Reconnect naar personal hotspot niet automatisch

Misschien verwacht ik te veel, maar het valt me op dat mijn Discover Media niet automatisch reconnect naar de personal hotspot van mijn iphone. Elke keer moet ik in de iphone weer naar het onderdeel personal hotspot gaan om hem detecteerbaar te maken, en daarna in het DIEPE Discover Media menu de personal hotspot als WLAN kiezen.
Is hier een oplossing/truuk voor?
Ik wil gewoon automatisch reconnecten als ik hem op contact zet.
 
Volkswagen  Polo AW1 Highline, R-line exterieur, LED, active info display, Bonneville, ex-beats  1.0 TSI 115pk handgeschakeld 
  • Leuk
Waarderingen: ShaRule
Inderdaad de iphone moet je eerst je hotspot weer openen, als je die eerst opent voor je de auto in gaat en hem dan op contact zet maakt hij dan wel verbinding gelijk? als je dat getest heb kun je zoals hier boven staat even nagaan of je hem altijd aan kan laten zetten zodat dit wel gelijk goed gaat.

Dus eerst je hotspot verbinding al open stellen voor contact vanuit je auto, dan moet het wel goed gaan denk ik
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Neem eens contact op met je telefoonprovider. Die kunnen op de achtergrond regelen of een persoonlijke hotspot een dataverbinding mag maken zonder handmatig gekoppeld te hebben. In mijn geval maakt mijn auto automatisch verbinding als mijn hotspot aanstaat. KPN.
Heb je iphone of android?
 
Volkswagen  Polo AW1 Highline, R-line exterieur, LED, active info display, Bonneville, ex-beats  1.0 TSI 115pk handgeschakeld 
Inderdaad de iphone moet je eerst je hotspot weer openen, als je die eerst opent voor je de auto in gaat en hem dan op contact zet maakt hij dan wel verbinding gelijk? als je dat getest heb kun je zoals hier boven staat even nagaan of je hem altijd aan kan laten zetten zodat dit wel gelijk goed gaat.

Dus eerst je hotspot verbinding al open stellen voor contact vanuit je auto, dan moet het wel goed gaan denk ik
Nee volgens mij had ik dat al getest. Dus hotspot activeren en in het onderdeel blijven zodat hij detecteerbaar blijft, en dan op contact. Maar ik ga het nog eens testen voor de zekerheid.
 
Volkswagen  Polo AW1 Highline, R-line exterieur, LED, active info display, Bonneville, ex-beats  1.0 TSI 115pk handgeschakeld 
Nee volgens mij had ik dat al getest. Dus hotspot activeren en in het onderdeel blijven zodat hij detecteerbaar blijft, en dan op contact. Maar ik ga het nog eens testen voor de zekerheid.
en dan voor dat je je auto van het slot af doet al je hotspot open zetten, als je auto van het slot gaat word er ook al van alles opgestart en voorbereid door de auto namelijk
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Opnieuw getest en nu blijkt Discover Media uiteindelijk toch te reconnecten met de personal hotspot als ik de hotspot lang genoeg detecteerbaar maak, dus ik moet ongeveer 30 seconden tot 1 minuut in het hotspot onderdeel van iphone blijven.
Dus ik was al die tijd te haastig.
Ik ga kijken hoe dit gaat bevallen. Wat een gedoe. Jammer dat iphone alleen een uitzondering heeft voor icloud devices met hetzelfde account, en niet voor handmatige uitzonderingen, waarbij je bijv. het MAC adres van je auto kan opgeven.
Dit doet mij vermoeden dat Android hier geen probleem mee zou hebben.
 
Volkswagen  Polo AW1 Highline, R-line exterieur, LED, active info display, Bonneville, ex-beats  1.0 TSI 115pk handgeschakeld 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!