RCN210 radio installeren

Bijlagen

  • IMG_6947.JPG
    IMG_6947.JPG
    657 KB · Weergaven: 80
  • IMG_6950.JPG
    IMG_6950.JPG
    51.5 KB · Weergaven: 80
Yup het is me gelukt. Ik had alleen het probleem dat de knoppen niet verlicht werden als ik de verlichting aandeed, oplossing:
Ik heb de bijgeleverde canbus simulator aangesloten en ik heb 1 kabeltje van de achterruit verwarmingsknop af moeten tappen.
Het betreft de kabel die ervoor zorgt dat de knoppen verlicht worden. Kabeltje aangesloten op de oranje draad van de bijgeleverde canbus simulator en zie resultaat:
 

Bijlagen

  • IMG_7174.JPG
    IMG_7174.JPG
    771.8 KB · Weergaven: 116
  • IMG_7215.JPG
    IMG_7215.JPG
    487 KB · Weergaven: 120
  • IMG_7216.JPG
    IMG_7216.JPG
    565.1 KB · Weergaven: 110
  • Leuk
Waarderingen: Ivo15
Is deze thread nog actief? Ik ben ook bezig met inbouwen van een RCN210 in een 9N3, loop alleen nog vast met die CAN signalen. Heeft iemand een schetsje van een werkende bekabeling? En is de canbussimulator nou nodig of toch niet wanneer je de CAN draden op de airco-besturing aansluit? Ik lees een beetje tegenstrijdige of halve berichten hier over.
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.4 
Yup het is me gelukt. Ik had alleen het probleem dat de knoppen niet verlicht werden als ik de verlichting aandeed, oplossing:
Ik heb de bijgeleverde canbus simulator aangesloten en ik heb 1 kabeltje van de achterruit verwarmingsknop af moeten tappen.
Het betreft de kabel die ervoor zorgt dat de knoppen verlicht worden. Kabeltje aangesloten op de oranje draad van de bijgeleverde canbus simulator en zie resultaat:
Heb je misschien een schetsje van hoe je de bekabeling aangesloten hebt? En gaat bij jou de radio mee uit zodra je sleutel uit contact haalt?
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.4 
Ik heb het werkend gekregen door de meegeleverde canbus simulator WEL aan te sluiten.
Hierdoor gaat de Bluetooth functie ook daadwerkelijk werken. Ik had alleen het probleem dat de knoppenverlichting van de RCN210 niet aangingen als ik de verlichting van de auto aandeed.

De oplossing hiervoor is door de verlichtingskabel van de achterruit verwarmingsknop aftappen en die op de oranje inputkabel van de canbus simulator aangesloten. Alles werkt perfect nu.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ivo15
Dankje voor de reactie, ik heb nu de radio even niet bij de hand dus kan geen foto's maken. Maar heb je dan bij de stekkers in de radio alleen de 12V, GND, en CAN-GND (groen) aangesloten zitten? Ik heb ook nog een rode draad bij de can-simulator, moet die ook nog aangesloten?
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.4 
Ik heb onlangs een Polo 9N3 gekocht (met RCD200 radio CD-speler) en ik zou ook graag de RCN210 willen aansluiten, aangezien het me nu niet lukt om deze aux kabel aan te sluiten (is niet geactiveerd met VCDS volgens mij), en omdat ik mijn telefoon graag met bluetooth wil kunnen verbinden.

Weten jullie of het met deze RCN210 radio wel mogelijk is om via mijn telefoon af te spelen, of moet ik eerst via VCDS de CD-wisselaar functie activeren.
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 
Yup het is me gelukt. Ik had alleen het probleem dat de knoppen niet verlicht werden als ik de verlichting aandeed, oplossing:
Ik heb de bijgeleverde canbus simulator aangesloten en ik heb 1 kabeltje van de achterruit verwarmingsknop af moeten tappen.
Het betreft de kabel die ervoor zorgt dat de knoppen verlicht worden. Kabeltje aangesloten op de oranje draad van de bijgeleverde canbus simulator en zie resultaat:
Mooi resultaat! Ik wil hetzelfde doen. Ik vraag me alleen af of er ergens een microfoon geistalleerd moet worden voor de bluetooth of dat dit reeds in de auto aanwezig is.
Dank alvast voor het antwoord.
 
Volkswagen  Polo 9n3  1.4TDI 
Onlangs deze gekocht:
https://s.click.aliexpress.com/e/cnY3Bpu4

Ben er tevreden over. Alleen de lampjes doen het niet dus even een kabeltje trekken. Welke kabel is het van de achterruit verwarming? Voor de rest is de radio perfect, werkt gewoon goed. Microfoon zit er al in dus hoefde verder niks aan te sluiten.

EDIT

Voor de lichtjes moet je van de achterruit verwarming het grijze draadje hebben. Ziet er dan zo uit:
 

Bijlagen

  • 991DA222-89D4-458C-91A4-2C06BC7B5BB2.jpeg
    991DA222-89D4-458C-91A4-2C06BC7B5BB2.jpeg
    281.1 KB · Weergaven: 50
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 9N3  1.9 TDI 100pk 
  • Leuk
Waarderingen: Robin
Onlangs deze gekocht:
https://s.click.aliexpress.com/e/cnY3Bpu4

Ben er tevreden over. Alleen de lampjes doen het niet dus even een kabeltje trekken. Welke kabel is het van de achterruit verwarming? Voor de rest is de radio perfect, werkt gewoon goed. Microfoon zit er al in dus hoefde verder niks aan te sluiten.

EDIT

Voor de lichtjes moet je van de achterruit verwarming het grijze draadje hebben. Ziet er dan zo uit:

Hoi ik heb deze radio ook laatst aangeschaft via dezelfde site, heb alleen dan niet de grijze kabel aangesloten van de achterruitverwarming. Daarom doet nu de achtergrond verlichting het niet. Alleen ik heb het probleem dat de radio continu stroom trekt, zou dit verholpen kunnen worden door die grijze aansluiting?
 
Volkswagen  Polo 9n3  1.2 54pk 
Hoi ik heb deze radio ook laatst aangeschaft via dezelfde site, heb alleen dan niet de grijze kabel aangesloten van de achterruitverwarming. Daarom doet nu de achtergrond verlichting het niet. Alleen ik heb het probleem dat de radio continu stroom trekt, zou dit verholpen kunnen worden door die grijze aansluiting?

Hey,

Nee de grijze draad is alleen voor de verlichting. Je zou kunnen proberen bij de bekabeling van de de radio de rode met de gele te verwisseen.

Ik had precies hetzefde probleem dat die bij contact uit aan bleef staan. Als dat niet lukt stuur mij maar een pm kijken we wel verder bij de bekabeling.

Gr
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.9 TDI 100pk 
  • Leuk
Waarderingen: themitchh
Hey,

Nee de grijze draad is alleen voor de verlichting. Je zou kunnen proberen bij de bekabeling van de de radio de rode met de gele te verwisseen.

Ik had precies hetzefde probleem dat die bij contact uit aan bleef staan. Als dat niet lukt stuur mij maar een pm kijken we wel verder bij de bekabeling.

Gr
Dankjewel! Ga ik dat even proberen, want nu blijft de radio zoeken naar een Bluetooth verbinding ook wanneer deze uit staat.
 
Volkswagen  Polo 9n3  1.2 54pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!