RCD 210 opties

Allereerst, dit is mijn eerste post, sinds een paar weken heb ik een VW Polo 6R uit 2012!

In dit leuke autootje zit een radio, type RCD 210 welke best leuk geluid geeft maar geen enkele vorm van input accepteerd behalve een CD of de AM/FM ether. Dit vind ik wel jammer omdat ik ook muziek wil kunnen luisteren vanaf mijn telefoon.

Nu heb ik al wel wat rond zitten te kijken wat er mogelijk is, en volgens mij is het hooguit mogelijk om er een aux kabeltje op aan te sluiten, maar USB is niet mogelijk. Klopt dit?

Dan zijn er wel wat opties, zoals een andere radio erin te sleutelen. Nu zit ik daar wat mee te spelen, hierin zou ik of:
  1. een RCD310 kiezen, met dan bijvoorbeeld een kabeltje erbij zoals https://nl.aliexpress.com/item/Fits...D510-OEM-USB-AUX-Switch-Plug/32761301112.html. Past die trouwens wel in het dashboard bij de 12V aansluiting? En heb ik dan een aparte adapter nodig om op de auto draden aan te sluiten achterin?
  2. RCD360 online gezien maar kan behalve 1 webshop verder niks vinden over deze radio.
  3. RCD330 overwegen, vanuit China te laten komen maar dit is nogal een buitenbeentje die alleen uit Rusland of China lijkt te komen, en vermoedelijk ook geen RDS of dergelijke Europese dingetjes snapt.
Mijn telefoon is een Android 6.0 dus dat zal lijkt me niet een probleem moeten geven.

Welke optie zouden jullie mij adviseren?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 70pk 
Hey @mao

Met een rcd210 kan je denk ik idd niet veel. Ikzelf zou dan ofwel de rcd310 of een rns310 kiezen om in te bouwen. De rns310 heeft een aux-aansluiting in de radio zelf.

Wat je ook zou kunnen doen is een mdi inbouwen in je handschoenkastje. Deze werkt zowel op de rcd310 als de rns310. Een mdi is een soort van universele aansluiting van vag waarbij je met behulp van adapterkabeltjes vanalles kunt aansluiten. Ikzelf heb het usb adapterkabeltje. Daar steek je dus usb-stick op in en kan je perfect hier naar luisteren. Titels, albums, folders etc worden allemaal mooi weergeven op je schermpje. Bestaan ook adapterkabeltjes naar 30-pin voor ipod, lightning voor iphone, aux, micro-usb, mini-usb en zelfs bluetooth. Waar ik mijn mdi-module besteld heb kost deze momenteel nog 150 euro's ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: mao
Dankje Jasper voor je snelle reactie.

Die MDI die jij noemt, die werkt zeker niet ook op de RCD210? Want het gaat mijn eigenlijk alleen om een USB poort om vanaf muziek af te spelen.
En bij de RCD310 (RNS hoeft niet, heb al navigatie op de telefoon), kan ik daar ook zonder de MDI een USB kabel aansluiten op bijvoorbeeld de 12 polige poort of werkt dat alleen voor AUX? Ik zie wel dat er bij die ali express een ronde plug op de USB kabel zit, dus vermoed dat er dan een ronde ingang nodig is achterop, heeft de RCD310 die zo ver je weet en kan ik dan een USB poort maken in het middenconsole (heb er nu 2 loze afdekplaatjes)?

Sorry dat ik misschien zoveel vragen stel, maar doe het liever in 1 keer goed. :)

Heeft iemand op dit forum ervaring met de RCD330 uit China?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 70pk 
Snap ik heel goed! Zat in het begin ook met al deze vragen :)
Heb het daarnet al even gecheckt en de rcd210 staat niet in het lijstje waar de mdi op kan aangesloten worden. Heeft denk ik te maken met het feit dat het schermpje nogal klein is en waarschijnlijk ook niet gemaakt is om te browsen tussen de liedjes van je stick.
Van die usb in de middenconsole ben ik niet heel zeker. Meen mij wel te herinneren dat er hier op het forum al topics etc rond zijn geweest. Zou even wat zoektermen ingeven hier op het forum ;) anders zal ik straks even wat zoeken. Persoonlijk vond ik de mdi handiger omdat alles mooi weggewerkt zit in het handschoenkastje, je gemakkelijk kan wisselen tussen ipod, usb etc moest dat zijn en ik leg mijn portefeuille altijd in dat voorste bakje. Met een rechtopstaande usb stick lijkt mij dat iets minder bereikbaar :)
 
