 5*120 te kunnen.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 
  • Leuk
Waarderingen: Bobby geurtz
Ik heb inderdaad Golf wielen met steekmaat adapters. Deze zijn 15mm dik per stuk. Mijn Pretoria's zijn 18 inch, 7,5J ET51. Bandenmaat 215/40 en ben verlaagd dmv Eibach Sportline verlagingveren. Over het algemeen gaat het rijden prima, maar wanneer ik mensen achterin heb en op de snelweg over een "hobbel" in het wegdek rij dan hoor je de banden soms tegen de wielkast lopen bij het inveren. Ik heb zelf het vermoeden dat als ik 205 band zou hebben genomen ik dit probleem niet zou hebben. Daarnaast zou je nog wat ET van de wielen af kunnen laten draaien waar je dit probleem waarschijnlijk ook mee op kan lossen.
Footooo?
 
Volkswagen  Polo GTI  2.0 tsi 265 pk/ 465 nm r&n enginering 
Mooie foto en mooie Polo, maar voor mij toch iets te ver naar buiten.

Ben een perfectionist wat dat betreft, moet van bovenaf gezien net geen velg of band te zien zijn.
Smaakkwestie natuurlijk.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 
Dan zou je met een adapter van 10mm op ET 34 zitten. Past bij mij prima. Ik rijd zelf ook op velgen met een ET van 34. (Originele audi A1 velgen).

Ik denk dat dit voor de AW ook zo zal zijn.

20201114_130207.jpg
Je vergeet de breedte van de velg, de Pretoria is in 19 inch 8J breed dat is nog eens 6,5 mm verder naar binnen en naar buiten dan bijv. 7,5 J. Kom je dus in totaal 15mm van de spoorverbreder en13,5mm van de velg is totaal 28,5 mm verder naar buiten dan de GTI Brescia velg.

De Pretoria in 18 inch is 7,5 ET 51 dat komt al beter in de buurt. Dan heb je dus alleen de 15mm van de spoorverbreders te pakken.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!