Ratelend/rammelend geluid brandstof opvoerpomp

hallo mede forum leden,
Zoals enkele van jullie mischien al wisten maakt mijn brandstofopvoerpomp sinds begin mei een ratelend/rammelend geluid bij stationair draaien(600 toeren).
Als ik het knopje ac indruk gaat het toertal iets omhoog en dan is het geluid weg.
Ik heb zelf al het 1 en ander vervangen oa.
2 verschillende brandstofopvoerpompen
2 verschillende regelmodule,s
Brandstof filter

Het aantal volt wat aan komt bij de pomp is 14 volt.
Nadat ik dat zelf allemaal gedaan had heb ik toch maar besloten om mijn polotje bij de dealer te zetten en hun te laten onderzoeken maar ook dat zonder resultaat.
Het is mij nu echt een groot misterie wat dat geluid veroorzaakt.
Heb er ook een filmpje bij geplaats voor de duidelijkheid.
Hoop dat 1 van jullie iets weet waar ik zoeken moet.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo team 6r  1.2tsi 105pk 
Die trillende leiding heb ik al gehad toen ik de polo kocht en dat is toen meteen verholpen.
Toen het geluid begon heb ik de pomp nooit eruit gehad dus toen zat die goed gemonteerd en ik heb hem zo terug gezet zoals die zat.
 
Volkswagen  Polo team 6r  1.2tsi 105pk 
De leidingen aan de pomp heb ik al aan getrokken vastgehouden noem maar op maar dat was zonder resultaat.
Op de carresorie staat nergens een markering waar die pijl overeen mee kan komen. Die witte markering heb ik er zelf op gezet.
Het geluid stopt ook als ik de stekker van de pomp af trek.
Dus je zou zeggen pomp kapot maar ik heb er 2 andere in gehad, lijkt mij wel heel stug dat die ook kapot zouden zijn.
 
Volkswagen  Polo team 6r  1.2tsi 105pk 
Ik heb de pomp uit een polo gehaald van een kennis en bij hem maakt die dat geluid niet en bij mij wel.
Het filter heb ik origineel gehaald bij de dealer.
Wat ik heel raar vindt is al ik ook maar een heel klein beetje gas geef gaat het geluid weg.
 
Volkswagen  Polo team 6r  1.2tsi 105pk 
Vandaag gedaan wat jij zei @pigeon
Mijn pomp in die andere polo gezet en het geluid was weg.
Nu kunnen we wel uitsluiten dat het zeker niet aan de pomp ligt.
Word er onderhand helemaal gek van...:(
 
Volkswagen  Polo team 6r  1.2tsi 105pk 
Als je die 2 auto's naast elkaar set.
Jou pomp in zijn auto. En dan meten met een multimeter

Hoeveel waar en op welke draad.

En dat natuurlijk bij beide auto's, bij geen verschil kan je de pomp en het elektronisch systeem echt wel uitsluiten.


Vervolgens zou ik idd eens van voor naar achter alles kwa leidingen, metaal op metaal etc controleren.
 
VW  6C  1.4TDI DSG 
Ik heb bovenop de tank alle slangetjes en leidingen al vaak gecontroleerd.

Zijn pomp heb ik in mijn auto gezet en toen had ik het geluid ook terwijl die in de polo waar die uit kwam geen geluid maakte.

Qua stroom meet ik voor de regelmodule gewoon 14,10 volt en na de regelmodule rond de 9 volt en dat is volgens de dealer zoals het hoort. Maar toch word het geluid versterkt zodra ik een stroomverbruiker aan zet(xenon,stuurbekrachtiging,stoelverwarming etc.)

Ik zat zelf te denken aan het toerental wat te ver terug zakt, maar 600 toeren schijnt normaal te zijn(zonder airco) en het toerental word volledig elektrisch geregeld.

Ik heb een tijdje geleden michel benaderd met de vraag of hij mij kon helpen maar hij kon dat zo niet beoordelen. Nu kreeg ik gister van hem de vraag terug of ik het probleem al opgelost had want hij krijgt morgen iemand op bezoek met mogelijk hetzelfde probleem. Ook een ratelend/rammelend vanaf onder de achterbank bij de pomp.

Even afwachten mischien dat michel iets aan die polo vindt
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo team 6r  1.2tsi 105pk 
Daar ben ik weer iemand nog suggesties?
Ik zit zelf te denken aan de injectiepomp?
Ik ik die een keer eraf halen en controleren maar zit vast met 2 multitorx bouten en die dop/sleutel heb ik niet.
 
Volkswagen  Polo team 6r  1.2tsi 105pk 
@pigeon dat heb ik al gedaan, ik hoor alleen het tikken van de kleppen. Klinkt eigelijk vrij goed.

@Robin-1991 die stekker heb ik er af gehaald tijdens stationair draaien toen ben ik gaan luisteren bij de opvoerpomp in de tank, die is dan heel hard aan het pompen.
De rammel/ratel is dan wel weg...
Wat doet die sensor waar die stekker aan zit?

Ik heb inmiddels een setje multitorx geleend dus ik kan de injectie pomp op het blok er af halen en na kijken, maar kan ik daar iets aan zien als die niet goed is ofzo?
 

Bijlagen

  • 0EE55590-9038-466B-BBDC-3660EEF9FE7F.jpeg
    0EE55590-9038-466B-BBDC-3660EEF9FE7F.jpeg
    183.8 KB · Weergaven: 23
Volkswagen  Polo team 6r  1.2tsi 105pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!