@iichel jij hebt die ook? Wat is trouwens t verschil tussen de 330g en 330 plus? Helaas wordt mijn foon niet ondersteund in mirror link. Maar car play kan ook leuk zijn. Mijn vrouw heeft een iPhone

@IbifaHo mag ik vragen welk forum of is dat niet de bedoeling hier? Ken de forum regels nog niet. :mrgreen:

@Jasper_05 ja dat vermoed ik ook al. Net de handleiding doorgelopen en hij kan alleen óf aux óf CDC doen. Die aux zit dan op de CDC aansluiting wat de enige is.

Ik wil juist die USB poort in de buurt hebben en niet in t dashboardkastje. Maar wat is het voordeel van een MSI ten opzichte van een losse kabel/poort?
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 70pk 
@Jasper_05 ja dat vermoed ik ook al. Net de handleiding doorgelopen en hij kan alleen óf aux óf CDC down. Did aux zit dan op de CDC aansluiting wat de enige is.

Ik wil juist die USB poort in de buurt hebben en niet in t dashboardkastje. Maar wat is het voordeel van een MSI ten opzichte van een losse kabel/poort?

Snap denk ik wat je bedoelt. Je kan idd ook gewoon je gsm-kabeltje daarop insteken. Heb dat al verschillende keren in een polo 6c gedaan en werkt idd perfect. Geen idee wat dan het verschil is met mdi...
 
@pigeon wat bedoel je precies met composition touch incl bluetooth?

Net zelf uitgevogeld dat de RCD330G zou 5.5" scherm, mét cd speler zijn, en de plus zou 6,5" zijn zonder, En nou kan je ook noname kiezen, en noname met carplay. Of een net nieuwe variant B.

Kan ook mogelijk de RNS210 overwegen, of RCD310/RCD360.

Weten jullie of er ook DAB+ versies zijn, of is dat gewoon middels een adapter achter de radio zo in te bouwen? Net ff gecheckt, vanaf 2023 zou de analoge FM weg gaan.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 70pk 
@pigeon wat bedoel je precies met composition touch incl bluetooth?

Net zelf uitgevogeld dat de RCD330G zou 5.5" scherm, mét cd speler zijn, en de plus zou 6,5" zijn zonder, En nou kan je ook noname kiezen, en noname met carplay. Of een net nieuwe variant B.

Kan ook mogelijk de RNS210 overwegen, of RCD310/RCD360.

Weten jullie of er ook DAB+ versies zijn, of is dat gewoon middels een adapter achter de radio zo in te bouwen? Net ff gecheckt, vanaf 2023 zou de analoge FM weg gaan.

Composition touch & colour zijn de namen van de nieuwe radiotypes die in de polo 6c zitten. Opvolger van RCD's ;)
Discover media die van de RNS. Maar deze passen helaas niet in de 6R.

DAB+ werkt met een aparte module ja.
 
  • Leuk
Waarderingen: mao
Composition touch & colour zijn de namen van de nieuwe radiotypes die in de polo 6c zitten. Opvolger van RCD's ;)
Discover media die van de RNS. Maar deze passen helaas niet in de 6R.

DAB+ werkt met een aparte module ja.

Aha. Nou dat kan dan ook eventueel later.
Die nieuwe generatie radio klinkt leuk maar heb ik niet nodig.

Ik was lees ik nu niet helemaal duidelijk in mijn bericht vanmiddag.

