Regeneratie mislukt? AW...

Ron_Polo

Bekend lid
105
102
62
Mijn GTI rijdt de laatste tijd al vrij beroerd, hij schakelt laat van 3 naar 4. Pas bij 2500 toeren schakelt hij over naar de 4e versnelling. Voor de rest rijdt hij nog prima. Ik had bij JD al een afspraak staan want ze willen de ECU gaan bekijken op eventuele storingen, via VAGCOM was er niks te zien.

Enfin, vandaag kreeg ik ineens deze melding op het display.IMG_2226.jpeg
Blijkbaar is het regenereren mislukt en moet ik een lang stuk 2500 toeren per minuut rijden om de regeneratie te voltooien. Zou dit het probleem zijn van het pas laat overschakelen?

De teller staat op 18k en rij de laatste maanden alleen maar zeer korte stukjes en zeker niet boven de 2000 toeren per minuut, dat kan tegenwoordig ook bijna niet meer met 100km/u. Het zijn tegenwoordig N wegen waar je 80 hooguit 100 mag en dat maar voor een paar km's.
 
Audi  S5 Sportback / TTS Roadster / S3 Sportback  TFSI 
hij schakelt laat van 3 naar 4 is hoogstwaarschijnlijk een direct oorzaak van je melding; even instructieboekje raadplegen hoe je de roetfilter regenereert. bij diesel was dat in z'n 4 80 rijden volgens mij (rond de 3-4k toeren vgm) of gewoon een lang stuk rijden dus gewoon een keertje op de snelweg hoog in z'n toeren houden.
 
Volkswagen  X  X 
hij schakelt laat van 3 naar 4 is hoogstwaarschijnlijk een direct oorzaak van je melding; even instructieboekje raadplegen hoe je de roetfilter regenereert. bij diesel was dat in z'n 4 80 rijden volgens mij (rond de 3-4k toeren vgm) of gewoon een lang stuk rijden dus gewoon een keertje op de snelweg hoog in z'n toeren houden.
Volgens het instructieboekje moest ik hem afwisselend gaan berijden in 50 - 120km/h en ik moest de geadviseerde schakelmomenten aanhouden. Nu ben ik vanochtend een stuk wezen rijden in M stand maar helaas was dit niet de oplossing.

Heb sowieso een afspraak bij JD staan, dus zal hun er even naar laten kijken. Als het regenereren niet lukt, dan moet het volgens mij via ODIS.
 
Audi  S5 Sportback / TTS Roadster / S3 Sportback  TFSI 
Intussen bij JD geweest en de auto loopt weer zoals hij moet lopen.

Mijn auto is destijds stage 1+ getuned (toen al voorzien van een andere downpipe en OPF bypass). Later heb ik de auto stage 2 gechipt. Bij JD heeft men de stage 1+ software weer erop gezet, de stekker van de sensor t.b.v. partikelfilter eruit gehaald en toen de stage 2 software weer erop. De stekker is dus nu ook niet terug gemonteerd. Blijkt dat het bij alle Golf 7 / Polo AW voorkomt met OPF. Bij de een komt het direct naar voren, bij de ander na een half jaar.

Nu dus geen foutmeldingen op het display, ook niet in VCDS.tempImagejup57K.jpgtempImage2iAmrZ.jpg
 
Audi  S5 Sportback / TTS Roadster / S3 Sportback  TFSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!