Ratel/Trillend geluid VW polo 6R 1.6 TDI

Beste forum leden,

Zal me even kort voorstellen. Mijn naam is Albo, en kom uit Amersfoort in provincie Utrecht.
Sinds eind december ben ik de eigenaar van mijn VW Polo 1.6 TDI Team Edition. (geïmporteerd van uit Duitsland)
Tot nu toe is het een fijne auto om mee te rijden.

Alleen de afgelopen maand ben ik het volgende probleem tegengekomen. Ik zal me best doen om de probleem te omschrijven.

Probleem is: Als ik aan het accelereren ben dus elke versnelling lekker doortrekken tot ongeveer 4000/4500 RPM hoor ik de tril geluiden. En het geluid komt echter bij de bestuurders kant vandaan. Het lijkt wel achter de stuur / lichtschakelaar / zekering gebied achter de dashboard. Tot nu toe kon ik geen conclusie trekken van waar het vandaan komt. En het geluid begint rond/na de 3000 RPM, en vooral in de 2e - 3e versnelling en soms 4e vers.

1e en 5e vers. is het niet hoorbaar. Ook als de motor stationair draaid.

Nu mijn vraag aan jullie is, of jullie dit probleem ook tegengekomen zijn of bekent mee zijn...?

Ik zal ook de foto's toevoegen van de auto

Alvast bedankt!


01.jpg

02.jpg

03.jpg
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R TEAM EDITION  1.6 TDI 105pk 
Okee, is dat soms de brandstofleiding...? Dacht dat het alleen voor benzine voertuig geldig was. Kan het ook mis hebben....
 
Volkswagen  Polo 6R TEAM EDITION  1.6 TDI 105pk 
Nee niet dat ik het weet. Alles is onder de kap origineel. Jaa naar mijn weten komt het geluid bij de bestuurder kant vandaan kan zo zijn dat het van bijrijderskant komt. Alleen met rustig rijden of als de motor stationair draaid is er niks aan de hand.
 
Volkswagen  Polo 6R TEAM EDITION  1.6 TDI 105pk 
Hebt de leidingen omgewisseld. Maar geen verschil helaas:(

Heb korte filmpjes gemaakt. Als je goed kan luisteren is het hoorbaar.

Dit is met de 3e vers.

Dit is met 4e vers.


Dit is met 3e en 4e vers.
 
Volkswagen  Polo 6R TEAM EDITION  1.6 TDI 105pk 
Pff ik heb geen idee, je zou eens kunnen kijken of je luchtfilterhuis of iets anders los zit of half los wat kleppert/ratelt in die richting?
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 
Ik zou even die zij-kap van je dashboard af klikken (zekeringenkast) en kijken of daar achter ergens een draad(bundel) ligt te klapperen
Wat ik wel gedaan hebt is, heb de tellerhuis los gehaald wel stekker aan natuurlijk. Anders start die niet;) maar dat was de probleem niet. Ik zal ook idd naar de zekering kast kijken heb ook het gevoel dat het daarvan komt. Dat zijn die ene grote zekeringen........
Bedankt voor de reactie
 
Volkswagen  Polo 6R TEAM EDITION  1.6 TDI 105pk 
Nou, na lange tijd en het verder zoeken van de probleem heb ik tot nu toe nog geen echte resultaat.:(
Wat ik nog kan bedenken is dat de zekeringen tegen elkaar tikken. (bedoel die grote zekeringen achter de stads dimlicht schakelaar)
Als jullie andere tips of ideeën hebben hoor ik het graag:)
 
Volkswagen  Polo 6R TEAM EDITION  1.6 TDI 105pk 
Volgens mijn heb je dat geluid wel is als je lichtfilerhuis niet goed zit.

Demonteer hem is en probeer het opnieuw(stekker van de luchtmassa meter monteren voor contact aan)

Of start de auto en laat iemand in de motorruimte alles is beetpakken/ aantrekken ect
Bedankt voor je reactie, ga eind van de week onderhoud doen, waarbij alle filters vervangen worden. Ik zal daar idd meer opletten.
Hou jullie op hoogte;);)
 
Volkswagen  Polo 6R TEAM EDITION  1.6 TDI 105pk 
Dag beste forum leden,
Na lange onderzoek kwamen we echter niet op een duidelijke antwoord van het probleem.:(
Want de trillingen komen niet altijd voor, heb het gevoel, dat te maken heeft met een slechte wegdeko_O
Alleen wat we wel zagen is dat de schokbrekers lek zijn van beide kanten voor.
Dus we denken dat het daardoor kan komen, heb een nieuw verlaagd set besteld.;)
En hopen dat dan de probleem is verholpen. Anders is het toch de zekeringen, of de zekering houder los zit. Die achter de lampschakelaar zit.

En natuurlijk voor tips en Ideeën zijn altijd welkom!:mrgreen:
 
Volkswagen  Polo 6R TEAM EDITION  1.6 TDI 105pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!