Wat zijn eigenlijk grofweg de verschillen tussen de rcd310/360 en de rcd330 en de rns210? Is die laatste ook met navigatie trouwens? Ik hoef eigenlijk alleen USB voor muziek en opladen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 70pk 
Ik zelf heb de rcd 360 gekocht dit is een orginele vw radio die in de usa word verkocht en in de vw's zit, hij doet het in Nederland geweldig en past zo in je polo 6r zonder aanpassingen.
Wat ik prettig vind is de usb aansluiting de SD Kaart die is tot max 8gb en de aux aansluiting
De carkit die standaard ingebouwd zit werkt trouwens ook perfect op mijn Iphone 6s ik kan hiermee ook mijn muziek beluisteren en mijn telefoon opladen via de usb van de radio.
voor mij is het missen van navigatie geen probleem (kan hij hiervoor er ook niet uitgestolen worden).

Ik hoop dat je hier wat mee kan
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TSI 135 pk 
  • Leuk
Waarderingen: iichel
Deze ga ik volgen. Ik zit momenteel met precies hetzelfde probleem. Ik heb ook het rcd210 systeem en ben op zoek naar een oplossing om muziek te kunnen streamen. Heb al diverse dingen gelezen over fm-transmitters, maar die dingen gaan relatief snel stuk. Ik ben me momenteel aan het verdiepen in een RNS510 replica.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90Pk 
Hi vbtb, heb je een voorbeeld van die replica?
Ik zat gisteren ook te lezen over FM transmitters zoals deze: https://tweakers.net/productreview/155955/xiaomi-roidmi-2s-(bfq02rm).html maar geloof dat ze nog steeds illegaal zijn.

Momenteel zit ik nog te dubben tussen de rcd310 of 330.

@ruess De 360 waar kan je die kopen op 1 website na dan? En is hij lastig te installeren?

Weet iemand of je bij de 310 gewoon een losse USB kabel kan trekken om uit te komen bij de sigarettenaansteker? Zoals een aux kabel bv. Anders is de 330 toch handiger.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 70pk 
Hi vbtb, heb je een voorbeeld van die replica?
Ik zat gisteren ook te lezen over FM transmitters zoals deze: https://tweakers.net/productreview/155955/xiaomi-roidmi-2s-(bfq02rm).html maar geloof dat ze nog steeds illegaal zijn.

Momenteel zit ik nog te dubben tussen de rcd310 of 330.

@ruess De 360 waar kan je die kopen op 1 website na dan? En is hij lastig te installeren?

Weet iemand of je bij de 310 gewoon een losse USB kabel kan trekken om uit te komen bij de sigarettenaansteker? Zoals een aux kabel bv. Anders is de 330 toch handiger.

Inderdaad te koop op 1 website hij is erg makkelijk te installeren, oude eruit en met de originele kabel de 360 weer aansluiten.
en dan lekker muziek luisteren via de SD kaart of streamen via je telefoon super radio als je geen navigatie nodig hebt, werkt net zo simpel als de 210 ik ben er super bij mee.

Inderdaad te koop op 1 website hij is erg makkelijk te installeren, oude eruit en met de originele kabel de 360 weer aansluiten.
en dan lekker muziek luisteren via de SD kaart of streamen via je telefoon super radio als je geen navigatie nodig hebt, werkt net zo simpel als de 210 ik ben er super bij mee.
Oja dit is de website http://www.autopar.nl/vw-rcd360-radio-bluetooth-sd-mp3-radio
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TSI 135 pk 
Hi vbtb, heb je een voorbeeld van die replica?
Ik zat gisteren ook te lezen over FM transmitters zoals deze: https://tweakers.net/productreview/155955/xiaomi-roidmi-2s-(bfq02rm).html maar geloof dat ze nog steeds illegaal zijn.

Momenteel zit ik nog te dubben tussen de rcd310 of 330.

@ruess De 360 waar kan je die kopen op 1 website na dan? En is hij lastig te installeren?

Weet iemand of je bij de 310 gewoon een losse USB kabel kan trekken om uit te komen bij de sigarettenaansteker? Zoals een aux kabel bv. Anders is de 330 toch handiger.

Hoi mao,

Zowel de RCD360 als de replica RNS510 zijn goed te vinden op marktplaats.
Zo'n RCD360 staat al te koop voor grofweg €140.

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Zelf ben ik er namelijk nog niet helemaal uit wat ik graag wil hebben voor m'n Polo 6R


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90Pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!