Ratelend geluid versnellingsbak

Beste forumleden,

Ik ben in het bezit van een polo 9N3 1.4TDI met 70 pony's.
Deze wagen aangekocht toen hij 60.xxx km had en heb er momenteel 299.xxx.
Heb over de volledige rit met deze wagen weinig of geen problemen gehad tot onlangs...

Een tijdje geleden begon de versnellingsbak een ratelend geluid te maken.
Dit geluid verdween bij het ontkoppelen. Ik dacht in de eerste instantie aan een versleten druklager.
Op een dag werd dit geluid plotseling luider, merkte ik dat mijn ontkoppelingspedaal een bepaalde tegendruk gaf en dat hij niet goed meer schakelde.
Ik heb de boite laten leeglopen en er nieuwe olie opgestoken, maar dit mocht niet helpen. Ik merkte ook dat in de oude olie grovere plasticdeeltjes zaten.
Ik ben vervolgens op zoek gegaan naar een tweedehandsbak en heb deze gevonden. Ongeveer 100.xxx km gelopen (donorauto gezien & nagekeken) en heb deze voor een prijsje kunnen kopen. Druklager vervanger, nieuwe olie op (nagevraagd welke dit was bij VW dealer) en heb de boite eronder gestoken. Koppeling was nog niet volledig versleten, maar had besloten om toch een nieuwe drukgroep & koppelingsplaat te steken. Nu steekt de boite eronder en blijkt dat deze nog steeds hetzelfde geluid maakt als voordien, weliswaar niet zo luid. Het geluid verdwijnt ook bij het ontkoppelen. Aangezien ik erop vertrouw dat de nieuw aangekochte boite nog in goede staat is, probeer ik andere oorzaken te vinden. Een denkpiste is dat misschien de koppeling niet volledig ontkoppelt, waardoor druklager en drukgroep contact maken..? Dit omdat de vorige druklager enorm versleten was (kunststof was volledig weg en lagers waren zichtbaar) en dat de drukgroep beschadigd was. De puntjes van het diafragma waren afgebroken/verbogen in een hoek van 90°. De koppeling is hydraulisch en ik dacht misschien dat deze ontlucht moest worden..?

Lang verhaal kort, heeft iemand hier dezelfde problemen al gehad die me wat wijzer kan maken?

Alvast bedankt!
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.4 TDI 70pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!