Laszlo

Bekend lid
1,164
480
89
Hey folks

Ik vroeg me af hoe het komt dat mijn remmen piepen bij zacht remmen, dus als ik bijvoorbeeld ga in parkeren o.d.

Remschijven zijn laatst nog vervangen en remblokken ook echter keek ik er zo juist na en vroeg ik me af of het klopt dat de remblokken uitzien dat de voorkant dun is en afloopt naar dik? Moet niet gewoon het gehele remblok even dik zijn?

Kan iemand toevallig even een foto posten hoe een remblok eruit ziet als deze geplaatst is van buitenaf gezien?

Waar zou het verder aan kunnen liggen?
Keer schoonspuiten met remreiniger?

Alvast bedankt!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
Poeh. Ik ben behoorlijk technisch en leergierig maar ik zou absoluut niet weten welk onderdeel je dan bedoelt.

Het hele remgebeuren is vrij nieuw voor me.
Tot zover kon ik oliewissel etc prima doen maar van het remsysteem heb ik weinig kaas gegeten.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
Heb op deze oude foto van wanneer ik de remklauwen had gespoten gemarkeerd wat ik bedoel met waar je moet smeren, en ook achterop de remblokken, liefst keramische pasta, werkt goed naar mijn ervaring ermee.
833b423be8cd9b6cd7b1567d7b543eaa.jpg
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk & 1.2 TDI~100pk 
Mischien is het handig als jij even een foto post van wat je bedoelt met voorkant dun en afloopt naar dik.
En als de schijven en blokken pas vervangen zijn dan kun je ook terug gaan naar waar ze vervangen zijn en vragen of ze ht willen na kijken.
Welk merk schijven en blokken zijn er toen gemonteerd?
 
Volkswagen  Polo team 6r  1.2tsi 105pk 
Heb op deze oude foto van wanneer ik de remklauwen had gespoten gemarkeerd wat ik bedoel met waar je moet smeren, en ook achterop de remblokken, liefst keramische pasta, werkt goed naar mijn ervaring ermee.
833b423be8cd9b6cd7b1567d7b543eaa.jpg
Ik smeer altijd alleen de nokjes in die aan aan de blokken zitten, niet die hele geleiding mijn ervaring is dat er dan remstof zich daar aan gaat ophopen en de blokken zich niet meer kunne verplaatsen over de geleiding.
 
Volkswagen  Polo team 6r  1.2tsi 105pk 
  • Leuk
Waarderingen: M_1.8T-1.2TSI
Ik smeer altijd alleen de nokjes in die aan aan de blokken zitten, niet die hele geleiding mijn ervaring is dat er dan remstof zich daar aan gaat ophopen en de blokken zich niet meer kunne verplaatsen over de geleiding.
Hoeft niet helemaal nee, kon beter zeggen alleen smeren op de plekken waar de blokken ze aanraken
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk & 1.2 TDI~100pk 
  • Leuk
Waarderingen: Thijspolo6r
Dit bedoel ik!

En de auto is 2 weken geleden particulier gekocht, echter heeft verkoper facturen van de vw dealer waar het onlangs gebeurt is dus mocht dit niet pluis zijn kan ik altijd langs! Maar ik het vervolg wil ik dit allemaal zelf kunnen vervangen. Staan genoeg toturials hiero
 

Bijlagen

  • 15343462381406937538850862030991.jpg
    15343462381406937538850862030991.jpg
    1.6 MB · Weergaven: 50
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
Sommige remblokken zijn plat, en de ander weer zoals deze, zal vast wel een reden hebben, maar dat weet ik helaas niet. maar het is wel normaal bij deze auto's op de vooras, heeft onze Polo ook
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk & 1.2 TDI~100pk 
  • Leuk
Waarderingen: Laszlo
Dat heb ik wellis vaker gezien zo.
Maar mijn polo heeft gewoon overal dezelfde dikte.
Ook is er keramisch remmenvet gebruikt zo te zien aan dat wit/grijze links halverwege de foto.
Ik denk dat je maar is moet beginnen met de boel grondig schoon maken.
Achter piepte bij mij ook, heb ik alles grondig schoon gemaakt en sinds die tijd is het piepen weg.
 
Volkswagen  Polo team 6r  1.2tsi 105pk 
Dat heb ik wellis vaker gezien zo.
Maar mijn polo heeft gewoon overal dezelfde dikte.
Ook is er keramisch remmenvet gebruikt zo te zien aan dat wit/grijze links halverwege de foto.
Ik denk dat je maar is moet beginnen met de boel grondig schoon maken.
Achter piepte bij mij ook, heb ik alles grondig schoon gemaakt en sinds die tijd is het piepen weg.


Oke!

Met grondig schoonmaken bedoel je dus even de bandjes er af en de boel eens flink schoonspuiten met remmenreiniger?
Of heb jij een andere visie op "schoonmaken" ?

Wil het graag goed doen ;)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
Ja bijvoorbeeld om mee te beginnen.
Of met een conpressor en een luchtspuitje.
Als je de boel schoon spuit met rem reiniger zou ik er wel een stuk karton of kranten onder leggen.

Ik heb toen de klauw en alles uit elkaar gehaald, maar je kunt eerst beginnen met schoon maken als alles nog in elkaar zit.
 
Volkswagen  Polo team 6r  1.2tsi 105pk 
Ja bijvoorbeeld om mee te beginnen.
Of met een conpressor en een luchtspuitje.
Als je de boel schoon spuit met rem reiniger zou ik er wel een stuk karton of kranten onder leggen.

Ik heb toen de klauw en alles uit elkaar gehaald, maar je kunt eerst beginnen met schoon maken als alles nog in elkaar zit.

Oke bedankt voor je hulp.

Dit gaan we volgende week eens ondernemen en ik hou jullie up to date :)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
Remschijf en remblok zien er nieuw uit, keramische pasta zie ik ook zitten. Factuur van de VW dealer heb je ook gezien. Ok je hoort een piepend geluid maar verder geen reden om aan te nemen dat er iets niet goed is. Schoonmaken kan geen kwaad maar, in mijn ogen, is dat niet spuiten met remmen reiniger over het geheel en naspuiten. Maar de boel demonteren reinigen en weer monteren. Remmen en veiligheid kan je niet los van elkaar zien, mijn (goed bedoelt) advies is, blijf er van af als je niet weet waar je aan begint. Ben je leergierig vraag het dan aan iemand die dit eerder heeft gedaan en kijk dan eerst mee. Succes!
 
Laatst bewerkt:
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
  • Leuk
Waarderingen: Robin en M_1.8T-1.2TSI
Remschijf en remblok zien er nieuw uit, keramische pasta zie ik ook zitten. Factuur van de VW dealer heb je ook gezien. Ok je hoort een piepend geluid maar verder geen reden om aan te nemen dat er iets niet goed is. Schoonmaken kan geen kwaad maar, in mijn ogen, is dat niet spuiten met remmen reiniger over het geheel en naspuiten. Maar de boel demonteren reinigen en weer monteren. Remmen en veiligheid kan je niet los van elkaar zien, mijn (goed bedoelt) advies is, blijf er van af als je niet weet waar je aan begint. Ben je leergierig vraag het dan aan iemand die dit eerder heeft gedaan en kijk dan eerst mee. Succes!

Je hebt gelijk.

Bedankt voor je wijze advies en je inspectie!
Top!!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!