Rateltjes in interieur

Beste Leden,

Inmiddels geniet ik al 4 maandjes van de prachtige AW, en eigenlijk ben ik bijna alleen maar tevreden over de auto. Mijn enige klacht zijn rateltjes in het interieur...

Het kan aan mij liggen, maar ik hoor op de snelweg links naast me een rateltje (weet niet zeker of in de B-post of in de deur zelf), en middenboven bij de lampjes en brillenhouder een ratel, en deze zijn er vrijwel altijd. Nu kun je zeggen, zet de muziek harder, en dat doe ik ook, maar vaak wil ik gewoon stilte of een gesprek voeren zonder muziek, en dan blijft het storen.

Weten jullie waar deze vandaan komen en/of hoe je ze kan oplossen? Zo mooi de nieuwe polo is voelt (of klinkt) het met deze rateltjes toch wel goedkoop aan...
 
Volkswagen  Polo AW Full R-Line  1.0 TSI 135PK DSG 
In ieder geval rammelt er vaak het knopje in de handrem, dat metaalkleurige knopje. Verder merk ik dat het slot waar de gordel in vastklikt, tegen het (kunst)leer van de bestuurdersstoel wrijft en daarmee geluid maakt: Klein doekje er tussen doet daar wonderen verwacht ik. nieuwe Polo lijkt minder verfijnd dat het vorige model in deze opzichten.
 
Volkswagen  AW  1.0 TSI 115pk DSG 
Inderdaad, voelt minder verfijnd dan het vorige model wat dat soort dingen betreft...

Die puntjes inderdaad nagekeken al, maar die zijn het niet. Mijn polo heeft zelfs standaard uit de fabriek al een stofje op het gordelslot zoals je beschrijft. Ik vroeg me af waar dat voor was, maar dat is 'm dus.

ik blijf doorzoeken naar de oorzaak. Een bril in de brillenhouder gaat iig echt niet, dat rateld altijd... maar gelukkig draag ik 'm meestal :cool:
 
Volkswagen  Polo AW Full R-Line  1.0 TSI 135PK DSG 
Daar heb ik dus ook last van, heb toen iets tussen de lifehammer gedaan en dat hielp moet ik zeggen. Heel af en toe hoor ik het nog een klein beetje.
 
Volkswagen  Polo 6R Bleumotion  1.2 TDI - 97pk 
Mijn achterbank rammelt in het klik/slot mechanisme, als ik hem harder dicht laat vallen of gooi, dan is het soms weg.
Morgen rijdt ik even met de bank plat, kijken of het helemaal weg is, want dan weet ik zeker dat het dat is.
Best irritant zo een rammel achterin!
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 PK (VAG Techniek Stage 1 tuned, 135 pk 225 Nm) 
ik heb zelf last van de centralevergrendeling knop in de deur bij de bestuurder. deze lijkt ook te rammelen bij mij.. Zilveren knopje in de handrem is al eens vervangen door de dealer en dit heeft dat gerammel daar weg gehaald!
 
Volkswagen  Polo AW 2019 Higlhine R  1.0 TSI 95 PK (120pk) 
Vanochtend gereden met rechterdeel bank plat, geen gerammel meer gehoord, dus wordt weer terug naar de dealer om dat te laten fixen.
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 PK (VAG Techniek Stage 1 tuned, 135 pk 225 Nm) 
Dit alles over rammeltjes en tikjes heeft toch hoop ik niets te maken met Polo's vanaf productie Zuid-Afrika hè? Lees: is er kwaliteitsverschil in productie tussen voorheen Spanje t.o.v. nu Zuid-Afrika?
 
Volkswagen  Polo AW Highline R-Line DSG  1.0 TSI 135pk (VAGtechniek) 
Mijn auto komt uit Spanje en ik heb ook die hoogst irritante rammel bij mn zonnebril houder. Of opzetten of er uithalen tijdens het rijden, want er in laten zitten is te irritant. Sinds gisteren ook een rammel bij mn handrem, en het is niet het knopje helaas dus ik moet nog kijken wat het wel precies is. Voor de rest nergens last van gelukkig
 
VW  Polo AW  2.0 GTI ABT 
  • Leuk
Waarderingen: WiZZiEJP
Beste Leden,

Inmiddels geniet ik al 4 maandjes van de prachtige AW, en eigenlijk ben ik bijna alleen maar tevreden over de auto. Mijn enige klacht zijn rateltjes in het interieur...

Het kan aan mij liggen, maar ik hoor op de snelweg links naast me een rateltje (weet niet zeker of in de B-post of in de deur zelf), en middenboven bij de lampjes en brillenhouder een ratel, en deze zijn er vrijwel altijd. Nu kun je zeggen, zet de muziek harder, en dat doe ik ook, maar vaak wil ik gewoon stilte of een gesprek voeren zonder muziek, en dan blijft het storen.

Weten jullie waar deze vandaan komen en/of hoe je ze kan oplossen? Zo mooi de nieuwe polo is voelt (of klinkt) het met deze rateltjes toch wel goedkoop aan...
Bij mij rammelt soms het schuifje voor de hoogteverstelling van de rechter autogordel. Misschien is het bij jou de linkerkant.
Brillenvakje rammelt bij mij alleen met een bril erin. Als ik het goed herinner heb je beats. Dus met subs in de portieren. Lifehammers die daar opgeschroefd worden, of paraplu’s en dergelijke die erin gelegd worden, rammelen makkelijk mee.
 
Volkswagen  Polo AW1 Highline, R-line exterieur, LED, active info display, Bonneville, ex-beats  1.0 TSI 115pk handgeschakeld 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!